@adacomp, to czy dostaniesz lejek i kiedy, czy nie dostaniesz w ogóle, nie ma nic wspólnego z tym kiedy DILa aktywujesz: czy 1. dnia miesiąca, czy w środku miesiąca, czy pod koniec miesiąca.
Więc Twoje twierdzenie, że uruchamiasz DILa kiedy chcesz i nie dostajesz lejka jest bez sensu.
Uruchamianie DILa określonego dnia (1. dnia miesiąca) służy tylko temu aby mieć pełną kontrolę nad tym kiedy lejek się na 100% wyłączy gdybyśmy go dostali, bez względu jak zostanie zmodyfikowany system np. kolejnego miesiąca, czy jakiego typu "awaria" z DILem/lejkiem będzie.
Uruchamianie DILa 1. dnia miesiąca, nie służy do tego aby lejka nie dostać.
Dodam, że lejek z godnie z regulaminem będzie do ostatniego dnia działania usługi, a nie do końca miesiąca. Inna sprawa, że na przestrzeni miesięcy różnie to jest w systemie zaprogramowane (i się zmienia!) i zapisane w regulaminie:
Regulamin DIL w RBM do 13.04.2017 pisze:(...)W takim przypadku do końca okresu w którym usługa jest aktywna, (...)
Regulamin DIL w RBM od 14.04.2017 pisze:(...)W takim przypadku do końca okresu rozliczeniowego w którym usługa jest aktywna, (...)
Ale w PInK ten zapis jest zupełnie inny (usługa IbL- Internet bez Limitu - która zastąpiła DIL):
Regulamin IbL w PInK pisze:(...)W takim przypadku do końca miesiąca kalendarzowego w którym nastąpiło przekroczenie, (...)
Ale z kolei w InK zapis jest taki jak w DIL w RBM (usługa MbL - Miesiąc bez Limitu - która zastąpiła DIL):
Regulamin MbL w InK pisze:(...)W takim przypadku do końca aktywnej usługi, (...)
A stary DIL w POnK/POnK4L/PInK1 brzmiał tak:
Regulamin DIL w POnK pisze:(...)W takim przypadku do końca okresu w którym usługa jest aktywna, (...)
Play/RBM cały czas mieszał (i miesza) z terminem, do kiedy lejek będzie działał i to zarówno w regulaminach jak i w systemach, ale najgorsze było/jest to, że było czasami tak (i dalej się zdarza), że gdy w regulaminie pisało "do końca usługi", to lejek był do końca miesiąca, a gdy pisało w regulaminie "do końca miesiąca", to w systemie było do końca usługi.
Reasumując: jeśli myślisz, że przeczytasz regulamin i wiesz jak będzie działała usługa, to jesteś w błędzie.
Wiesz tylko jak powinna działać.
Jeśli myślisz, że za tydzień nie zostanie co nieco zmodyfikowane w systemie bez modyfikacji regulaminu, to jesteś w błędzie.
Jeśli myślisz, że w systemach Play/RBM panuje porządek i wszystko zawsze działa perfekcyjnie, zgodnie z regulaminem i zgodnie z twoją interpretacją, czy interpretacją konsultanta, to też jesteś w błędzie.
Jeszcze można by kilka takich "błędów" wymienić.