One się trochę różnią ale nie w kwestii DILa. Wybierz zawsze pierwszy.
- Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Czym się różnią?
Jaki punkt dostępu? APN Internet i net hula. Przypominam o tym okropnym obowiązku doładowania konta co 100 dni i/lub zabezpieczeniu się cyklicznym pakiecie 600 MB za 5 zł, żeby nie było lejka w trakcie transmisji do 15 mbps albo spadku do 32 kbps.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
@Karlos20, w DILu od dawna nie trzeba kupować pakietu (np. 600MB za 5zł) aby DIL działał i działał z maksymalną prędkością.
Bo doładowanie 50zł daje pakiet 2GB ważny 100dni i pełną prędkość przez 100dni (i oczywiście konto ważne 100 dni). W RBM1 (gdzie też jest DIL) jest to wszystko ważne 150dni.
Oczywiście w wariancie, w którym nie mamy RWK.
Bo w wariancie z RWK kupujemy tylko pakiet 600MB za 5zł, a gdy ładujemy puste konto kwotą 50zł (lub uzupełniamy bo kasa poszła na pakiety), no to też przez 100 dni mamy z kupowaniem pakietów spokój.
Bo doładowanie 50zł daje pakiet 2GB ważny 100dni i pełną prędkość przez 100dni (i oczywiście konto ważne 100 dni). W RBM1 (gdzie też jest DIL) jest to wszystko ważne 150dni.
Oczywiście w wariancie, w którym nie mamy RWK.
Bo w wariancie z RWK kupujemy tylko pakiet 600MB za 5zł, a gdy ładujemy puste konto kwotą 50zł (lub uzupełniamy bo kasa poszła na pakiety), no to też przez 100 dni mamy z kupowaniem pakietów spokój.
Ja mam taki problem że mam DILa chyba w RBM1 gdzie po doładowaniu za 50 zł konto ważne 150 dni. Miałem ze 30 GB w pakietach które zeżarło mi bo wyłączyli mi DILa przed końcem 30 dni. Ostatnio załadowałem za 50 zł dostałem 500 MB na 150 dni i znowu wyłączyli DILa. Pakiet się wyzerował, uruchomiłem DILa ponownie i znowu działa z pełną prędkością. Ciekawy jestem czy tylko u mnie takie cyrki czy te błędy systemu są celowe ? Korzystam z DILa od samego początku i nigdy nie miałem takich problemów. Holowałem sobie, chyba parę lat, dodatkowe pakiety danych aż tu nagle wyczyściło je do zera.
@TomekO, nie wiem czy wiesz (i sporo innych osób podejrzewam też nie wie) ale DIL jest ważny 29 dni, mimo że regulamin mówi o 30 dniach.
Wszystkie (poza jedną) usługi i pakiety czy doładowania w Play/RBM/FaktM, które w regulaminie mają zapisaną ważność 30 dni są ważne pełne 30 dni (licząc dzień od 0:00 do 23:59) plus godziny z dnia uruchomienia (czyli niepełny dzień). Dochodzi jeszcze jedna lub kilka godzin z dnia po terminie (po północy) kiedy pakiet/usługa się wyłącza (następuje to powiedzmy o 1:00-3:00) ale je pomijam w dalszych rozważaniach.
Przykładowo pakiet 600MB za 5zł uruchomiony o 1:00 (rano) 1 grudnia będzie ważny do 31 grudnia do godziny 23:59 czyli prawie 31 dni (bez jednej godziny). Uruchomiony o 23:00 1 listopada będzie ważny do 1 grudnia do 23:59 czyli pełnych 30 dni i 1 godzinę (listopad ma 30 dni).
To samo np. z doładowaniem dającym 30 dni ważności. Ładujesz 25zł 1 grudnia, to ważność będziesz miał do 31 grudnia (pełne 30 dni plus godziny z dnia doładowania).
Czyli w regulaminach/cennikach mamy zapis o ważności 30 dni i taką ważność mamy (nawet większą, praktycznie o dodatkowy 1 dzień).
Natomiast z DILem to mamy przekręt od 4 lat. W regulaminie też jest tak samo brzmiący zapis o ważności usługi 30 dni.
Ale w przeciwieństwie do wszystkich innych usług, pakietów czy doładowań, usługa DIL jest ważna 29 pełnych dni (o jeden dzień mniej!) plus godziny z dnia jej uruchomienia i oczywiście godziny z dnia wyłączenia się usługi - po północy - których akurat w DILu jest trochę więcej niż w pozostałych usługach/pakietach (DIL wyłącza się powiedzmy od 1:00 do 10:00).
Czyli aktywujemy DILa 1 grudnia o 10:00 (rano) to będzie on ważny do 30 grudnia do 23:59 (a nie do 31 grudnia!!!).
Czyli będzie ważny 29 pełnych dni i 14 godzin z 1 grudnia.
Gdy aktywujemy DILa 1 listopada o 22:00 to będzie on ważny do 30 listopada do 23:59 (a nie do 1 grudnia!!!).
Czyli będzie ważny 29 pełnych dni i 2 godziny z 1 listopada.
Więc możliwe, że Ci ten jeden dzień wszystko zawalił , bo myślałeś, że masz 30 dni ważności DILa - tak jak w innych pakietach/usługach.
Natomiast jeśli DIL wyłączył Ci się jeszcze wcześniej (po 25 dniach, po 20 czy 15 dniach) no to jest to już totalna awaria w Twoim przypadku i należy napisać reklamację i żądać rekompensaty (np. 50zł na konto główne za każdy taki przypadek).
Wszystkie (poza jedną) usługi i pakiety czy doładowania w Play/RBM/FaktM, które w regulaminie mają zapisaną ważność 30 dni są ważne pełne 30 dni (licząc dzień od 0:00 do 23:59) plus godziny z dnia uruchomienia (czyli niepełny dzień). Dochodzi jeszcze jedna lub kilka godzin z dnia po terminie (po północy) kiedy pakiet/usługa się wyłącza (następuje to powiedzmy o 1:00-3:00) ale je pomijam w dalszych rozważaniach.
Przykładowo pakiet 600MB za 5zł uruchomiony o 1:00 (rano) 1 grudnia będzie ważny do 31 grudnia do godziny 23:59 czyli prawie 31 dni (bez jednej godziny). Uruchomiony o 23:00 1 listopada będzie ważny do 1 grudnia do 23:59 czyli pełnych 30 dni i 1 godzinę (listopad ma 30 dni).
To samo np. z doładowaniem dającym 30 dni ważności. Ładujesz 25zł 1 grudnia, to ważność będziesz miał do 31 grudnia (pełne 30 dni plus godziny z dnia doładowania).
Czyli w regulaminach/cennikach mamy zapis o ważności 30 dni i taką ważność mamy (nawet większą, praktycznie o dodatkowy 1 dzień).
Natomiast z DILem to mamy przekręt od 4 lat. W regulaminie też jest tak samo brzmiący zapis o ważności usługi 30 dni.
Ale w przeciwieństwie do wszystkich innych usług, pakietów czy doładowań, usługa DIL jest ważna 29 pełnych dni (o jeden dzień mniej!) plus godziny z dnia jej uruchomienia i oczywiście godziny z dnia wyłączenia się usługi - po północy - których akurat w DILu jest trochę więcej niż w pozostałych usługach/pakietach (DIL wyłącza się powiedzmy od 1:00 do 10:00).
Czyli aktywujemy DILa 1 grudnia o 10:00 (rano) to będzie on ważny do 30 grudnia do 23:59 (a nie do 31 grudnia!!!).
Czyli będzie ważny 29 pełnych dni i 14 godzin z 1 grudnia.
Gdy aktywujemy DILa 1 listopada o 22:00 to będzie on ważny do 30 listopada do 23:59 (a nie do 1 grudnia!!!).
Czyli będzie ważny 29 pełnych dni i 2 godziny z 1 listopada.
Więc możliwe, że Ci ten jeden dzień wszystko zawalił , bo myślałeś, że masz 30 dni ważności DILa - tak jak w innych pakietach/usługach.
Natomiast jeśli DIL wyłączył Ci się jeszcze wcześniej (po 25 dniach, po 20 czy 15 dniach) no to jest to już totalna awaria w Twoim przypadku i należy napisać reklamację i żądać rekompensaty (np. 50zł na konto główne za każdy taki przypadek).
jarekt u mnie ewidentnie wcześniej wyłączali. Kilka dni po włączeniu DILa. Akurat te pakiety na wszystkich zasięgach nie są mi aż tak bardzo potrzebne. Jest lejek i skarbonki mi nie ruszyło. Ogólnie usługa za darmo więc z reklamacjami nie będę przesadzał Tak pytam z ciekawości czy tylko ja jestem takim szczęśliwcem czy może to reguła ?
@TomekO, usługa jest darmowa - co i tak nie ma znaczenia - ale GB, które Ci zniknęły, nie dostałeś za darmo.
Aby odtworzyć 30GB w RBM1 musiałbyś kupić 5 jednorazowych pakietów 6GB za łącznie 100zł (jeden kosztuje 20zł).
Więc żądałbym minimum 100zł w reklamacji (lub np. zwrot tych 30GB plus 50zł rekompensaty) z uzasadnieniem na co mi te 100zł. O rekompensacie za utrudnienia, nerwy itp. to nawet nie wspominam.
Reklamację możesz napisać kulturalnym językiem beż zbędnej napinki, używając gdzieś po drodze słowa "wnoszę" zamiast "żądam".
Ale to Twoje GB i Twoja kasa więc rób jak uważasz. Niektórym osobom nie chce się pisać reklamacji, bo np. mają ważniejsze sprawy na głowie, a np. 100zł to nie majątek, bo na DILu zaoszczędzili znacznie więcej pieniędzy - i ja to też rozumiem.
Aby odtworzyć 30GB w RBM1 musiałbyś kupić 5 jednorazowych pakietów 6GB za łącznie 100zł (jeden kosztuje 20zł).
Więc żądałbym minimum 100zł w reklamacji (lub np. zwrot tych 30GB plus 50zł rekompensaty) z uzasadnieniem na co mi te 100zł. O rekompensacie za utrudnienia, nerwy itp. to nawet nie wspominam.
Reklamację możesz napisać kulturalnym językiem beż zbędnej napinki, używając gdzieś po drodze słowa "wnoszę" zamiast "żądam".
Ale to Twoje GB i Twoja kasa więc rób jak uważasz. Niektórym osobom nie chce się pisać reklamacji, bo np. mają ważniejsze sprawy na głowie, a np. 100zł to nie majątek, bo na DILu zaoszczędzili znacznie więcej pieniędzy - i ja to też rozumiem.
Czy jest możliwość usunięcia lejka bez skazania się na 14 dniowy okres połączeń wychodzących?
Kolejna bzdura. DIL był już w rbm od marca ( jeśli nie od początku ), bo sam używam od tego czasu. Więc nie wiem skąd Ci przyszedł do głowy październik. Natomiast Play z LTE wystartował 12 listopada 2013r. W kilku największych miastach w Polsce.jarekt pisze:@Wosiu96, po pierwsze, gwarantowane 200GB było zapisane w regulaminie DILa (obecnie jest 100GB) ale w latach 2013-2014 kiedy DIL był w ofertach głosowych Play i internetowych Play. Wtedy nie było jeszcze DILa w RBM.
Gdy DIL wszedł do RBM w 2014 roku (w październiku) w regulaminie był już zapis "100GB" (tak jak zresztą w ofertach Play głosowych i internetowych, kiedy to zmieniono wtedy 200GB na 100GB, a chwilę później całkowicie DILa wyłączono albo zmieniono na płatnego IbL/MbL i inne warianty np. NIL w Mixie za 20zł).
Po drugie, nawet obecnie można ściągnąć kilkaset GB bez lejka ale trzeba to robić umiejętnie. Niestety jest to wiedza tajemna i nawet ja nie wiem jak to zrobić
Według mnie nie. Chyba, że ktoś z forumowiczów zna taki sposób, to niech napisze.szpiler23 pisze:Czy jest możliwość usunięcia lejka bez skazania się na 14 dniowy okres połączeń wychodzących?
Jeśli chodzi o ścisłość, to 100GB w DILu w RBM obowiązuje od 22 października 2014 roku:Andrzej311 pisze:Kolejna bzdura. DIL był już w rbm od marca ( jeśli nie od początku ), bo sam używam od tego czasu. Więc nie wiem skąd Ci przyszedł do głowy październik. Natomiast Play z LTE wystartował 12 listopada 2013r. W kilku największych miastach w Polsce.
https://www.play.pl/resources/pdf/2014/ ... 102014.pdf
A dokładna data kiedy DIL pojawił się pierwszy raz w ofercie RBM to 13 listopad 2013 i wtedy było 200GB:
https://www.play.pl/resources/pdf/2013/ ... 112013.pdf
Czyli 200GB w DILu w RBM było przez 11 miesięcy i 9 dni (w 2013 i 2014 roku).
Najczęściej piszę z pamięci, zwłaszcza kiedy konkretna data nie jest istotna.
A nie było w tamtym wpisie istotne kiedy dokładnie 200GB zmieniło się w regulaminie na 100GB (czy w 2013 czy w 2014 roku) albo kiedy dokładnie DIL pojawił się w RBM (w marcu czy październiku 2014 roku czy jeszcze wcześniej).
Chciałem tylko w tamtym wpisie zwrócić uwagę użytkownikowi @Wosiu96, że gwarantowane 200GB to było ale dawno temu, bo w 2013/2014 roku.
Ale jeśli chcesz konkretnych dat, bo to jest dla Ciebie bardzo ważne, a sam widzę nie dajesz rady się tym zająć, to ten post jest dla Ciebie.
Można to zrobić na kilka sposobów ale Twojego wniosku nie mogę spełnić.Andrzej311 pisze:Według mnie nie. Chyba, że ktoś z forumowiczów zna taki sposób, to niech napisze.
Dokup jakikolwiek dodatkowy pakiet internetuszpiler23 pisze:Czy jest możliwość usunięcia lejka bez skazania się na 14 dniowy okres połączeń wychodzących?
Marlenka na to akurat wpadłem, jednak czy jest możliwość zrobienia tego bez dodatkowych opłat?
Jeśli dostanę lejek 5 razy w miesiącu, to za najtańszy pakiet wydam łącznie 25zł
Jeśli dostanę lejek 5 razy w miesiącu, to za najtańszy pakiet wydam łącznie 25zł
@szpiler23, np. w RBM1 jest pakiet za 3zł czyli wyszłoby 15zł za 5 pakietów.
Z drugiej strony 25zł za 5 pakietów po 5zł za ekstra minimum 500GB (realnie pewnie z 700-1000GB) to jest niedużo, bo np. w InK za 49zł masz 100GB i potem od razu (a nie "być może") lejek i to 1Mbit/s. Nawet w PInK za 45zł masz - tak jak w DILu - minimum 100GB i potem ewentualny lejek 2Mbit/s ale brak jest możliwości jego zdjęcia.
Także 15zł lub 25zł za dodatkowe 500GB (700-1000GB realnie) to jest bardzo dobra oferta (czyli 3zł lub 5zł za minimum 100GB z pełną prędkością w odpowiednio RBM1 lub RBM5).
Oczywiście w PInK/InK masz 3G i LTE, a w DILu tylko LTE więc nie dla każdego jest 500GB za 15zł w RBM1 czy za 25zł w RBM5 (jeśli oczywiście trzymamy się tych pięciu lejków i pięciu pakietów i to faktycznie działa i wiesz co i jak należy zrobić aby z tego skorzystać).
Z drugiej strony 25zł za 5 pakietów po 5zł za ekstra minimum 500GB (realnie pewnie z 700-1000GB) to jest niedużo, bo np. w InK za 49zł masz 100GB i potem od razu (a nie "być może") lejek i to 1Mbit/s. Nawet w PInK za 45zł masz - tak jak w DILu - minimum 100GB i potem ewentualny lejek 2Mbit/s ale brak jest możliwości jego zdjęcia.
Także 15zł lub 25zł za dodatkowe 500GB (700-1000GB realnie) to jest bardzo dobra oferta (czyli 3zł lub 5zł za minimum 100GB z pełną prędkością w odpowiednio RBM1 lub RBM5).
Oczywiście w PInK/InK masz 3G i LTE, a w DILu tylko LTE więc nie dla każdego jest 500GB za 15zł w RBM1 czy za 25zł w RBM5 (jeśli oczywiście trzymamy się tych pięciu lejków i pięciu pakietów i to faktycznie działa i wiesz co i jak należy zrobić aby z tego skorzystać).
druga karta na wymianęczy jest możliwość zrobienia tego bez dodatkowych opłat?
ZM we Freshu Darmowe rozmowy i SMSy w Play
@Jarekt już wiem co należy zrobić
@24bis24 dzięki za te rady, ale bijesz pianę zupełnie niepotrzebnie.
@24bis24 dzięki za te rady, ale bijesz pianę zupełnie niepotrzebnie.
Brawo ty24bis24 pisze:druga karta na wymianęczy jest możliwość zrobienia tego bez dodatkowych opłat?
@Jarekt - właśnie czytam, że za te 3zł masz pakiet na 3 dni, popraw mnie jeśli się mylę, a skoro tak to jak możesz polecać tego typu rozwiązanie?
@szpiler23, pakiet 25MB za 3zł w RBM1 i RBM7MNP (i kilku taryfach Play) jest na miesiąc (precyzyjnie to 30 dni). Tak się zastanawiam skąd wziąłeś te 3 dni ...