DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 10 z 36
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 36
 #980614  autor: jarekt
 01 mar 2018, 13:00
To czy w rbmSMpl net się sumuje czy nie, to za wcześnie by o tym pisać. No ale skoro zacząłem...

W regulaminie nie ma zapisu, że się kumuluje, ani nie ma zapisu wprost, że GB nie można przedłużyć (ani że można). Tyle teoria.
W praktyce pakiety/usługi cykliczne z MB/GB zawsze się w P4 (Play/RBM/Fakt) kumulowały, choć nie zawsze było to wprost zapisane w regulaminach/cennikach.

Jak będzie tym razem w praktyce? Nie wiadomo. Jest za wcześnie przynajmniej o 25-30 dni (musi minąć jeden cykl aby się o tym praktycznie przekonać i muszą skończyć się problemy i ręczne codzienne korygowanie systemów P4).

A to co mówią konsultanci/pracownicy (infolinia, zgłoszenia, czat, forum) o tych kwestiach w SM, należy obecnie traktować jako 20-30% prawdy...
 #980615  autor: Gregrin
 01 mar 2018, 13:06
jarekt pisze:Jest za wcześnie przynajmniej o 25-30 dni
Wystarczy chyba 6dni przy tych pakietach 5cio dniowych ;)
Dywagując, można założyć na doświadczeniach opisywanych przez jarekt i podobieństwem do energy ze będzie się sumować zarówno pakiet jak i bonus za doładowanie tak jak w energy na dwóch osobnych kontach.
Wie ktoś czy w energy jest to ujęte regulaminem ?? Bo martwi mnie tu brak wzmianki o sumowaniu a tym samym praktycznie zerowe szanse na reklamacje gdyby przez zawiechy/prace w systemie play GB się nie zsumowały.
 #980620  autor: jarekt
 01 mar 2018, 13:20
Gregrin pisze:
jarekt pisze:Jest za wcześnie przynajmniej o 25-30 dni
Wystarczy chyba 6dni przy tych pakietach 5cio dniowych ;)
W rbmSM tak, ale w rbmSMpl są tylko 30-dniowe, a ja o tych właśnie w rbmSMpl pisałem :)
Gregrin pisze:Wie ktoś czy w energy jest to ujęte regulaminem ?? Bo martwi mnie tu brak wzmianki o sumowaniu a tym samym praktycznie zerowe szanse na reklamacje gdyby przez zawiechy/prace w systemie play GB się nie zsumowały.
Niestety w rbmE (jak i w innych taryfach) łączenie się GB z doładowań z GB z kupowanych pakietów/usług nie jest nigdzie wprost zapisane.
Jest tylko zapisana w regulaminie kumulacja GB z doładowań i osobno jest zapisana kumulacja z kupowanych pakietów/usług.
Sprawdzanie obydwu jest zawsze kodem *107# (i mają jedną pozycję w Play24) ale mogą już od jakiegoś czasu trafiać te GB na 2 różne wewnętrzne subkonta i w każdej chwili P4/RBM może zrobić w rbmE taki sam numer jak z PromoZŁ z BzR/BzP sprawdzanymi zawsze kodem *101# (i mającymi jedną pozycję w Play24).

A jak będzie praktycznie w rbmSM (klonie rbmE) i rbmSMpl, no to zobaczymy już niedługo.

A brak jednoznacznych zapisów w regulaminie co do kumulacji GB z doładowań z tymi z pakietów/usług, to oczywiście podstawa dla konsultantów aby od razu odrzucać wszelkie reklamacje związane z przepadnięciem GB (w związku z jakąś awarią czy opóźnieniem włączenia się pakietu/usługi, który miał niby przedłużyć posiadane GB z doładowań, ale tylko zgodnie z działaniem systemu, a nie zgodnie z regulaminem).

---edit---
Reasumując, są 2 całkowicie osobne kwestie:
1. Czy w rbmSMpl kumulują się pakiety cykliczne 30-dniowe? [daję 50% szans]
2. Czy w rbmSM kumulują się GB z pakietów/usług z GB z doładowań (jak w rbmE)? [daję 90% szans]


W zasadzie jest jeszcze kwestia czy gdyby cykliczne GB w rbmSMpl przepadały (system może być tak zrobiony, że kolejny pakiet będzie się przyznawał, upewniwszy się, że poprzedni już został skasowany), to czy będzie je można przedłużyć pakietami jednorazowymi wykupionymi w odpowiednim momencie (bo pakiety jednorazowe, mimo że też nie ma informacji o kumulacji, to na 90% będą się kumulować, tym samym będą przedłużać "przypadkowo" GB z pakietów cyklicznych).
 #980641  autor: Johnny
 01 mar 2018, 15:20
W taryfie SieMa na play24 pojawiły się następne pakiety:

Nielimitowane GB na jeden dzień 5,00 zł (możesz jeszcze włączyć 1)
Pakiet 1 GB na 30 dni za 3 zł 3,00 zł
Pakiet 2GB na 30 dni za 5 zł 5,00 zł
 #980657  autor: Durek
 01 mar 2018, 16:19
W SieMa PL do wcześniej podanych przeze mnie dołączyły:

- Nielimitowane GB na jeden dzień za 5 PLN (możesz jeszcze włączyć 1)
- Pakiet 1 GB na 30 dni za 3 PLN
- Pakiet 2GB na 30 dni za 5 PLN
- Pakiet Internet dodatkowe 15 GB za 10 PLN
 #980663  autor: Gregrin
 01 mar 2018, 16:59
jarekt pisze: kumulacja GB z doładowań i osobno jest zapisana kumulacja z kupowanych pakietów/usług.
Sprawdzanie obydwu jest zawsze kodem *107#
Jesteś pewien ? Bo z tego co wiem (praktyka z forum) bonus internetu w energy ląduje na 107 a GB z pakietu na 108 (odwrotnie niż w regulaminach -jeśli dobrze pamiętam).
Tych zapisów z rbme chyba nie ma w rbmSM ??
 #980667  autor: jarekt
 01 mar 2018, 17:37
@Gregrin, są taryfy w P4, że podstawowe konto z GB (bo są czasami 2 konta z GB jak w RBMach) sprawdza się kodem *107#, a są takie, że kodem *108#.
Ale w systemie to jest to samo konto (i ewentualnie zestaw wewnętrznych subkont z kolejnymi GB).

Dodatkowo, jakby tego było mało, to w połowie regulaminów jest błąd i zamiast poprawnego kodu *107# (do sprawdzania ilości pozostałych GB) jest podany błędny kod *108#, i odwrotnie: zamiast poprawnego *108# jest podany błędny *107#.

Powstało takie zamieszanie przez te wszystkie lata, że nawet najlepsi się pogubili ;)

Konkretnie na przykładzie rbmE:
- GB z doładowań: kod z regulaminu: *107#, faktycznie: *107#
- GB z pakietów: kod z regulaminu: *108# (błąd powielany od lat :)), faktycznie: *107#


PS. Podany przeze mnie kod *107# jest poprawny ale tylko dla taryf RBM, bo w niektórych taryfach Play jest to właśnie kod *108# - ale to wątek o RBM więc o *108# nic nie pisałem aby nie mieszać.
 #980670  autor: jarekt
 01 mar 2018, 17:51
I teraz najlepsze:
- GB z doładowań w rbmSM: kod z regulaminu: *108#, faktycznie: *107# (gdybam)
- GB z pakietów w obydwu SM: kod z regulaminu: BRAK, faktycznie: *107# (gdybam)

Obstawiam, że kolejny rok, kolejna taryfa, kolejny regulamin i kolejny raz są pomieszane kody *107# i *108# :)
A może będzie zupełnie inaczej niż do tej pory i będą 2 główne i odzielne konta z GB: osobno z doładowań (*108#) i z pakietów (*107#)?
marcin19883 pisze:Robi się coraz ciekawiej. No limit neta na jeden dzień? Czy to nie z pink wzięte?
Pisałem o tym wcześniej, że rbmSMpl jest podobny do PInK/InK.
Dodam, że zmiana na taryfy SM, a szczególnie na rbmSMpl być może będzie bezpowrotna, bo tak jak w PInK/InK nie można ich zmienić na taryfy głosowe Play/RBM/Fakt.

Ale to wszystko jest na razie większym lub mniejszym gdybaniem, szczególnie że nie ma regulaminów, a w istniejących są błędy.

I wszystko byłoby MEGA OK, gdyby właśnie zapowiedziano te taryfy i miałyby wystartować za 2 tygodnie równolegle z konferencją. Tymczasem konferencja była 10 dni temu, a taryfy wprowadzono tydzień temu...
 #980742  autor: bobiwr
 02 mar 2018, 07:40
jarekt pisze:"Stan konta cyklicznego pakietu danych to: xxxMB. Mozesz je wykorzystac do 2018-03-03 23:59:59."
Ale czego to dotyczy? Pakiety cykliczne są na 30 dni więc data jest nieadekwatna...
 #980788  autor: jarekt
 02 mar 2018, 10:34
Dotyczy nowego wydzielonego konta: "konta cyklicznego pakietu danych", którego nigdy wcześniej nie było w żadnej taryfie - wszystko lądowało na jedno konto i się sumowało i wzajemnie przedłużało.
Data jest niepoprawna, bo żaden pakiet cykliczny (ani jednorazowy) nie został jeszcze wykupiony w rbmSM.

To konto jest pod *106# - i to jest najprawdopodobniej ten kod, który "zapomniano" dopisać do regulaminów aby nie odstraszyć potencjalnych migrujących (bo by było od razu wiadomo, że GB z doładowań i GB z pakietów trafiają na inne konta w rbmSM). No ale na razie to tylko przypuszczenie i ostatecznie to się wszystko jeszcze może zmienić.

Dla przykładowego numeru w rbmSM są 3 konta z MB/GB:

Obrazek
*106# - Stan konta cyklicznego pakietu danych to: 5.00MB. Mozesz je wykorzystac do 2018-03-03
*107# - Stan konta transmisji danych to: 1BYTES. Mozesz je wykorzystac do 2018-03-02
*108# - Stan bonusowego konta transmisji danych to: 0BYTES. Mozesz je wykorzystac do 2018-03-02


Wnioskując po datach i ilościach MB, nie wiadomo tylko, czy konto widoczne w Play24 (zaznaczone na zielono) to *107# (brak kodu w regulaminach P4) czy *108# (kod z regulaminu Bonusów za doładowania ale najprawdopodobniej błędny jak w rbmE).

Pakiety cykliczne będą najprawdopodobniej trafiać na *106# (czerwony kolor) - ale brak kodu w regulaminie.
Pakiety jednorazowe? Trudno w tej chwili powiedzieć, bo brak kodu w regulaminie.
Można (jak się już da) kupić pakiet i sprawdzić :)
 #981008  autor: marcin19883
 03 mar 2018, 14:31
Już chyba 2dni temu przyszedł sms, że mam taryfę zmienioną na rbmSM i nadal na play24 widnieje komunikat: "Na Twoim koncie są inne oczekujące zlecenia. Zmiana oferty będzie możliwa po ich realizacji." Tylko, że ja nic nie zlecałem. Nie wyłaczałem nic :(
 #981099  autor: jarekt
 03 mar 2018, 20:18
@gutino, migrowałeś przez kod czy Play24 (czy jeszcze inaczej - infolinię)?
Bo jak przez kod, to podejrzane, że tak długo (u mnie zmiana trwała 15 minut).
Ale jeśli prze Play24, to nawet po 7 dniach taryfa się nie zmieni (jest mega babol w systemie i nieudolne próby jego naprawienia od prawie 2 tygodni powodują, że robi się jeszcze gorzej niż było wcześniej, zwłaszcza przy obsłudze przez Play24).

Może za 2-3 dni/tygodnie/miesiące* zacznie działać.
Może nawet konferencję zrobią, że wprowadzają nowe taryfy... a czekaj...

*niepotrzebne skreślić
 #981108  autor: motyl27
 03 mar 2018, 20:31
28lutego w południe przez Play24 zmieniłem taryfę na SieMa i czekam do tej pory. Pod kodem *163# nadal: zmiany w trakcie....
Ostatnio zmieniony 04 mar 2018, 12:07 przez motyl27, łącznie zmieniany 1 raz.
 #981109  autor: gutino
 03 mar 2018, 20:34
jarekt pisze:@gutino, migrowałeś przez kod czy Play24 (czy jeszcze inaczej - infolinię)?
Przez Play24....
 #981111  autor: jarekt
 03 mar 2018, 20:37
@motyl27, niestety musisz pogodzić się z tym że po 7 dniach taryfa się nie zmieni, a przez 7 dni nic nie będziesz zmógł zrobić w tej sprawie (numer przyblokowany i konsul też nic nie pomoże).
Po 7 dniach będziesz mógł kolejny raz podjąć próbę ale nie rób tego przez Play24 (chyba, że na inną taryfę niż rbmSM) - no chyba, że uporają się do tego czasu z problemem migracji przez Play24.
No i 28 lutego, a nie marca :)

@gutino, współczuję.

---edit---
Kolejna szansa na odetkanie się tego całego problemu z SM, to poniedziałek, aczkolwiek jak pomyślę ile rzeczy nie działa lub źle działa w tych nowych taryfach, to do poniedziałku wszystkiego na 100% nie zrobią (a może i pogorszą jeszcze bardziej, tak, że systemy informatyczne się całkiem wysypią i będzie mega poważna awaria).
 #981114  autor: gutino
 03 mar 2018, 21:00
To podpowiedzcie proszę co zrobić... Konto mam ważne do dziś, chciałem je doładować już w nowej taryfie. Pomimo tego że do dziś mam też ważny pakiet nolimit za 30zł to nie mogę wykonywać połączeń z powodu braku środków na koncie. Czy doładowanie przedłuży ważność konta czy to też nie działa?
 #981115  autor: jarekt
 03 mar 2018, 21:13
@gutino, trzy sprawy. Gdy konto jest zawieszone poprzez taką nieudaną migrację (nieudaną w sensie, że taryfa nie zmieniła się w ciągu 15 minut - do kilku godzin - jak to się normalnie dzieje), to doładowanie też może mieć skutek inny niż normalnie (konto nie wydłuży się o regulaminową ilość dni, albo wcale się nie wydłuży).
Więc musisz mieć świadomość tego, że doładowanie nic nie da, choć jest duża szansa, że da, bo najczęściej zawieszka jest jeszcze w taryfie pierwotnej, a nie w jakiejś fazie przejściowej albo częściowo docelowej.

Po drugie, jeśli dzisiaj kończy Ci się ważność, to migracja zostanie z automatu anulowana po północy - i wtedy najlepiej doładować konto jeśli już musisz (bo chcesz korzystać z numeru). I poczekaj z tym doładowaniem już do rana do około 10:00. Oczywiście nie daję gwarancji, że ten automat anulujący zlecenia po północy gdy skończy się ważność wychodzących zadziała (może być problem, że ten automat też się zaciął jak obserwuję od kilkunastu dni niestety).

I po trzecie: nie migrujcie na razie swoich głównych numerów do rbmSM! Mam nadzieję, że nie muszę tłumaczyć dlaczego :)
Ale jakby ktoś nie wiedział to trochę potłumaczę.
Te wszystkie problemy przez ostatnie 15 stron tego wątku, to jak na razie problemy z samym dostaniem się do rbmSM (o rbmSMpl to nawet nie wspominam, bo to już w ogóle Mission Impossible).
No to jakie będą problemy już z samym korzystaniem z tej taryfy i jej pakietów - ich rozliczaniem, włączaniem, odnawianiem, kumulowaniem, itp. itd.?

---edit---
Zaopatrzcie się w jeden starter Play i sobie testowo zmigrujcie do rbmSM i potestujcie pakiety itp. przez pierwszy miesiąc (czy tydzień) - jak się będzie dało oczywiście to zrobić :).
W międzyczasie złóżcie reklamację i wnoście o 20zł-50zł na konto główne (na główne!), za nieudaną migrację, brak możliwości korzystania z nowej taryfy, związane z tym przeróżne problemy i niedogodności, itp. itd.
Dopiero jak się wszystko ustabilizuje, zacznie normalnie działać, zrobią drugą konferencję (żart) i będzie Wam rbmSM wciąż pasowało, to migrujcie swoje główne numery.
  • Strona 10 z 36
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 36
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 36