DAJ CYNK
  • Wiesz coś o nowej promocji u operatora? Podziel się tutaj z innymi użytkownikami!
    :thumbup:
Wiesz coś o nowej promocji u operatora? Podziel się tutaj z innymi użytkownikami!
:thumbup:
Regulamin forum: W tym dziale, można dowolnie rozwijać tematy związane z różnymi promocjami bonusami i innymi podobnymi.

Pamiętaj!
Przy zakładaniu tematu proszę dopisywać prefix!
[ABO]-ABONAMENT
[KARTA]-KARTA
[@]-internet
[INNE]-NIE DOTYCZY/INNE
  • Strona 9 z 41
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 41
 #924471  autor: albertpaly
 07 maja 2017, 12:17
serek5555 pisze:Po ile chodzi najmniejsza puszka z kodem?
Może to dobra promocja, gdzie na alle chodzą po 1,60 zł/kod.

Obrazek
Ja w żadnej Żabce w mojej okolicy nie spotkałem promocyjnej puszki.

Ps. Czy ktoś może wrzucić zdjęcie promo-puszki???
 #924572  autor: Wiola_K
 07 maja 2017, 18:08
Czytam ten temat i mam lekki mętlik. Mam krótkie pytanie i proszę o krótką odpowiedź. Czy przedłużając gigabajty nakrętkami one nie przepadną gdy skończy się im data ważności zanim się ją przedłużyło nakrętką? Dzięki
 #924574  autor: jarekt
 07 maja 2017, 18:19
@Wiola_K: nie przepadną.
.
.
.
.
.
Ale pamiętaj, że gdy np. 10 listopada zeszłego roku zadałabyś identyczne pytanie ale odnośnie Promocyjnych Złotówek (szczególnie chodziło wtedy o te duże ich ilości zdobyte jako Bonus za Rejestrację) to również otrzymałabyś odpowiedź typu:
"- Oczywiście, że nie przepadną! Dlaczego by miały przepadać? W Play nie przepadają bo je można przedłużać. Od zawsze tak było i zawsze tak będzie! Bo tak jest w Play!"

No i w nocy z 16 na 17 listopada Play majstrował w systemie i od tamtej pory PromoZŁ mają kilka subkont (jedno z nich należało do Bonusu za Rejestrację, inne należy do Bonusu 200zł za Przeniesienie), które mają swoją datę ważności i które nie są przedłużane np. pakietami 10za5 czy doładowaniami poprzez Strefę Doładowań (StrDoł).
Play24 i kod *101# jednak dalej pokazuje sumę tych wszystkich subkont i najodleglejszą datę - wprowadzając w błąd użytkowników bo myślą oni, że PromoZŁ np. z Rejestracji czy Przeniesienia przedłużyły się gdy faktycznie przepadają np. 20 grudnia mimo, że przedłużone 15 grudnia pokazywały datę ważności 15 stycznia 2017r.

I Play nikogo o tym nie uprzedził ani przed ani po fakcie. I tak samo może być któregoś pięknego dnia z GB: dostaną swoje subkonta i będą przepadały w oryginalnych terminach ważności mimo, że Play24 i kody *107#/*108# będą pokazywały datę znacznie późniejszą w przyszłości sugerującą przedłużenie wszystkich GB.

Śledź forum bo jestem pewny, że pierwszy poszkodowany przez takie zmiany (odpukać!) nas tutaj o tym poinformuje i będzie może jakaś szansa w inny sposób uratować GB (poprzez np. zwykły pakiet 600MB).

PS. Mam nadzieję, że za moją odpowiedź uznajesz tylko pierwszą linijkę tego posta czym mógłbym spełnić Twoją prośbę ("i proszę o krótką odpowiedź").
 #924586  autor: Wiola_K
 07 maja 2017, 19:03
Dzięki przeczytałam wszystko. Forum śledzę na bieżąco więc to co mnie interesuje wiem co i jak. Wiem, że od listopada wszystko przepada, ale rodzice i brat mają złotówki i bonusy uruchomione dużo wcześniej. Mamie we wrześniu gigabajty przepadły bo im się coś tam w systemie porobiło, ale bratu nie mimo iż mieli w podobnym czasie datę ważności. Więc zdaję sobie sprawę, że pewnego dnia coś może się stać i wszystko przepadnie ale póki się da trzeba kombinować. Dzięki i pozdrawiam.
 #924612  autor: sodapro
 07 maja 2017, 20:23
jarekt pisze:@sodapro:
Dawniej (do 17 lutego 2017r) RWK w PnKLT można było mieć na 2 sposoby (jeden z nich to bezpośredni RWK w PnKLT za Rejestrację).
Teraz (od 18 lutego) RWK w PnKLT można mieć tylko jednym sposobem - pośrednim.

Ten sposób nie polega na odpaleniu kodem RWK w PnKLT bo takiego kodu nie ma bo takiej usługi nie ma w PnKLT.
Ten sposób nie polega na zrobieniu kodem RWK w taryfie PnKRWK i przejściu z tym RWK do PnKLT bo to nie zadziała - ważność zostanie skrócona do 14 dni.
Sposób na RWK w PnkLT jest podobny do sposobu na zrobienie RWK w rbmE.

Były o tym dziesiątki (jeśli nie setki) postów tu na forum. Wystarczy poszukać - dzięki temu lepiej się informacja utrwala i więcej się umie i rozumie :), a co najważniejsze nie drażnimy niepotrzebnie rekina pisząc w kółko o tym samym :).
Gdybyś wskazał chociaż przez PW wątek w którym należy szukać. Tematu stricte o taryfie "Lubię to!" na forum nie ma...

Mam obecnie Play na Kartę Rok Ważności Konta, 0 bytes, 0 zł na koncie promocyjnym i ważność prawie do końca marca 2018 roku. Jeżeli teraz zmienię na "Lubię to!", to ważność na bank skróci mi się do 14 dni?
 #924730  autor: Gregrin
 08 maja 2017, 12:57
jarekt pisze:No i w nocy z 16 na 17 listopada Play majstrował w systemie i od tamtej pory PromoZŁ mają kilka subkont (jedno z nich należało do Bonusu za Rejestrację, inne należy do Bonusu 200zł za Przeniesienie), które mają swoją datę ważności i które nie są przedłużane np. pakietami 10za5 czy doładowaniami poprzez Strefę Doładowań (StrDoł).
Play24 i kod *101# jednak dalej pokazuje sumę tych wszystkich subkont i najodleglejszą datę - wprowadzając w błąd użytkowników bo myślą oni, że PromoZŁ np. z Rejestracji czy Przeniesienia przedłużyły się gdy faktycznie przepadają np. 20 grudnia mimo, że przedłużone 15 grudnia pokazywały datę ważności 15 stycznia 2017r.
Nie chce zaczynać dyskusji bo dużo było powiedziane w temacie o znikaniu bonusu za rejestracje ale spróbuj spojrzeć na to z innej strony. Nie subkonto, tylko w momencie przyznania bonusu dodanie procedury czyszczącej na date 30dni od przyznania bonusów. Czyli dokładnie to samo co robią teraz z tym ze jednorazowo (i to nie na koniec pakietu tylko konkretna date) i nie samo czyszczenie całego pakietu tylko jego części. Proste odjecie od bonusu tego co przez ten okres wykorzystamy i jeśli >0 odjecie od konta. Dużo prostsze niż grzebanie w dodatkowych subkontach i sztuczki w wyświetlaniu ważności i wartości na p24 czy kodami które trzeba by przeprogramować żeby pokazywały łączną wartość/ważność albo równie głęboko "oszukiwać" bazę danych... Takich głębokich zmian nie robisz w tak dużym systemie ani w żadnym innym bo to praktycznie zmiana założeń projektowych takiego systemu... Nie mam wiedzy jak to tam dokładnie wygląda ale wątpię ze zamiast zmodyfikować pakiet (a w zasadzie jego czyszczenie) modyfikowaliby coś tak fundamentalnego jak wyświetlanie czy bazę...
 #924761  autor: jarekt
 08 maja 2017, 15:18
@Gregrin, za tym, że są to subkonta przemawiają 3 sprawy:

Pierwsza: możliwość oszukania systemu i "uratowania" PromoZŁ otrzymanego za BzR i BzP co byłoby trudne gdyby nad Bonusem/Bonusami czuwała procedura kasowania.

Druga: wprowadzenie do systemu przez "jedną północ obliczeniową" zupełnie nowej taryfy, działającej na zupełnie innych niż dotychczas i nowatorskich zasadach (zasadach nieobecnych do tej pory w żadnym systemie łącznie z Play) czyli OdNOWA, to może jest "głęboką zmianą w dużym systemie", a jednak ją wykonano i nawet nie wiadomo kiedy.

Dopisanie jednego dodatkowego subkonta do 10 już istniejących (a taryfy w Play mają średnio 8-12 subkont) jest po prostu dziecinnie proste i zajmuje mało czasu (100 razy mniej niż wprowadzenie taryfy OdNOWA) i bezproblemowe bo obsługa subkont jest w systemach Play od dawna.

Dodatkowo obsługa subkonta przez system jest "bezobsługowa": subkonto ma po prostu ważność i jeśli ta ważność minie to konto jest zerowane na takich samych zasadach i przez tę samą procedurę co w przypadku wszystkich pozostałych 10 subkont (złotówkowych, GB, minutowych, SMSowych - a każde z nich jest w 2-4 wariantach bo są np. minuty do sieci, minuty poza sieć, minuty promocyjne itp. itd.).

Trzecia (i najważniejsza): ponieważ można ją odnieść również do GB z promocji nakrętkowej (czy innej) to opiszę ją dokładniej i bez jednostek (można sobie samemu przykleić odpowiednią jednostkę: albo GB albo PromoZŁ).
Albo nie. Nie będę się o tym tutaj rozpisywał bo to bez znaczenia (napisałem już sporo ale skasowałem).


Natomiast jak jest naprawdę i jak technicznie to rozwiązano to nie ma znaczenia. Ważne jest tylko to, że skoro zrobiono to z jakąś promocją dotyczącą PromoZŁ to można (łatwo i szybko czy ciężko i wolno - ale tak samo jak w przypadku PromoZŁ) zrobić identycznie z jakąś promocją dotyczącą GB.
 #924767  autor: Gregrin
 08 maja 2017, 16:07
jarekt pisze:Pierwsza: możliwość oszukania systemu i "uratowania" PromoZŁ otrzymanego za BzR i BzP co byłoby trudne gdyby nad Bonusem/Bonusami czuwała procedura kasowania.
Niekoniecznie bo jeśli ta procedura jest dodana "wyjątkowo" to nic dziwnego ze nie ma jej uwzględnionej w procedurze zmiany taryfy (bo to również wizę się większą ilością pracy ze względu na mnogość procedur zmian taryf).
jarekt pisze:Druga: wprowadzenie do systemu przez "jedną północ obliczeniową" zupełnie nowej taryfy, działającej na zupełnie innych niż dotychczas i nowatorskich zasadach (zasadach nieobecnych do tej pory w żadnym systemie łącznie z Play) czyli OdNOWA, to może jest "głęboką zmianą w dużym systemie", a jednak ją wykonano i nawet nie wiadomo kiedy.
Tam nie ma żadnej rewolucji w systemie. Jest to pakiet cykliczny który po ostatni dniu normalnie uruchamia procedury i sprawdza tylko czy była płatna aktywność. Gdy jej nie ma, pobiera 2zl i tyle. Nie ma tu standardowych procedur kasowania pakietu i tylko taka różnica.
jarekt pisze:Dopisanie jednego dodatkowego subkonta do 10 już istniejących (a taryfy w Play mają średnio 8-12 subkont) jest po prostu dziecinnie proste i zajmuje mało czasu (100 razy mniej niż wprowadzenie taryfy OdNOWA) i bezproblemowe bo obsługa subkont jest w systemach Play od dawna.
Tak ale zmiana procedur wyświetlania żeby wyświetlała inne konto lub pokazywała sumę z kilku kont już na pewno nie i to bardzo.
jarekt pisze:Dodatkowo obsługa subkonta przez system jest "bezobsługowa": subkonto ma po prostu ważność i jeśli ta ważność minie to konto jest zerowane na takich samych zasadach i przez tę samą procedurę co w przypadku wszystkich pozostałych 10 subkont (złotówkowych, GB, minutowych, SMSowych - a każde z nich jest w 2-4 wariantach bo są np. minuty do sieci, minuty poza sieć, minuty promocyjne itp. itd.).
To wtedy by się nie dało przedłużać po przeniesieniu i tez by poprzepadało bo zmiana taryfy nie powoduje ze bonusowe złotówki zaczynają wpadać na inne subkonto. Według tego co piszesz udowadniasz właśnie ze nie może być to subkonto na które złotówki wpadają tylko w 2woch przypadkach (rejestracja i przeniesienie) tylko ze jest to te same konto na które zawsze wpadają bonusowe złotówki.
jarekt pisze:Trzecia (i najważniejsza): ponieważ można ją odnieść również do GB z promocji nakrętkowej (czy innej) to opiszę ją dokładniej i bez jednostek (można sobie samemu przykleić odpowiednią jednostkę: albo GB albo PromoZŁ).
Albo nie. Nie będę się o tym tutaj rozpisywał bo to bez znaczenia (napisałem już sporo ale skasowałem).
To może na PW. Lubie konstruktywne dyskusje :)
jarekt pisze:Natomiast jak jest naprawdę i jak technicznie to rozwiązano to nie ma znaczenia.
Ważne jest żeby podawać orientacyjnie co się może stać na podstawie tego co się działo. A działo się tak ze znikały tylko specyficzne środki. Zawsze przedłużały one ważność konta bonusowego i jeśli już coś znikało to tylko te specyficzne środki nie naruszając ważności ani ilości pozostałych bonusowych.
Bo rozmawia się tu o przedłużaniu a nigdy nie było z tym problemu. Problem jest z tym czy środki nie zostaną "wycięte" po 30stu dniach tak jak pewnie pisze o tym w regulaminie (nie mogę go aktualnie znaleźć) ale zostało do tej pory zastosowane tylko w 2woch przypadkach (dużych darmowych promocjach za rejestracje i przeniesienie). Zawsze jak środki wpadały na określone konto to nie było żadnych wątpliwości wiec nie siejmy paniki sprawdzając czy się sumują tylko sprawdzajmy czy nie zastosowano tej wyjątkowej "sprawy" z przepadnięciem po 30stu dniach i można je kumulować żeby wykorzystać późniejszym czasie.
Oczywiście wszystkie testy i potwierdzenia się przydają ale nie róbmy atmosfery strachu, bo za niedługo będziemy sprawdzać czy doładowanie sumuje się z kontem głównym ;)
Ostatnio zmieniony 08 maja 2017, 16:49 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #924771  autor: jarekt
 08 maja 2017, 16:45
Tam nie ma żadnej rewolucji w systemie
No jest. To jest taryfa działająca na nowych zasadach, a nie pakiet - ze wszystkimi tego konsekwencjami.
Więc oni nie dopisali nowego "pakietu do systemu" co i tak jest bardziej skomplikowane niż dodanie obsługi dodatkowego subkonta działającego na takiej samej zasadzie jak inne subkonta w całym Play, tylko dodali całą taryfę, a z tym się wiąże masa modyfikacji w systemie.

Policz tylko ile doszło dodatkowego tekstu wyświetlanego w samym Play24 związanego z tą taryfą: 2000 znaków, które się przekładają pewnie na 500 linijek kodu.
A teraz policz ile jest dodatkowych znaków wyświetlanych w Play24 związanych z dodatkowym subkontem: ZERO.

Także zaprogramowanie w systemie nowej taryfy to pikuś w porównaniu z 1 dodatkowym subkontem i właśnie chodziło mi tylko o to, że skorą potrafią dodać nową taryfę (dziwne żeby operator nie potrafił) to dodanie obsługi dodatkowego subkonta jest znacznie prostsze i szybsze w wykonaniu.
Gregrin pisze:To wtedy by się nie dało przedłużać po przeniesieniu i tez by poprzepadało bo zmiana taryfy nie powoduje ze bonusowe złotówki zaczynają wpadać na inne subkonto
No właśnie dałoby się (i da).

Wyświetlanie ilości i ważności PromoZŁ można zrobić tak:
- pobierz ilość PromoZŁ;
- pobierz ważność PromoZŁ;
- wyświetl pobraną ilość i ważność PromoZŁ.

Zmiana taryfy z kolei robi coś takiego z PromoZŁ:
- pobierz ilość PromoZŁ;
- pobierz ważność PromoZŁ;
- przenieś pobraną ilość i ważność PromoZŁ do nowej taryfy (do konta PromoZŁ).

I tylko nastąpiła drobna modyfikacja (a możliwe, że nie musieli tego robić wcale bo to mogło być już tak zrobione od 4 lat) w procedurach "pobierz ilość PromoZŁ" i "pobierz ważność PromoZŁ":
- "pobierz ilość" sumuje wszystkie subkonta (jeśli do tej pory nie sumowało i/lub było tylko jedno konto) i zwraca tę sumę;
- "pobierz datę" pobiera datę z subkonta/konta które ma najodleglejszą datę, a nie z konta "głównego" PromoZŁ.

A w docelowej taryfie przenoszone (zsumowane i wymieszane) PromoZŁ trafiają na "główne" konto PromoZŁ bo po prostu nie zaprogramowano przenoszenia poszczególnych subkont bo to więcej roboty, a Play chciał jak najszybciej "problem" przedłużania PromoZŁ z BzR (i w przyszłości BzP) załatać.

Ale to teoria jak i Twoja :) ale mnie moja pasuje bo się parę rzeczy sprawdza :).
Gregrin pisze:Problem jest z tym czy środki nie zostaną "wycięte" po 30stu dniach tak jak pewnie pisze o tym w regulaminie
Nigdy (w żadne wersji) w regulaminach BzR nie było informacji o przepadaniu po 30 dniach niewykorzystanych środków (GB czy PromoZŁ) - takie zapisy są w niektórych regulaminach Play ale nie było ich w regulaminach BzR. Był tylko zapis, że są ważne 30dni. A w jednej grupie regulaminów BzR nie było nawet tego - nie była podana ważność tych Bonusowych GB i PromoZŁ!!!

O przepadaniu po terminie 30 dni reszty z niewykorzystanego 1GB z nakrętek też nie ma ani słowa w regulaminie (i nigdy nie było), jest tylko podana ważność - 30 dni.
Jest to identyczna sytuacja ja w regulaminie BzR - nie napisano tam, że Bonus przepada po 30 dniach, napisano tylko że jest ważny 30 dni.
Gregrin pisze:To może na PW. Lubie konstruktywne dyskusje
Nie podpuszczaj mnie bo nie mam na to czasu :)
  • Strona 9 z 41
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 41
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 41