Marcin_ pisze:
Wydaje mi się że to zbyt śmiałe i daleko idące wnioski. Jeśli to byłoby prawdą to znaczy że wdrażaniem platformy zajmowali się ludzie całkowicie do tego nieprzygotowani, a tego bym nie powiedział o specjalistach z Nokii czy Orange. Awarie nie mają bezpośredniego powiązania z platformą Vo.
No nie wiem, czy nie mają powiązania. Korzystam z tej sieci od 1998 roku. Nie pamiętam, by w przeszłości zdarzały się awarie kładące sieć w całym kraju na ileś godzin - tak jak te zeszłoroczne.
Owszem, bywały lokalne, chwilowe - jak w każdej sieci. Podczas konsolidacji N! również bywały, ale też lokalnie no i to była przebudowa sieci, wyłączanie nadajników itp.
A te ostatnie ogólnopolskie pady dziwnym zbiegiem okoliczności pojawiły się w zeszłym roku wraz z wdrożeniem nowej platformy IMS pod VoLTE/VoWiFi. Przy czym za każdym razem nie były to problemy z radiową siecią dostępową tylko z core.
Weźmy ostatnią awarię: brak zasięgu na numerach typu Ekstra Numer, Dodatkowa karta SIM - czyli akurat usługi, których działanie wyklucza się z VoLTE. A wszystko połączone (znów dziwnym zbiegiem okoliczności)z awarią usług VoLTE/VoWiFi w całej sieci.
Sugerujesz, że oznaczałoby to brak kompetencji ludzi z Nokii lub Orange. Co do Nokii nie wypowiadam się, bo nie wiem. Ale co do Orange nie zgadzam się z taką sugestią. Znam tam parę osób technicznych "ze środka firmy", to naprawdę kompetentni ludzie. Ale jest takie przysłowie: " z g.... bata nie ukręcisz, choćbyś nie wiem jak się starał". Jeśli narzucono im do wdrożenia słaby produkt, to sami niewiele poradzą.
A że rozwiązanie Nokii narzuciła im francuska centrala - wcale bym się nie zdziwił. Przecież Nokia przejęła francuskiego Alcatel-Lucenta, a wiec trzeba kupować u Nokii, by wspierać pośrednio rodzime miejsca pracy. Francuzi jak mało kto kierują się takimi zasadami. Jakość rozwiązania itd. ma znaczenie drugorzędne.
Wy jako T-mobile PL również nie mieliście wiele do gadania w kwestii wyboru platformy IMS pod VoLTE. Mavenir Systems zostało Wam również niejako narzucone "przez górę", bo z rozwiązania tej firmy T-mobile korzysta już od ładnych paru lat w innych krajach. Taki urok korpo.