DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 765 z 1158
  • 1
  • 763
  • 764
  • 765
  • 766
  • 767
  • 1158
 #948382  autor: muchakk
 31 sie 2017, 21:48
Całe N! tak u Ciebie się popsuło czy tylko Orange?
Z T-mobile nie korzystam bo ma kolokwialnie mówiąc "wywalone" na ten obszar. W Orange mam 3G, a w T-mobile w większości miejsc 2G.. no sorry ... 2017r a oni 2G dają...
PS Złośliwi twierdzą, że w Orange reklamacje dostajesz jako usługę dodatkową gratis. Sam się z tego śmiałem. Ale im dłużej ich mam, tym mniej mi śmiesznie.....
To operator z którym współpracuje mi się najlepiej. BOK jest kompetentny,(ten dla firm, nie wiem jak dla klientów indywidualnych) obsługa ogólnie jest sprawana. Na zgłoszenia odpisują szybko. Jakby nie te problemy to nie miałbym sie do czego przyczepić.
Jaki to rejon?. ja u siebie (okolice Rzeszowa, gm. Tyczyn) mam podobnie.
Ciekawe, u mnie Przemyśl.. czyli też podkarpackie... ciekawe o co chodzi.. U mnie nic nie działa. Na telefonie widzę, że zasięg co chwile się "gubi". Usługi w ogóle nie działają, a jak komuś uda się dodzwonić to po paru sekundach słychac bulgotanie, ciszę bądź po prostu rozłącza... :(
 #948387  autor: bounce
 31 sie 2017, 21:52
Na BOK orange naprawdę nie ma co narzekać jak sie umie gadać to bardzo łatwo można wyciągnąć sporo GB albo zniżke/doładowanie.

Viggen/halset błagam zgrzeknij się dobrowolnie dostępu do internetu.
 #948390  autor: viggen
 31 sie 2017, 22:00
muchakk pisze: Z T-mobile nie korzystam bo ma kolokwialnie mówiąc "wywalone" na ten obszar. W Orange mam 3G, a w T-mobile w większości miejsc 2G.. no sorry ... 2017r a oni 2G dają...
No właśnie. Masz rację. Jak to TMobile stwierdził, nie jest dla nich opłacalne biznesowo (Orange ma jeszcze usługi stacjonarne więc coś tam dłubią). Żenada ze strony TMobile ale mają do tego prawo.
bounce pisze:Na BOK orange naprawdę nie ma co narzekać jak sie umie gadać to bardzo łatwo można wyciągnąć sporo GB albo zniżke/doładowanie.
Viggen błagam zgrzeknij się dobrowolnie dostępu do internetu.
Dwa zdania.
Zejdź ze mnie.
Nie mam pretensji do działania BOK w Orange, bo działają sprawnie, są mili i można się szybko dodzwonić. Tylko, że ja mam ciekawsze zajęcia w życiu niż co chwilę składać reklamację i bawić się w jakieś rekompensaty i "dodatki" (nie martw się, umiem gadać). Chyba, że Ty masz takie hobby. i tyle na ten temat.

@muchakk
Próbowałeś na forum Orange lub na FB? Może się więcej ludzi zgłosi a w jedności siła ;)
 #948395  autor: muchakk
 31 sie 2017, 22:05
Tylko, że ja mam ciekawsze zajęcia w życiu niż co chwilę składać reklamację i bawić się w jakieś rekompensaty i "dodatki"
To raczej domena T-mobile. Tam ludzie musza ciągle składać reklamacje w sprawie korekt faktur i innych rzeczy. W Orange nie widzę potrzeby reklamowania czegoś non stop tak jak to napisałeś. Pomijajac te problemy to poważnie wszystko gra i buczy.
 #948398  autor: tomi81
 31 sie 2017, 22:12
Zgadzam się z tym co napisał @muchakk - od kiedy zmigrowałem z firmą z TMobile do Orange wszystkie wcześniejsze problemy raptem zniknęły (zarówno kwestie rozliczeń, dziwnych usług jak i rozmów z BOK w sprawach technicnych - tu można liczyć na odpowiedzi, które się sprawdzają, nie zaś są na zasadzie "gościu - daj mi spokój...).. Dziwne? Mam też takie same obserwacje co do ściany wschodniej - w Orange 3G na ich nośnej, w TMobile 2G. Domyślam się, że dla nich (TMobile) to już prawie "ruskie":-), nie mniej inni dają tu coś więcej niż 2G, wiec chyba jest coś w TMobile, nie zaś w reszcie.... Wspólnie z Plusem ładnie się uzupełniają (przynajmniej w woj podlaskim i warmińsko-mazurskim).
 #948399  autor: bounce
 31 sie 2017, 22:12
Czy to ten sam osobnik który wciskał jako by to w sieci orange była prioritetyzacja abo na kartami ?
Ja równierz posiadając karte firmową z VIP pakietem i prepaida za 28zł nie odczuwam różnicy.
No popisałeś sie ! ;-) :smt005
 #948402  autor: viggen
 31 sie 2017, 22:25
@tomi
Każdy liczy złocisze dzisiaj. Play się nie wychyla poza miasta. Plus modernizuje "wybiórczo" stacje. TMobile nie widzi sensu na ścianie wschodniej itd. Orange może jeszcze zaproponować usługi stacjonarne, więc widzi opłacalność jako suma wszystkich usług.
Co nie zmienia faktu, że Tmobile olał sprawę i mają duży minus.

@muchakk
Co kraj to obyczaj. Nie miałem nigdy problemów z Plusem i TMobile. W TMobile dzwoniłem tylko jak przedłużałem umowę. I tak od umowy do umowy nie miałem kontaktu z BOK bo nie miałem ku temu powodów. Podobnie moi znajomi. Może Ci z prepaid mają inne doświadczenia? Nie wiem. Na necie też ludzie bajki piszą albo nie czytają co podpisują a potem narzekają.
Czasami jak przeglądam profile na FB operatorów to się włos na głowie jeży.
Jak to powiedział kiedyś św. p. Lem
http://lubimyczytac.pl/cytat/2486

Na pewno się zgadzam z jednym - czasami są problemy z dodzwonieniem się do TMobile.
W Orange zawsze są problemy bo nie jedną historię słyszałem i to od znajomych a nie z jakiś historyjek na necie.. Teraz wiem z autopsji. Dlatego też w ogóle odpuściłem temat światłowodu Orange, bo nie mam zamiaru przechodzić tego samego co mam teraz z komórką.

Moi rodzice również narzekali na początku na P4 a po kilkunastu reklamacjach się sprawa uspokoiła. Dzisiaj nie wiem, bo już w tej sieci Ojca nie ma a matka od tygodnia również.

Kończymy temat bo to nie ten dział.

A Ty walcz bo za usługi płacisz a tak nie powinno być. Przynajmniej teraz wiesz, że nie jesteś jedyny.

EDIT


@muchakk
Napisałem o dzwonieniu do BOK oraz o reklamacjach i a nie do ludzi w sieci Orange/TMobile.
A o działaniu samych sieci jestem odmiennego zdania. Ale nie przeczę, że u Ciebie jest inaczej i masz inne doświadczenia. W O np zdarzają mi się smsy "Że ktoś próbował do Ciebie się dodzwonić " a w TM tego nie miałem. A jeśli chodzi u Ciebie - dziwne, bo 2G, w którym nadaje tylko TM, jest najbardziej stabilnym sygnałem, zwłaszcza w G900.

@bounce
Czy też brooklyn bounce - przestań mnie się czepiać i mnie obrażać. Jeśli ja piszę jak 10-cio latek to Ty w ogóle pisać nie umiesz. Przepraszam, że świat Ci burze i mam inne zdanie. I wiem, że prawda boli najbardziej. Więc odpierwiastkuj ode mnie człowieku który pisze rownierz. Masakra...
Już nie wspomnę ze mnie z kimś pomyliłeś
Ostatnio zmieniony 31 sie 2017, 23:35 przez viggen, łącznie zmieniany 5 razy.
 #948411  autor: muchakk
 31 sie 2017, 22:48
Na pewno się zgadzam z jednym - czasami są problemy z dodzwonieniem się do TMobile.
W Orange zawsze są problemy bo nie jedną historię słyszałem i to od znajomych a nie z jakiś historyjek na necie..
Mam totalnie inne zdanie na ten temat. W wielu stresowych sytuacjach dla sieci do/z Orange mogłem dzwonić bez problemu gdzie próbując dzwonić do #NajlepszejSieci T-mobile słyszałem komunikat w stylu: "Sieć docelowa której numer wybrałeś jest w tym momencie niedostępna". Będąc w każdym innym miejscu niż podkarpacie NIGDY ale to NIGDY nie miałem problemu z wykonaniem/odbieraniem połaczeń w Orange. Zawsze wszystko działa jak ŻYLETA.
 #948424  autor: viggen
 31 sie 2017, 23:40
Czy ktoś zna z autopsji albo odczuł gdzieś poprawę konfiguracji sieci N! jeśli chodzi o stacje z LTE 2600/1800/800 czy nadal jest bez zmian?

@p2225 - jak u Ciebie z pingami? Poprawa czy nadal to samo w godzinach wieczornych?
 #948438  autor: ja.michal
 01 wrz 2017, 03:33
muchakk pisze:W chwili obecnej od dwóch dni zasięg skacze, faluje od zera do fulla, znika totalnie, często informacja "tylko połączenia alarmowe" - nie jestem w stanie normalnie korzystać z telefonu, nie działają nawet SMSy. Operator twierdzi, że wie o problemie, że wynika on z zakłóceń w sieci GSM/UMTS oraz LTE!! i że problem zostanie rozwiązany do przyszłego tygodnia, a w chwili obecnej mam sobie kupić startej z innej sieci... LOL
Takie falowanie wygląda jakby jakieś reapetery robiły bałagan.
muchakk pisze:Ciekawe, u mnie Przemyśl.. czyli też podkarpackie... ciekawe o co chodzi.. U mnie nic nie działa.
Chyba sprawa jasna. "Bałagan" radiowy z Ukrainy.
bounce pisze:Czy to ten sam osobnik który wciskał jako by to w sieci orange była prioritetyzacja abo na kartami ?
Priorytetów ze względu na abo i kartę jako takich w Orange nie było. Były problemy przy transmisji danych na prepaidach, ale wynikało to z systemu billingowego. Już nie ma tego problemu (zmieniona platforma dla prepaida).

muchakk, masz sprzęt z VoLTE? Może to ratowałoby u ciebie sprawę połączeń? Jak LTE od Orange działa na Podkarpaciu?
 #948442  autor: p2225
 01 wrz 2017, 06:20
@viggen dzwoniła babka z działu technicznego z kierunkowym na Poznań, czyli może rozmowa była bezpośrednio z poznańskim oddziałem NetWorkS!? Rozmowa nie wyglądała na klasyczną rozmowę z BOK gdzie są mili i uprzejmi tylko osoba konkretnie patrzyła w system. Zrobiłem te speedtesty, w systemie je widziała i w sumie nic konkretnego nie ustalili. Powiedziała, że wszystko z ich strony jest w porządku i możliwe są zakłócenia terminali z zagranicy. Szkoda, że dookoła są lasy i od marca nie było z tym żadnego problemu tylko teraz. Na 3G problemów też brak. Poza tym na LTE w pobliskim mieście problemu też nie ma lub występuje raz na jakiś czas, a tam to jedyną granicą jest rzeka Nysa Łużycka. Nic nie tłumi sygnału między nami a sieciami zagranicznymi. Powiedziała, że się jeszcze temu przyjrzy.

Przy okazji nie wiem co się stało, ale nie łapię już zasięgu LTE z zagranicy. Kiedyś łapałem nawet LTE2600 T-mobile DE. Teraz zero.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #948470  autor: Nildex
 01 wrz 2017, 11:28
Ja również posiadam problem z wysokim pingiem jednej ze stacji w Poznaniu. Codziennie od ok. 20:30 do równo 23:00 występuje zwiększony ping do 100-200. Mniej więcej od początku sierpnia tak się dzieje. Orange żadnej awarii u siebie podobno nie widzi. Stacja dopiero co po modernizacji do LTE800 i 2600. Na wszystkich pasmach ten problem. http://www.speedtest.net/android/3162285102.png

Obrazek
 #948480  autor: zwariowany.kurczak
 01 wrz 2017, 12:26
Nildex pisze:Codziennie od ok. 20:30 do równo 23:00 występuje zwiększony ping do 100-200.
heh, to ogólnopolskie widać, u mnie sieć zdycha do 3-5Mb/s, Orange problemu nie widzi.. równiutko 21:00:01 do 23:00:01... baba jaga kawę parzy czy coś wyżej się aktualizuje?
 #948485  autor: p2225
 01 wrz 2017, 12:39
@Nildex właśnie gdy zaczynało się to zdarzać to występowało to tylko co jakiś czas, jakby chwilowa awaria, potem raz w tygodniu głównie w weekend, a teraz dzień w dzień. Całe szczęście, że chociaż prędkości w tych godzinach są ostatnio normalne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #948487  autor: Mixiorek
 01 wrz 2017, 12:40
Może coś się Orange przytyka w godzinach największego ruchu? Jeżeli DL i UL jest ok to może dosył do stacji po drodze do core łapie wąskie gardło?

http://www.tpix.pl/statystyki.html
https://www.atman.pl/Statystyki-ruchu-P ... ol-65.html
http://www.plix.pl/pl/network/statistic

Zwykle w godzinach 20:00-22:00 wychodzi kto ma jaką sieć w danym rejonie i ilu użytkowników :-) także jeżeli robić testy to tylko wieczorem.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #948489  autor: p2225
 01 wrz 2017, 12:57
U mnie stacja jest wpięta bezpośrednio w węzeł szkieletowy z projektu szerokopasmowego lubuskiego robionego przez Orange, a z niego prawie nikt nie korzysta. Inne stacje też są wpięte w tą sieć i nie ma z nimi problemu.
Poza tym równo o 23:00 problem znika?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #948490  autor: Mixiorek
 01 wrz 2017, 13:00
Pytanie dokąd biegnie sygnał dalej itp. Opóźnienie może łapać w każdym miejscu gdzie ma "przystanek".
Zdziwiłbyś się jak ruch potrafi nagle spaść o pełnej godzinie... może mają włączone jakieś zarządzenie ruchem przy dużym obciążeniu, QoS? Gdybanie, gdybanie.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #948503  autor: viggen
 01 wrz 2017, 15:11
p2225 pisze: Całe szczęście, że chociaż prędkości w tych godzinach są ostatnio normalne:
Czyli ogólnie mydlą oczy. Coś jest na rzeczy. Może coś testują i na razie nabierają wody w usta aby się nie rozniosło albo.....ewidentnie coś przekombinowali i teraz nie wiedzą jak z tego wybrnąć?

Natomiast co do tego
http://gsm.biz.pl/2017/08/12/rezerwacje ... -1800-mhz/

Czy ktoś zauważył jakieś różnice? Zyskał Plus, TMobile i Orange. Czy ten zysk jakoś idzie w działanie praktyczne? W przypadku N! aż się prosi, aby Orange zrobiło swoje LTE1800, TMobile swoje lub wspólne 20Mhz (osobiście uważam, że lepiej wszystkim wyjdzie oddzielne) a DCS1800 zrobić wspólny na zasobach TM (DCS Orange pójdzie na LTE1800). Czyli 12,6 Mhz TM na LTE , 10 Mhz O na LTE a 7,2Mhz od różowych na wspólne DCS dla O i TM.
Jestem ciekaw co oni wymyślą
Chyba, że to dopiero początek kombinowania z pasmem 1800 i jeszcze coś w tym temacie nas czeka.
  • Strona 765 z 1158
  • 1
  • 763
  • 764
  • 765
  • 766
  • 767
  • 1158
  • 1
  • 763
  • 764
  • 765
  • 766
  • 767
  • 1158