DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
  • Strona 92 z 193
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 193
 #960845  autor: KC-KARLOS
 13 lis 2017, 17:21
Jaki punkt dostępu? APN Internet i net hula. Przypominam o tym okropnym obowiązku doładowania konta co 100 dni i/lub zabezpieczeniu się cyklicznym pakiecie 600 MB za 5 zł, żeby nie było lejka w trakcie transmisji do 15 mbps albo spadku do 32 kbps.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #960850  autor: jarekt
 13 lis 2017, 17:28
@Karlos20, w DILu od dawna nie trzeba kupować pakietu (np. 600MB za 5zł) aby DIL działał i działał z maksymalną prędkością.
Bo doładowanie 50zł daje pakiet 2GB ważny 100dni i pełną prędkość przez 100dni (i oczywiście konto ważne 100 dni). W RBM1 (gdzie też jest DIL) jest to wszystko ważne 150dni.

Oczywiście w wariancie, w którym nie mamy RWK.

Bo w wariancie z RWK kupujemy tylko pakiet 600MB za 5zł, a gdy ładujemy puste konto kwotą 50zł (lub uzupełniamy bo kasa poszła na pakiety), no to też przez 100 dni mamy z kupowaniem pakietów spokój.
 #960958  autor: TomekO
 14 lis 2017, 09:54
Ja mam taki problem że mam DILa chyba w RBM1 gdzie po doładowaniu za 50 zł konto ważne 150 dni. Miałem ze 30 GB w pakietach które zeżarło mi bo wyłączyli mi DILa przed końcem 30 dni. Ostatnio załadowałem za 50 zł dostałem 500 MB na 150 dni i znowu wyłączyli DILa. Pakiet się wyzerował, uruchomiłem DILa ponownie i znowu działa z pełną prędkością. Ciekawy jestem czy tylko u mnie takie cyrki czy te błędy systemu są celowe ? Korzystam z DILa od samego początku i nigdy nie miałem takich problemów. Holowałem sobie, chyba parę lat, dodatkowe pakiety danych aż tu nagle wyczyściło je do zera.
 #960968  autor: jarekt
 14 lis 2017, 10:55
@TomekO, nie wiem czy wiesz (i sporo innych osób podejrzewam też nie wie) ale DIL jest ważny 29 dni, mimo że regulamin mówi o 30 dniach.

Wszystkie (poza jedną) usługi i pakiety czy doładowania w Play/RBM/FaktM, które w regulaminie mają zapisaną ważność 30 dni są ważne pełne 30 dni (licząc dzień od 0:00 do 23:59) plus godziny z dnia uruchomienia (czyli niepełny dzień). Dochodzi jeszcze jedna lub kilka godzin z dnia po terminie (po północy) kiedy pakiet/usługa się wyłącza (następuje to powiedzmy o 1:00-3:00) ale je pomijam w dalszych rozważaniach.

Przykładowo pakiet 600MB za 5zł uruchomiony o 1:00 (rano) 1 grudnia będzie ważny do 31 grudnia do godziny 23:59 czyli prawie 31 dni (bez jednej godziny). Uruchomiony o 23:00 1 listopada będzie ważny do 1 grudnia do 23:59 czyli pełnych 30 dni i 1 godzinę (listopad ma 30 dni).

To samo np. z doładowaniem dającym 30 dni ważności. Ładujesz 25zł 1 grudnia, to ważność będziesz miał do 31 grudnia (pełne 30 dni plus godziny z dnia doładowania).

Czyli w regulaminach/cennikach mamy zapis o ważności 30 dni i taką ważność mamy (nawet większą, praktycznie o dodatkowy 1 dzień).

Natomiast z DILem to mamy przekręt od 4 lat. W regulaminie też jest tak samo brzmiący zapis o ważności usługi 30 dni.
Ale w przeciwieństwie do wszystkich innych usług, pakietów czy doładowań, usługa DIL jest ważna 29 pełnych dni (o jeden dzień mniej!) plus godziny z dnia jej uruchomienia i oczywiście godziny z dnia wyłączenia się usługi - po północy - których akurat w DILu jest trochę więcej niż w pozostałych usługach/pakietach (DIL wyłącza się powiedzmy od 1:00 do 10:00).

Czyli aktywujemy DILa 1 grudnia o 10:00 (rano) to będzie on ważny do 30 grudnia do 23:59 (a nie do 31 grudnia!!!).
Czyli będzie ważny 29 pełnych dni i 14 godzin z 1 grudnia.
Gdy aktywujemy DILa 1 listopada o 22:00 to będzie on ważny do 30 listopada do 23:59 (a nie do 1 grudnia!!!).
Czyli będzie ważny 29 pełnych dni i 2 godziny z 1 listopada.

Więc możliwe, że Ci ten jeden dzień wszystko zawalił , bo myślałeś, że masz 30 dni ważności DILa - tak jak w innych pakietach/usługach.
Natomiast jeśli DIL wyłączył Ci się jeszcze wcześniej (po 25 dniach, po 20 czy 15 dniach) no to jest to już totalna awaria w Twoim przypadku i należy napisać reklamację i żądać rekompensaty (np. 50zł na konto główne za każdy taki przypadek).
 #960975  autor: TomekO
 14 lis 2017, 11:29
jarekt u mnie ewidentnie wcześniej wyłączali. Kilka dni po włączeniu DILa. Akurat te pakiety na wszystkich zasięgach nie są mi aż tak bardzo potrzebne. Jest lejek i skarbonki mi nie ruszyło. Ogólnie usługa za darmo więc z reklamacjami nie będę przesadzał ;) Tak pytam z ciekawości czy tylko ja jestem takim szczęśliwcem czy może to reguła ?
 #960977  autor: jarekt
 14 lis 2017, 11:44
@TomekO, usługa jest darmowa - co i tak nie ma znaczenia - ale GB, które Ci zniknęły, nie dostałeś za darmo.

Aby odtworzyć 30GB w RBM1 musiałbyś kupić 5 jednorazowych pakietów 6GB za łącznie 100zł (jeden kosztuje 20zł).
Więc żądałbym minimum 100zł w reklamacji (lub np. zwrot tych 30GB plus 50zł rekompensaty) z uzasadnieniem na co mi te 100zł. O rekompensacie za utrudnienia, nerwy itp. to nawet nie wspominam.

Reklamację możesz napisać kulturalnym językiem beż zbędnej napinki, używając gdzieś po drodze słowa "wnoszę" zamiast "żądam".

Ale to Twoje GB i Twoja kasa więc rób jak uważasz. Niektórym osobom nie chce się pisać reklamacji, bo np. mają ważniejsze sprawy na głowie, a np. 100zł to nie majątek, bo na DILu zaoszczędzili znacznie więcej pieniędzy - i ja to też rozumiem.
 #961146  autor: Andrzej311
 15 lis 2017, 01:49
jarekt pisze:@Wosiu96, po pierwsze, gwarantowane 200GB było zapisane w regulaminie DILa (obecnie jest 100GB) ale w latach 2013-2014 kiedy DIL był w ofertach głosowych Play i internetowych Play. Wtedy nie było jeszcze DILa w RBM.

Gdy DIL wszedł do RBM w 2014 roku (w październiku) w regulaminie był już zapis "100GB" (tak jak zresztą w ofertach Play głosowych i internetowych, kiedy to zmieniono wtedy 200GB na 100GB, a chwilę później całkowicie DILa wyłączono albo zmieniono na płatnego IbL/MbL i inne warianty np. NIL w Mixie za 20zł).

Po drugie, nawet obecnie można ściągnąć kilkaset GB bez lejka ale trzeba to robić umiejętnie. Niestety jest to wiedza tajemna i nawet ja nie wiem jak to zrobić ;)
Kolejna bzdura. DIL był już w rbm od marca ( jeśli nie od początku ), bo sam używam od tego czasu. Więc nie wiem skąd Ci przyszedł do głowy październik. Natomiast Play z LTE wystartował 12 listopada 2013r. W kilku największych miastach w Polsce.
 #961147  autor: Andrzej311
 15 lis 2017, 01:51
szpiler23 pisze:Czy jest możliwość usunięcia lejka bez skazania się na 14 dniowy okres połączeń wychodzących?
Według mnie nie. Chyba, że ktoś z forumowiczów zna taki sposób, to niech napisze.
 #961175  autor: jarekt
 15 lis 2017, 11:14
Andrzej311 pisze:Kolejna bzdura. DIL był już w rbm od marca ( jeśli nie od początku ), bo sam używam od tego czasu. Więc nie wiem skąd Ci przyszedł do głowy październik. Natomiast Play z LTE wystartował 12 listopada 2013r. W kilku największych miastach w Polsce.
Jeśli chodzi o ścisłość, to 100GB w DILu w RBM obowiązuje od 22 października 2014 roku:
https://www.play.pl/resources/pdf/2014/ ... 102014.pdf

A dokładna data kiedy DIL pojawił się pierwszy raz w ofercie RBM to 13 listopad 2013 i wtedy było 200GB:
https://www.play.pl/resources/pdf/2013/ ... 112013.pdf

Czyli 200GB w DILu w RBM było przez 11 miesięcy i 9 dni (w 2013 i 2014 roku).

Najczęściej piszę z pamięci, zwłaszcza kiedy konkretna data nie jest istotna.
A nie było w tamtym wpisie istotne kiedy dokładnie 200GB zmieniło się w regulaminie na 100GB (czy w 2013 czy w 2014 roku) albo kiedy dokładnie DIL pojawił się w RBM (w marcu czy październiku 2014 roku czy jeszcze wcześniej).

Chciałem tylko w tamtym wpisie zwrócić uwagę użytkownikowi @Wosiu96, że gwarantowane 200GB to było ale dawno temu, bo w 2013/2014 roku.

Ale jeśli chcesz konkretnych dat, bo to jest dla Ciebie bardzo ważne, a sam widzę nie dajesz rady się tym zająć, to ten post jest dla Ciebie.
Andrzej311 pisze:Według mnie nie. Chyba, że ktoś z forumowiczów zna taki sposób, to niech napisze.
Można to zrobić na kilka sposobów ale Twojego wniosku nie mogę spełnić.
 #961191  autor: jarekt
 15 lis 2017, 12:48
@szpiler23, np. w RBM1 jest pakiet za 3zł czyli wyszłoby 15zł za 5 pakietów.

Z drugiej strony 25zł za 5 pakietów po 5zł za ekstra minimum 500GB (realnie pewnie z 700-1000GB) to jest niedużo, bo np. w InK za 49zł masz 100GB i potem od razu (a nie "być może") lejek i to 1Mbit/s. Nawet w PInK za 45zł masz - tak jak w DILu - minimum 100GB i potem ewentualny lejek 2Mbit/s ale brak jest możliwości jego zdjęcia.

Także 15zł lub 25zł za dodatkowe 500GB (700-1000GB realnie) to jest bardzo dobra oferta (czyli 3zł lub 5zł za minimum 100GB z pełną prędkością w odpowiednio RBM1 lub RBM5).

Oczywiście w PInK/InK masz 3G i LTE, a w DILu tylko LTE więc nie dla każdego jest 500GB za 15zł w RBM1 czy za 25zł w RBM5 (jeśli oczywiście trzymamy się tych pięciu lejków i pięciu pakietów i to faktycznie działa i wiesz co i jak należy zrobić aby z tego skorzystać).
  • Strona 92 z 193
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 193
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 193