DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 3 z 54
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54
 #902074  autor: yaras12
 28 gru 2016, 18:27
:-D
Gregrin pisze:
yaras12 pisze:Na szczęście jest 14 dni na rezygnację więc jak jutro się coś nie ruszy to bez żalu. Zajęli by się robotą a nie pisaniem na FB.
tytoos pisze:Jest awaria w UKE: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/uke- ... 37831.html
Dla nielubiących czytać: jest awaria w UrzedzieKomunikacjiElektronicznej niezależna od żadnego operatora.
Zadaniem operatora jest powiadomić o opóźnieniu a co najmniej odpisać na maila w tej sprawie. Chyba że tobie wystarczą fora internetowe jako źródło informacji, które niewątpliwie lubisz czytać. Zazdroszczę, ja tyle czasu nie mam żeby non stop czytać co tam na forach piszą lub w innych miejscach w necie. Pytam operatora poprzez podany kontakt i oczekuje odpowiedzi a nie olewania. Polecam też inną lekturę niż tylko internet.
 #902088  autor: rafmik
 28 gru 2016, 19:40
Mam info z infolinii - na ten moment nie ma żadnych informacji o usunięciu awarii systemu PLI CBD :(
Więc nie wiadomo jak będzie z numerami przenoszonymi jutro.

Nie jest to wina Laj Mobile, tylko UKE - żadna sieć w PL nie przeniosła od wczoraj żadnego numeru :/
 #902090  autor: rafmik
 28 gru 2016, 19:47
Heh, i znalazłem więcej info o awarii PLI CBD - serwerownia centralnej bazy danych w Boruczy nie miała prądu i wyłożył się cały system. Dramat, żeby jedna z dwóch serwerowni odpowiadających np za numer alarmowy 112 nie miała zasilania awaryjnego...
 #902105  autor: Gregrin
 28 gru 2016, 21:37
yaras12 pisze:Zadaniem operatora jest powiadomić o opóźnieniu a co najmniej odpisać na maila w tej sprawie.
Awaria miała miejsce dzisiaj i nie wiem kto kiedy którego operatora poinformował (czy w ogóle poinformował) a przekazanie takiego info dalej (do konsultantów) tez trochę czasu zajmie wiec można mieć pretensje ale warto się zastanowić do kogo.
 #902123  autor: rafmik
 28 gru 2016, 22:23
Gregrin pisze: Awaria miała miejsce dzisiaj .

Awaria podobno było od rana 27.12 - czyli już 1,5 doby. Dopiero dzisiaj w nocy ma być usunięta.
 #902280  autor: rafmik
 29 gru 2016, 19:17
W dniu dzisiejszym mój numer został przeniesiony do Lajt Mobile

Przenosiłem numer z Play (na kartę).
Zero problemów :mrgreen: :D

Jak przed snem zerkałem na telefon, to o 0:40 miałem brak sieci na SIMce od Play. Zostawiłem tak telefon na noc, i rano (7:30) włożyłem SIMkę od Lajt Mobile. Zadziałała od razu, działały rozmowy przychodzące/wychodzące, smsy.
Nie działał internet - tak jak pisano już na forum, są problemy z ustawieniami APNów - przynajmniej dla telefonu Xiaomi Redmi 3s International (wczytuje APNy Plus GSM).
Ale zrobienie tego ręcznie zajmuje 1 minutę (konfiguracja jest na www Lajt Mobile). W sumie przy internecie zmienia się tylko nazwę APNu, a przy konfiguracji MMS zmienia się tylko nazwę APN i MMSC.
Po zmianie tego internet zaczął śmigać, ale w 3G (co z tego co czytałem na forum jest standardem w sieci Plusa). Sprawdziłem uruchomione usługi kodem *101*# i faktycznie nie było LTE. Wpisałem kod (z www Lajt Mobile) *101*11*24# i poszło zlecenie. Po 5 minutach przyszło info że zlecenie zrealizowane i telefon był zalogowany do 4G :)
Od tej pory śmiga bez zarzutu :)

Transfery LTE robione speed testem - różne części miasta, rożne godziny - download od 18mbit do 56mbit. Upload w okolicach 15-25mbit.
Także prędkości lepsze niż na macierzystym zasięgu Play (sieć którą miałem wcześniej) - tutaj download był zwykle w granicach 10-20mbit).
Plus ma tylko słabszą moc sygnału (przynajmniej w lokalizacjach które sprawdzałem) - waha się -90-110 dBm, kiedy w Play miałem najczęściej -80-90 dBm.


Kilka spraw które już zaobserwowałem:

- Jeszcze widać że LajtMobile jest świeżo po rebrandingu - często w mailach, smsach i na www pojawia się jeszcze stara nazwa White Mobile.

- domyślnie miałem włączoną blokadę usług premium (zadzwoniłem do BOK żeby ją włączyć, okazało się, że blokady są już aktywne),

- info z BOK: aktualnie w przygotowaniu jest nowy panel administracyjny, w tym który jest aktualnie (bardzo ubogi) nie ma możliwości sprawdzenia ile zostało nam transferu do wykorzystania - jak się chce to sprawdzić to trzeba dzwonić do BOK/napisać maila :shock:

- w tym starym panelu administracyjnym nalicza opłaty za internet. połączenia i SMSy - tym się mam nie przejmować, koszta będą zgodnie z umową. Po prostu tak będzie do momentu włączenia nowego panelu administracyjnego (wtedy też będzie można sobie opcje wy klikać - blokady premium itd), na razie pozostaje telefon do BOK lub USSD.

- pakiet internetu jest odnawiany zgodnie z datą przeniesienia numeru - czyli jak przeniosłem numer 29 grudnia, to każdego 29 dnia miesiąca będę miał nowy pakiet do netu.
Faktury są wystawiane w okresie pierwszy-ostatni dzień miesiąca.

Jak sobie coś przypomnę to napiszę. Jak ktoś ma pytania to pisać.
 #902296  autor: cyanoone
 29 gru 2016, 19:51
Fajny opis, może przeniosę tam drugi numer (najpierw do Plusa, żeby zobaczyć jak to chodzi w tym momencie). Czy przy "Strzale w 10" masz możliwość dokupienia stacjonarnych? Czy masz możliwość sprawdzenia jak naliczane są do Ciebie połączenia z Plusa (wewnątrzsieciowe czy jak do innej sieci)?
Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #902300  autor: rafmik
 29 gru 2016, 20:03
cyanoone pisze:Czy przy "Strzale w 10" masz możliwość dokupienia stacjonarnych?
Tak, 2 zł miesięcznie, musisz to zaznaczyć przy wypełnianiu danych do umowy. Koszt gwarantowany przez cały okres umowy.
 #902304  autor: cyanoone
 29 gru 2016, 20:16
Kryniczanin pisze:Tak 2pln dodatkowo, z Plusa jak do innych sieci.
rafmik pisze:Tak, 2 zł miesięcznie, musisz to zaznaczyć przy wypełnianiu danych do umowy. Koszt gwarantowany przez cały okres umowy.
Dzięki za odpowiedzi.
Gdyby to teście było fajnie i nie miałbym nabitego Playa to bym przeszedł z głównym numerem. Pewnie z tego samo powodu co Ty(rafmik) ;)

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #902314  autor: jason22
 29 gru 2016, 21:17
Witam,

Mam pytanie. Jak to jest z okresem wypowiedzenia, miesiąc? Przez 10 miesięcy płacimy 10 zł (co się opłaca), w 11 i 12 miesiącu płacimy 37 zł (co się nie opłaca), ale jak podzielimy to ile wydamy łącznie (174 zł) przez 12 miesięcy to wychodzi nam 14,50 za miesiąc.

Potem umowa przechodzi na czas nieokreślony, gdzie juz caly czas będziemy płacić 37 zł. Wtedy warto przejść do oferty na kartę (15 zł za komorki i stacjonarne lub 21 z smsami).

Stąd pytanie, jeżeli złożę wypowiedzenie po 11 miesiącu abonamentu i zachowam miesiąc wypowiedzenia, to nie będzie żadnych konsekwencji?
 #902317  autor: macc
 29 gru 2016, 21:35
Jak długo czekałeś na przeniesienie numeru? hd voice działa i pozostałe usługi?
 #902323  autor: rafmik
 29 gru 2016, 22:03
macc pisze:Jak długo czekałeś na przeniesienie numeru? hd voice działa i pozostałe usługi?

Ja sobie wyznaczyłem konkretną datę na przeniesienie.
Ale jak byś chciał przenieść numer "od razu" to podejrzewam że to będzie 1-2 dni od otrzymania przez Lajt Mobile podpisanej przez Ciebie umowy (u mnie po dwóch dniach przyszedł SMS że numer zostanie przeniesiony 29 grudnia).
Inne usługi tzn?
 #902324  autor: macc
 29 gru 2016, 22:09
połączenie oczekujące, hd voice itp.
 #902325  autor: rafmik
 29 gru 2016, 22:09
jason22 pisze: Mam pytanie. Jak to jest z okresem wypowiedzenia, miesiąc? Przez 10 miesięcy płacimy 10 zł (co się opłaca), w 11 i 12 miesiącu płacimy 37 zł (co się nie opłaca), ale jak podzielimy to ile wydamy łącznie (174 zł) przez 12 miesięcy to wychodzi nam 14,50 za miesiąc.

Za te pieniądze (14,58 zł lub 16,58 zł z nolimit na stacjonarne) lepszej oferty nie znajdziesz.
Umowa z cyrografem jest na rok, czyli jak mi dzisiaj zaczęli świadczyć usługi to mam umowę do końca grudnia 2017. Wypowiedzenie to jeden miesiąc, ze skutkiem na ostatni dzień miesiąca. Czyli ewentualne wypowiedzenie/negocjacje muszę zrobić w swoim przypadku w listopadzie.

jason22 pisze: Potem umowa przechodzi na czas nieokreślony, gdzie już cały czas będziemy płacić 37 zł. Wtedy warto przejść do oferty na kartę (15 zł za komorki i stacjonarne lub 21 z smsami).
Tak, "będziemy płacić" 37 zł - ale standardowo w listopadzie dzwonisz i na pewno coś zaproponują ciekawszego (w końcu nie po to ten rok umowy dają praktycznie po kosztach, żeby później stracić klienta). Ale to się przekonamy za rok.

jason22 pisze: Stąd pytanie, jeżeli złożę wypowiedzenie po 11 miesiącu abonamentu i zachowam miesiąc wypowiedzenia, to nie będzie żadnych konsekwencji?
Dokładnie tak. Lub w listopadzie będziesz negocjował ofertę na przedłużenie.
 #902326  autor: rafmik
 29 gru 2016, 22:14
macc pisze:połączenie oczekujące, hd voice itp.

Obrazek

HD Voice nie sprawdzę bo mój telefon nie obsługuje :( Ale na forum ktoś pisał że działa. Z tego co ktoś pisał połączenia oczekujące też działają.
Ale sam osobiście jeszcze nie sprawdzałem.
W weekend się tym zajmę.

Poczta głosowa włączona domyślnie, jeszcze jej nie konfigurowałem.

Hehe, właśnie za pocztę głosową zabrałem ;) Na karcie SIM nie ma zapisanego numeru do poczty głosowej. Na www Lajt Mobile też nie ma tego numeru... Dobrze że wujek google pomógł i znalazł numer na starej www White Mobile ;) Działa, poczta skonfigurowana.
Jedyna wada którą na teraz w poczcie zobaczyłem - jako powiadomienie o nagranych wiadomościach na poczcie jest "oddzwonienie przez pocztę oraz SMS". Szkoda, że nie ma tylko powiadomienia SMS. Jutro zadzwonię do BOK i może da się to przez nich ustawić.
Oddzwanianie przez pocztę uważam, że jest bez sensu. Wystarczy nieprzeszkadzający SMS.
 #902348  autor: yaras12
 30 gru 2016, 00:57
a mi nie przenieśli numeru. Okazało się że w międzyczasie wygasła moja umowa abonamentowa i numer przeszedł na kartę. Komunikat wysłany do TM zawierał info o numerze na abo i TM odmówił przekazania numeru. Minus dla LM to taki że zwlekali z wysłaniem komunikatu o przekazanie mimo że wyraźnie zaznaczałem w rozmowie że abo wygasa 27.12 (umowa podpisana 20.12). Także jak ktoś przenosi tuż przed końcem starej umowy to warto zwrócić na to uwagę.
Czy ktoś się orientuje może czy jak a w TM numer przechodzi z automatu z abo na kartę to karta już jest zarejestrowana. Infolinia LM niestety tego nie wie, i kazali mi szybko rejestrować bo inaczej znów będą problemy.
 #902358  autor: macc
 30 gru 2016, 07:17
Wczoraj konsultant powiedział mi, że mają aż 14 dni na przeniesienie numeru!
 #902545  autor: passat99
 30 gru 2016, 15:54
Witam , miałem dać znać jak mi poszło z przeniesieniem numeru,
było lekkie opóznienie,ale to moja wina gdyż nie podpisałem w jednym miejscu umowy jak ją dostarczył kurier wiec musial to zrobic raz jeszcze , w każdym razie dzis 6 minut po północy moja karta virgin przestała działac, wymieniłem na simkę lajt i rano siec już była właczona , co prawda musiałem ręcznie konfigurować internet ale jakoś poszło, przyznam że post kolegi "rafmik" wyżej był przydatny. wszystko działa choć wydaje mi sie że na virgin miałem lepszy zasieg lte w miejscach w ktorych przebywam :/ no cóz mam jeszcze kilka dni na testowanie do 14 dni mozna zrezygnować. ogólnie wszystko poszło bezboleśnie, polecam.
  • Strona 3 z 54
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54