DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 90 z 193
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 193
 #958864  autor: 3G
 01 lis 2017, 16:05
Śmieszą mnie te rozpiski i propozycje przerw :) Ciekawe komu chce się tak kombinować, pomijając już fakt, że to ma działać a nie jakieś przerwy.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #958866  autor: jarekt
 01 lis 2017, 16:20
Przerwę robisz po to aby nie mieć lejka przez cały kolejny miesiąc. Ja nigdy nie miałem, ani nikt kto aktywował DILa 1. dnia miesiąca. Nigdy.
Ale nie ma problemu (jeśli Ty nie masz to ja tym bardziej), możesz aktywować DILa kiedy chcesz i na okrągło bez żadnych przerw. Nigdy tego nie zabraniałem :)
Możesz też nawet po 2000GB miesięcznie ściągać bez lejka, i to z DILem aktywowanym w środku miesiąca. Tak, da się, ale na to przepisu i rozpiski ode mnie nie będzie.

PS. I nic nie musisz kombinować, po prostu włączasz DILa zawsze 1. dnia miesiąca, ręcznie albo przez jakiś automat. A jak się nie da 1. (w marcu) to 2. lub 3. (bo luty miesza). Nic nie trzeba kombinować i nawet pamiętać.
 #958868  autor: 3G
 01 lis 2017, 16:45
Jest to straszne kombinowanie. Bądźmy poważni... Już lepiej mieć lejek niż nie mieć netu wcale (bo akurat przerwę trzeba zrobić). Ja też nigdy lejka nie miałem. Właśnie dziś na jednym z numerów DIL włączyłem, ale to przypadek. Na innym za dwa tygodnie i nikt nie będzie czekał kolejne dwa bez netu by włączyć DIL pierwszego. Zapewnić inny dostęp? Można, ale to już lepiej w ogóle inny na stałe niż tak się bawić. Zupełny bezsens.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #958875  autor: jarekt
 01 lis 2017, 17:01
@3G w całym 2018 roku czyli przez 365 dni, będzie 5 dni z przerwą od DILa od około 9 rano (kiedy DIL się wyłączy) do 23:59 (do końca dnia), jeśli chciałbyś aktywować DILa zawsze 1. dnia miesiąca.

Być może, te kontrolowane 75 godzin bez darmowego neta LTE od Playa, to dla niektórych zbyt wiele.
Być może takie osoby nie potrafią przez te kilka godzin raz na 2-3 miesiące jechać na pakiecie, który przecież i tak mają (bo go muszą mieć) w DILu (kupiony co miesiąc i/lub jako bonus z doładowania).
Może nawet nie wiedzą, że taki pakiet mają i 31. dnia mogliby sobie z niego skorzystać.

Już nie mówiąc, że przecież można by świadomie w ogóle z neta zrezygnować na 1 dzień tego 31. dnia miesiąca co 2-3 miesiące i zająć się np. dziećmi, żoną, domem czy działką.

Ale jest też możliwe, że się nie da żyć bez DILa.
 #958876  autor: Andrzej311
 01 lis 2017, 17:06
jarekt pisze:Otrzymany lejek jest generalnie do końca działania usługi DIL, a czasami do końca miesiąca. Zależy od kilku rzeczy, czasami nieprzewidywalnych :) i potrafi się to zmieniać w czasie dla danego numeru.

Aby uniknąć kłopotów (np. mieć lejek przez prawie 2 miesiące) należy DILa zawsze włączać 1. dnia miesiąca, a 31. dnia robić przerwę od DILa (w miesiącach 31-dniowych). W miesiącach 30-dniowych DIL wyłącza się 1. dnia kolejnego miesiąca więc jest gitara.
28/29-dniowy luty trochę miesza ale i z nim można sobie poradzić (pisałem już o tym kilka razy i to dosyć szczegółowo i kolejny raz nie zamierzam :) ).

Ale jak wolicie włączać DILa w środku miesiąca, a potem mieć lejek przez kolejne tygodnie, bawić się w reklamacje, tracić czas i się denerwować, no to nie ma problemu dla mnie :)

Gdy włączasz DILa około np. 15. dnia miesiąca to w kolejnym po prostu zrób sobie przerwę 15 dni i poczekaj do kolejnego miesiąca do 1. dnia. A na te 15 dni załatw sobie neta w inny sposób albo idź na spacer :)

Podaję ostatni raz rozpiskę na DILa na najbliższe miesiące, bo się niewygodny 28-dniowy luty zbliża:
- 1 listopada DIL ON, 1 grudnia DIL autoOFF;
- 1 grudnia DIL ON, 31 grudnia DIL autoOFF, nie robimy przerwy (wyjątkowo bo luty ma tylko 28-dni);
- 31 grudnia DIL ON, 30 stycznia DIL autoOFF, nie robimy przerwy (zawsze, bo luty ma max 29 dni);
- 30 stycznia DIL ON, 1 marca DIL autoOFF;
- 1 marca DIL ON, 31 marca DIL autoOFF, robimy przerwę 1-dniową;
- 1 kwietnia DIL ON, 1 maja DIL autoOFF;
- 1 maja DIL ON, 31 maja DIL autoOFF, robimy przerwę 1-dniową;
itd.

UWAGA!!! Jeśli z powodu lutego włączasz DILa 31 grudnia (luty 28-dniowy), 30 stycznia (luty 28-dniowy) lub 31 stycznia (luty 29-dniowy) i jednocześnie ostatniego dnia działania DILa miałeś lejek, to radzę jednak wstrzymać się z aktywacją DILa do odpowiednio 1 stycznia lub 1 lutego, a krótki luty zrekompensujecie sobie w miesiącach następujących po nim czyli w marcu i ewentualnie maju.

Gdy luty ma 28 dni (tak jak będzie za moment w 2018 roku), to można zastosować wariant alternatywny: 31 grudnia robimy przerwę, a nie robimy 31 marca (odpowiednio zmienią się daty w tamtej rozpisce od 31 grudnia do 31 marca o 1 dzień do przodu).
Jarekt piszesz, że lejek generalnie jest do końca działania usługi DIL. A to bzdura. Lejek dostałem 21.10. Nowy pakiet DIL aktywowałem 25.10 lejek na ten dzień znikł, ale na następny dzień już był. Dalej mówisz " a czasami do końca miesiąca ". I tu się też nie zgadza. Dzisiaj jest 01.11 a lejek nadal jest. Według regulaminu czy aktywujesz 1 dnia miesiąca, w połowie czy na końcu to i tak jest okres rozliczeniowy liczony od 1 dnia do ostatniego każdego miesiąca. Więc to co piszesz nie jest prawdą. Zarejestrowałem zgłoszenie do BOK i czekam na odpowiedź. Na forumplay.pl ileż to już razy play4you powtarza jak mantrę, że okres rozliczeniowy zaczyna się od 1 i kończy ostatniego każdego miesiąca. Aktywacja DIL w określonym dniu nie ma tu nic do rzeczy. Ja przez 3,5 roku nigdy nie miałem lejka, a ściągałem nieraz dużo. Teraz prawie po około 100GB lejek. Play coś grzebał i teraz każdy będzie dostawał od razu po 100GB lejek z automatu. Sieć jest przeciążona. Kilka razy dziennie rozłącza transmisje danych, mimo że zasięg jest 5 kresek. Pewnie niedługo będzie koniec DILa.
 #958880  autor: 3G
 01 lis 2017, 17:24
jarekt,przecież można w ogóle żyć bez netu :)
Jak ludzie mają DIL włączony w połowie miesiąca to niech sobie poczekają pół miesiąca i potem pilnują terminów żeby wiedzieć kiedy przypadnie 5 dni na przerwę? :) No powtórzę - bądźmy poważni.
Myślę, że jednak normalnie jest lepiej i nie przekonasz mnie. Potrzebuję to włączam DIL i nie myślę czy dziś pierwszy czy dziesiąty. A gdy się skończy to włączam od nowa bez żadnego cudowania. A lejek? Będzie to niech będzie, ale przede wszystkim większość na niego się nie załapie.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #958881  autor: jarekt
 01 lis 2017, 17:25
@Andrzej311, jeśli dalej nie rozumiesz (a widzę, że nie rozumiesz) dlaczego masz dalej lejek, dlaczego lejek znika i znowu się pojawia w tym samym miesiącu, to mógłbym Ci to jeszcze raz dokładniej i wolniej wyjaśnić ale mi się nie chce.

Nie jest też istotne co piszą dzieciaki z gimnazjum zalogowane na forum Play, facebooku czy Twiterze jako @Play4You czy @Play4You2. Często piszą nieprawdę i to wprost niezgodną z regulaminem i w dodatku ją w kółko powtarzają.

Dodam tylko na sam koniec, że z DILem związane są 3 okresy:
- okres, w którym działa usługa DIL;
- okres, w którym zliczane jest 100GB;
- i okres, w którym działa ograniczenie prędkości (lejek).
Te 3 okresy się nie pokrywają, i tylko 2 z nich są opisane w regulaminie.

Problemy z lejkiem biorą się:
- z istnienia tych 3 okresów i nie pokrywania się ich;
- z innego określenia tych okresów w regulaminie DILa, a innego działania systemu (niezgodnego z regulaminem).

Ale te 3 okresy mogą się pokrywać, jeśli usługę włączysz 1. dnia miesiąca.

@3G, jeśli DILa włączasz nieregularnie (wtedy kiedy masz potrzebę), nie ściągasz dużo, zwłaszcza w godzinach szczytu, lejek 2Mbit/s Ci nie przeszkadza (to i tak duża prędkość), to moje rady nie są dla Ciebie :) i po prostu takie osoby włączają DILa obojętnie kiedy.
 #958900  autor: Andrzej311
 01 lis 2017, 18:24
Widzę, że znasz się najlepiej. Konsultanci Play są dzieciakami z gimnazjum itp. itd. Ok. Znika i pojawia się lejek ponieważ przekroczyłem 100GB danych w miesiącu, ale ty rozumiesz inaczej. Podałeś swoje trzy punkty z czego pierwsza to okres w którym działa DIL ( co ma piernik do wiatraka ) i trzecia najlepsza wyssana z palca. A na koniec mówisz, iż są działania niezgodne z regulaminem. Więc sam widzisz, że są błędy w działaniu. Co z kolei i ty możesz nawet dostać lejek pomimo nie przekroczenia 100GB. Też były takie przypadki.
 #958969  autor: jarekt
 02 lis 2017, 00:05
@Andrzej311, gdy ja ewentualnie dostanę lejek (słuszny czy niesłuszny) to go sobie wyłączam więc o mnie się nie martw.
Nie wiem też czy znam się najlepiej jak twierdzisz, bo żaden ranking nie jest prowadzony. Możliwe, że zająłbym w nim odległe 95 miejsce na 100 możliwych.

Natomiast poziom wiedzy @P4Y i szczególnie @P4Y2 o ofertach prepaid w Play/RBM/Fakt, znajomość regulaminów i cenników tych ofert, znajomość działania systemów operatora, znajomość zawiłości regulaminowych i systemowych czy znajomość rozbieżności między regulaminem a systemem (niekoniecznie niezgodnych z regulaminem), jest słaba, bardzo słaba albo żadna czyli taka jaką dzieciaki w gimnazjum mają o tych zagadnieniach - to Ci chciałem dać do zrozumienia pisząc o "dzieciakach z gimnazjum" ale mi się chyba nie udało :)

Poza tym P4Y i P4Y2 to nie są "Konsultanci Play" jak to napisałeś (i nie ma znaczenia, że na forum Play czy facebooku ktoś ich tak nazwie) i nigdy nie poznasz ich imienia i nazwiska.
Oni nie mają wglądu do kont, nie mają żadnych uprawnień i nie mogą Cię autoryzować nawet poprzez PW (Prywatną Wiadomość) - czyli nie mogą zrobić tego co może zrobić zwykły szeregowy konsultant Play (który dodatkowo zawsze poda swoje imię i nazwisko) czyli są to osoby na jeszcze niższym poziomie, oficjalnie nieistniejącym w Play.
 #959048  autor: Andrzej311
 02 lis 2017, 14:17
Już lejek zniknął, a zgłoszenie do BOK jest dopiero zarejestrowane. Więc z opóźnieniem wszystko działa, jak to w Play. A więc jarekt mit twój obalony. Nie ma nic wspólnego kiedy aktywujemy DIL i okres jego trwania. Jak i okres działania lejka. Liczy się tylko okres rozliczeniowy od 1 do ostatniego dnia miesiąca, w którym zliczane jest 100GB i potem lejek. To wszystko. Osobiście przetestowane.
 #959052  autor: lookas
 02 lis 2017, 14:48
Do tej pory DIL funkcjonował przynajmniej u mnie na zasadach opisanych przez jarekt, tj. DIL aktywowany w pierwszej połowie października i miałem od razu po 1 dniu przywrócony lejek z uwagi na intensywne pobieranie we wrześniu (grubo ponad 100 GB). Czyli to co opisuje jarekt. Nie czekałem jednak do 1 dnia danego miesiąca, żeby dopiero wtedy włączyć kolejny DIL. Wczoraj 1 listopada lejek zniknął. Myślałem, że będzie jak co miesiąc tj.1 listopada system uwolni lejek, ale już 2 listopada kaganiec powróci. Stan na godzinę 14:00 - lejka brak. Następna aktywacja DILa jakoś po 10tym.
 #959398  autor: jarekt
 04 lis 2017, 14:12
@adacomp, to czy dostaniesz lejek i kiedy, czy nie dostaniesz w ogóle, nie ma nic wspólnego z tym kiedy DILa aktywujesz: czy 1. dnia miesiąca, czy w środku miesiąca, czy pod koniec miesiąca.

Więc Twoje twierdzenie, że uruchamiasz DILa kiedy chcesz i nie dostajesz lejka jest bez sensu.

Uruchamianie DILa określonego dnia (1. dnia miesiąca) służy tylko temu aby mieć pełną kontrolę nad tym kiedy lejek się na 100% wyłączy gdybyśmy go dostali, bez względu jak zostanie zmodyfikowany system np. kolejnego miesiąca, czy jakiego typu "awaria" z DILem/lejkiem będzie.

Uruchamianie DILa 1. dnia miesiąca, nie służy do tego aby lejka nie dostać.

Dodam, że lejek z godnie z regulaminem będzie do ostatniego dnia działania usługi, a nie do końca miesiąca. Inna sprawa, że na przestrzeni miesięcy różnie to jest w systemie zaprogramowane (i się zmienia!) i zapisane w regulaminie:
Regulamin DIL w RBM do 13.04.2017 pisze:(...)W takim przypadku do końca okresu w którym usługa jest aktywna, (...)
Regulamin DIL w RBM od 14.04.2017 pisze:(...)W takim przypadku do końca okresu rozliczeniowego w którym usługa jest aktywna, (...)
Ale w PInK ten zapis jest zupełnie inny (usługa IbL- Internet bez Limitu - która zastąpiła DIL):
Regulamin IbL w PInK pisze:(...)W takim przypadku do końca miesiąca kalendarzowego w którym nastąpiło przekroczenie, (...)
Ale z kolei w InK zapis jest taki jak w DIL w RBM (usługa MbL - Miesiąc bez Limitu - która zastąpiła DIL):
Regulamin MbL w InK pisze:(...)W takim przypadku do końca aktywnej usługi, (...)
A stary DIL w POnK/POnK4L/PInK1 brzmiał tak:
Regulamin DIL w POnK pisze:(...)W takim przypadku do końca okresu w którym usługa jest aktywna, (...)
Play/RBM cały czas mieszał (i miesza) z terminem, do kiedy lejek będzie działał i to zarówno w regulaminach jak i w systemach, ale najgorsze było/jest to, że było czasami tak (i dalej się zdarza), że gdy w regulaminie pisało "do końca usługi", to lejek był do końca miesiąca, a gdy pisało w regulaminie "do końca miesiąca", to w systemie było do końca usługi.

Reasumując: jeśli myślisz, że przeczytasz regulamin i wiesz jak będzie działała usługa, to jesteś w błędzie.
Wiesz tylko jak powinna działać.
Jeśli myślisz, że za tydzień nie zostanie co nieco zmodyfikowane w systemie bez modyfikacji regulaminu, to jesteś w błędzie.
Jeśli myślisz, że w systemach Play/RBM panuje porządek i wszystko zawsze działa perfekcyjnie, zgodnie z regulaminem i zgodnie z twoją interpretacją, czy interpretacją konsultanta, to też jesteś w błędzie.
Jeszcze można by kilka takich "błędów" wymienić.
 #959596  autor: AdamPolska
 05 lis 2017, 15:11
surface123 pisze:Wylaczyli by tego DILa i problem by się sam rozwiązał :)
Wystarczyłoby wtedy podać wykres ukazujący ilość klientów przychodzących i odchodzących. Oczywiście w czasie przed wyłączeniem DILa i po.
Ja przykładowo mam trzy w pełni utrzymywane karty, z czego jedna ma zużycie DILa na poziomie co najwyżej kilkuset MB miesięcznie i to z płatnych pakietów, a rozmów na poziomie kilku minut/m-c. Dodam, że nie stosuję "sztuczek" z kalendarzykiem, czy z doładowaniami. Zdarza mi się uruchomić dodatkowy pakiet płatny. Ponadto na wszystkich kartach robi mi się "skarbonka", więc operator na mnie sporo zyskuje. Po prostu płacę im minimum 50zł/3m-ce za każdą kartę.

Wielu operatorów by chciało mieć użytkowników utrzymujących w pełni po dwie (lub więcej) karty i płacących po staremu, tj. bez rozwiązań typu RWK(RBM7), czy 1/2RWK.
RBM może sobie zdawać sprawę, że likwidacja DILa spowoduje bezpowrotny odpływ użytkowników do W3, a na moim przykładzie widać, że nie wszyscy użytkownicy to "pijawki".

Natomiast jakość LTE niestety jest coraz gorsza. Teraz mam DL 140KiB/s i ETA ponad 12 godzin na pliku 6GB. W szczycie czasem wręcz rozłącza.
 #959711  autor: 3G
 06 lis 2017, 09:44
A ja na jednym z numerów mam czas połączenia 21 dni :) Poza tym to numer, na którym DIL trwał 31 dni, choć to raczej kwestia odświeżenia tego co pokazuje Play24. Włączyłem nowy DIL, pakietu jeszcze trochę niby było. Potem okazało się, że pakietu nie ma, a DIL działa z pełną prędkością. I tak już z tydzień :)

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #959715  autor: adik
 06 lis 2017, 10:07
znajomy miał tak że działał mu DIL przez 3 miesiące bez pakietu i włączonej usługi DIL ,aż do czasu włączenia ponownie DIL-a, możesz mieć tak jak on że załączy ci się bezterminowo DIL.

http://www.speedtest.net/my-result/4142279769
 #959984  autor: Andrzej311
 07 lis 2017, 19:29
Tak jak mówiłem wcześniej był to błąd po stronie sieci, że lejek się nie wyłączył 01.11. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź.

" Szanowny Panie,

dziękuję za zgłoszenie dotyczące prędkości Pana Internetu. Otrzymałam je 1 listopada 2017 roku za pośrednictwem Play24.

Opis sprawy

Zgłasza Pan, że prędkość przesyłania danych internetowych na Pana usłudze jest nieprawidłowa.

Rozwiązanie

Zweryfikowałam, że transmisja danych na Pana numerze działała ze zwolnioną prędkością z powodu błędu systemowego. Serdecznie Pana za to przepraszam.

2 listopada 2017 roku przywróciłam na Pana numerze pełną prędkość przesyłania danych.

W związku z niedogodnościami, których Pan doświadczył, przyznałam Panu rekompensatę 100 złotych na konto promocyjne. Środki te zostaną Panu przyznane w ciągu 24 godzin od zamknięcia zgłoszenia i będą ważne do końca cyklu rozliczeniowego, to znaczy do 30 listopada 2017 roku.

Ponieważ osobiście zajmowałam się Pana sprawą, będę wdzięczna jeśli Pan pozytywnie oceni moją pracę.
W przypadku dodatkowych pytań jesteśmy do Pana dyspozycji:
- na portalu Play24 (http://www.redbullmobile.pl) w zakładce „Zgłoszenia”
- pod adresem e-mail: [email protected]
- pod numerem 790 666 666 z telefonu innej sieci lub *666 ze swojego numeru w Red Bull Mobile.

Z poważaniem

Anna M.
Obsługa Klienta Red Bull Mobile "

Więc nawet mamy potwierdzenie z działu technicznego Play, że nie ma znaczenia kiedy aktywujemy DIL. Czy pierwszego dnia miesiąca, w połowie, czy nawet ostatniego dnia. Liczy się tylko okres rozliczeniowy tj. od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca i w tym okresie zliczane jest 100GB, a potem lejek. To by było na tyle.
  • Strona 90 z 193
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 193
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 193