@jarekt to nie da się zrobić tak żeby pokrywały się dni końca dila z sumowaniem lejka daje to w ogóle coś? czyli jak odpalę 1 stycznia to zmieni to coś?
@krychu3, tłumaczyłem to już kilka razy ale widać ciężko to zrozumieć
Uruchamianie DILa zawsze 1. dnia miesiąca jest po to, aby w kolejnym miesiącu, 1. jego dnia, ewentualny lejek, który dostałeś np. 25. dnia, wyłączył się na 100% i aby była pełna prędkość wraz z nowym miesiącem.
System czasami świruje i lejek (jeśli go dostaniesz) raz wyłącza się z końcem miesiąca, a innym razem z końcem działania usługi.
Dodatkowo, system cały czas (codziennie) zlicza i sprawdza sumę pobranych GB od 1. dnia miesiąca do dnia, w którym robi "test przekroczenia limitu 100GB i obciążania nadajników". Ten licznik (ta suma GB w miesiącu) jest zerowany wraz z końcem miesiąca.
Załóżmy, że od 1 grudnia do 15 grudnia pobrałeś 300GB i 16 grudnia system włączył Ci lejek.
19 grudnia DIL się skończył i włączyłeś go 20 grudnia na kolejny miesiąc.
Załóżmy też, że system wyłączył Ci lejek wraz z końcem DILa czyli 19 grudnia.
Ale np. 25 grudnia system znowu sprawdza ile ściągnąłeś GB od 1 grudnia do 25 grudnia i wychodzi mu, że 350GB. Dostajesz lejek (o 10:00). Czyli dostajesz go już drugi raz w tym miesiącu.
Niestety dla Ciebie, dopiero co włączyłeś DILa, i tak się nieszczęśliwie składa, że w wyniku kolejnej awarii, lejek nie wyłączy się wraz z końcem miesiąca, a dopiero z końcem DILa czyli 19 stycznia.
Będziesz więc miał lejek aż 25 dni! Piszesz więc reklamacje, uzasadniasz itd. Po tygodniu albo dwóch reklamacja jest nieuznana. Albo uznana i lejek skasowany.
Aby uniknąć takich kłopotów, włączasz DILa zawsze 1. dnia miesiąca. Masz wtedy pewność, że 1. dnia kolejnego miesiąca lejka nie będzie, bo albo lejek zostanie wyłączony wraz z końcem miesiąca albo wraz końcem DILa - a ten też przecież będzie się kończył wraz z końcem miesiąca.
Kapujesz?