Pod warunkiem, że kupuję na paragon, a nie na fakturę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nic nie zrozumiałeś z moich postów, prawda? Pozwolę sobie zebrać wszystko co napisałem do kupy i może wtedy ogarniesz. Rękojmia i zwrot w terminie 14 dni dotyczą konsumenta, który kupuje daną rzecz od przedsiębiorcy (czyli firmy, NIE od osoby prywatnej). Aby zwrot (/reklamacja z tytułu rękojmi) został uznany za zasadny, kupujący musi przedstawić dowód zakupu. Cała dyskusja wywiązała się z z tego, że błędnie napisałeś, iż dowodem tym musi być paragon. Ja napisałem, że jest to nieprawda i mam rację. Może to być również faktura. Faktury bowiem nie są czymś ekskluzywnym dla firm. Jako konsument również możesz kupować coś na fakturę. To, że Ty masz zamiar kupować na firmę nijak ma się do sprawy, bo wcześniej o tym nie pisałeś (dla jasności - tak, kupując na firmę, nie przysługuje Ci zwrot towaru w terminie 14 dni). Napisałeś tylko o braku możliwości zwrotu przy kupowaniu na fakturę, prawdopodobnie błędnie zakładając, że jest to jednoznaczne z kupowaniem na firmę. Ja starałem Ci się wytłumaczyć, że nie jest. Jaśniej już nie potrafięMane pisze:Potrzebna mi faktura na firmę, nie dla konsumentazwrot dotyczy konsumentów, w każdym sklepie internetowym masz to jak byk w regulaminie, niektórzy nawet drukują to na fakturach. Dalszą dyskusję uważam za bezcelową (ustawy o Prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827)), a jeśli nawet ktoś przyjął w przypadku zakupu na firmę, to tylko i wyłącznie dobra wole sklepu, a nie pewnik.
Skąd wziąłeś takie rewelacje? Jest zupełnie odwrotnie. Zapraszam do zapoznana się z tym, lub dowolnym innym źródłem.Mane pisze:PS: Kupowałeś na osobę prywatną i korzystałeś z rękojmi, która dotyczy tylko i wyłącznie przedsiębiorców? Pomieszanie z poplątaniem, nie wiem czy z Twojej strony czy ze strony sklepu