DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 73 z 193
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 193
 #939315  autor: 3G
 17 lip 2017, 22:21
Powienien wyświetlić chyba LTE+.
Natomiast co do zmiany taryfy co dwa tygodnie to owszem - da się, tylko problem jest taki, że musisz mieć jakiś pakiet, a przy zmianie taryfy on przepada, a więc nie za darmo tylko minimum 2x5zł=10zł miesięcznie. To jeszcze ujdzie, ale zmiany taryfy trwają, od jednej zmiany do kolejnej muszą minąć ze 4h, więc nie masz ciągłości netu. Najlepiej robić to na dwóch kartach, ale wtedy oczywiście koszt rośnie dwukrotnie. Pomijam już "wygodę" związaną z ciągłymi zmianami taryf i ewentualnym przekładaniem kart. Bez sensu...

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #939443  autor: adacomp
 18 lip 2017, 16:34
admundo pisze:A jak to sprawdzić czy mam agregację? Bo mój router B618 obsługuje?
W opcjach routera trzeba sprawdzić i przede wszystkim najważniejsze jest oprogramowanie danego BTS do którego jesteś zalogowany który musi ją obsługiwać.
 #939712  autor: reboot
 19 lip 2017, 13:39
Proszę niech mi ktoś przypomni jak dokładnie działa 30 dni DIL, bo przez miesiac nie korzystałem i zapomniałem :)
W teorii po aktywacji jest ona ważna "przez 30 dni kalendarzowych liczonych od aktywacji usługi".

Załóżmy jest 19 lipca godzina 13:40.
Czy powinna się wyłączyć:
a) 18 sierpnia o 13:39 czyli pełne 30 dni licząc od teraz?
b) 18 sierpnia o 23:59 czyli pełne 30 dni + kawałek dnia uruchomienia (tak jak jest w RBM Energy, gdzie pakiet 3 dniowy uruchomiony po północy jest ważny PRAWIE 4 dni czyli 3 pełne + 1 niepełny)?
c) 19 lipca liczy się jako dzień nr 1 a 17 sierpnia jako dzień nr 30 i tego dnia (17.08) o 23:59 wyłącza się internet?
d) jeszcze inna możliwość... np. 19 lipca - 17 sierpnia, ale dezaktywacja następuje rano 18 sierpnia.

Zawsze mi się to myliło i zapisywałem, ale gdzieś posiałem notatki. Wiem, że było to bardzo dziwne 30 dni, bo pakiet uruchamiany w ciągu dnia potrafił się dezaktywować rano.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 14:28 przez reboot, łącznie zmieniany 1 raz.

WKS
 #939720  autor: 3G
 19 lip 2017, 13:51
Dlaczego usluga miałaby się wyłączyć 18 lipca? Wyłączy się w sierpniu, chyba 18 sierpnia rano lub nawet w nocy.
Zainstaluj sobie Play24 w telefonie i sprawdzaj tego dnia czy dzień wcześniej dla pewności i będziesz widział.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #939723  autor: jarekt
 19 lip 2017, 13:55
Opcja: d) do 17 sierpnia do 23:59 (a praktyczne wyłączenie następuje około 9-10 rano następnego dnia ale tego nie należy brać za pewnik i należy liczyć, że już godzinę po północy DILa nie będzie).

Ogólnie DIL działa w dniach:
- od 1. do 30.
- od 2. do 31. (gdy miesiąc ma 31 dni)
- od 3. do 1. (gdy miesiąc ma 31 dni)
- od 4. do 2. (gdy miesiąc ma 31 dni) - czyli 2 dni wcześniej w kolejnym miesiącu gdy miesiąc ma 31 dni
- itd.

i:
- od 1. do 30.
- od 2. do 1. (gdy miesiąc ma 30 dni)
- od 3. do 2. (gdy miesiąc ma 30 dni)
- od 4. do 3. (gdy miesiąc ma 30 dni) - czyli 1 dzień wcześniej w kolejnym miesiącu gdy miesiąc ma 30 dni
- itd.

oraz wyjątkowo dla lutego (28/29 dni w miesiącu):
- proszę sobie samemu policzyć bo ja nie umiem :)

---edit---
Czyli gdyby miesiąc miał zawsze 30 dni to usługę włączoną danego dnia powiedzmy 15. zawsze będziesz włączał na kolejne 30 dni 15. dnia każdego kolejnego miesiąca (a będzie działać minimum do 14. do 23:59).
Ale że miesiące czasami mają 31 dni (w zasadzie to czasami mają 30 dni, bo 31 dni jest częściej), a czasami nawet 28 czy 29 dni no to jest trudniej :)
 #939744  autor: reboot
 19 lip 2017, 14:57
3G pisze:18 lipca?
Oczywiście miałem na myśli sierpień :)
Już poprawione.
jarekt pisze:Ogólnie DIL działa w dniach:
- od 1. do 30.
Czyli dzień aktywacji liczy się jako pierwszy pełny dzień, więc najlepiej po północy chyba aktywować, aby mieć jak najwięcej dni :)

WKS
 #939746  autor: jarekt
 19 lip 2017, 15:02
Tak (dzień aktywacji to 1. dzień tego 30-dniowego cyklu) ale kolejny raz zaraz po północy nie aktywujesz bo musisz czekać aż się DIL wyłączy, a on jak już napisałem wyłącza się często o 9-10 rano dopiero (czasami nawet późnym popołudniem koło 16-18).
 #939747  autor: 3G
 19 lip 2017, 15:05
No jak pisałem. Jak włączysz DIL dziś, to następnym razem musisz włączyć 18 sierpnia po godz. 00:00, w praktyce najczęściej rano.
Czyli jak włączasz 19 dnia danego miesiąca i ten miesiąc ma 31 dni to w następnym miesiącu włączasz dzień wcześniej, czyli 18 (najwcześniej jak się da).
A jak miesiąc, w którym włączasz ma 30 dni, to w następnym miesiącu włączasz w tym samym dniu miesiąca.
Ja zazwyczaj dostaję sms o wyłączeniu DIL ok. 9 rano, ale usługa musi być wyłączana już wcześniej, bo np. dane z godz. 6 poszły już z pakietu.
A i wydaje mi się, że nie ma znaczenia o której się włączy. Przynajmniej nie zauważyłem takiej prawidłowości, a włączam DIL na czterech numerach.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #939749  autor: jarekt
 19 lip 2017, 15:19
Nie ma znaczenia o której włączysz - możesz to zrobić nawet przed otrzymaniem SMSa, że usługa się wyłączyła.
Warunek: w momencie włączania na kolejny okres usługa musi być faktycznie w systemie już nieaktywna (wyłączona) - np. na "szaro" w Play24 :).

---edit---
I na faktyczny czas (godzinę) wyłączania się usługi nie ma wpływu czas (godzina) jej włączania 30 dni wcześniej.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 15:41 przez jarekt, łącznie zmieniany 1 raz.
 #939751  autor: adacomp
 19 lip 2017, 15:36
Niestety to są niedoskonałości systemu DIL w RBM.
Usługa się wyłącza nawet w nocy i nigdy nie wiesz dokładnie kiedy.
Nie można mieć ciągłości usługi ani nie działa cyklicznie.
Ale brak jej przez kilka godzin chyba nikogo jeszcze nie zbawiło :)
 #939755  autor: 3G
 19 lip 2017, 16:00
No tak - wyłącza się jakoś w nocy lub nad ranem, jeśli nie zasysasz dużo tej nocy (a nawet jeśli to możesz tego dnia się powstrzymać :) ) to włączasz po prostu rano i nie ma aż takiego problemu.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #940194  autor: supermichalpl
 21 lip 2017, 10:15
Witam

Wiem że pewnie się powtórzę (jak to nowy użytkownik) jednak wolę się upewnić.

Rok temu załatwiłem mojemu tacie darmowe lte 50zl/150 dni ale niestety musiał zmienić taryfę na rbm 5 50zl/100dni

I tak teraz myślałem czy da się trochę bardziej oszczędzić na tym Internecie. Poczytałem sobie ten temat i mam dwa wnioski:

1. Nie da się wrócić/kupić numeru/przenieść numeru do starego rbm z darmowym lte i 50zl/150dni. I czy to prawda czy się pomyliłem.

2. Da się mieć rok ważności konta w rbm na kartę 5, tylko wystarczy przenieść numer z innej sieci do rbm, po przeniesieniu aktywować rok ważności konta i bonusy inne i zmienić taryfę ma rbm 5 i mieć rok ważności konta i darmowe lte. I czy dobrze to zrozumiałem czy źle napisałem i inaczej się to robi? Bo jeżeli da się tak zrobić to wychodzi że za 50zl można mieć 10 miesięcy a nawet więcej darmowego internetu (bo pewnie po doładowaniu dostanie się jakiś internet aby mieć pełną prędkość DiL a później po zakończeniu ważności bonusowego internetu z doladowwnia kupno pakietu internetu za 5zl co miesiąc aby mieć ciągle pełną prędkość)


Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 #941172  autor: kamil7777
 25 lip 2017, 17:14
Witam, mam problem z przeniesieniem numeru, z innej sieci do RMB, w salonie nie wchodzą karty w system na karcie pisze 7 zł myślałem że te karty przechodzą ale coś nie wchodzi, dzwoniłem do bok by przysłali karty do tego salonu ale już to trwa prawie 2 tyg i cisza oczywiście dzwoniłem do bok i salonu play z ponagleniem ale totalna bezradność.
 #941175  autor: bolek2004
 25 lip 2017, 17:39
Karta musi być z taryfą rbm7 mnp, po sczytaniu kodu kreskowego powinni wiedzieć jaka to karta do przeniesienia czy do abo czy do pre paid.
Kiedyś ktoś pisał że jeśli karta nie wchodzi z czytnika należy ręcznie przepisać kod do systemu i powinno zadziałać.
  • Strona 73 z 193
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 193
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 193