DAJ CYNK
  • Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.
    :?:
Dylematy przed zakupem? Nie wiesz na jaki model się zdecydować? Tutaj znajdziesz pomoc.
:?:
Regulamin forum: PRZECZYTAJ UWAŻNIE:

1) Zanim założysz nowy wątek, przejrzyj wcześniejsze tematy i/lub skorzystaj z wyszukiwarki w celu znalezienia podobnych tematów..!
2) Nowy temat zakładaj dopiero, jeżeli nie znalazłeś(-aś) odpowiedzi lub masz bardziej precyzyjne wymagania lub wiedza zawarta w podobnych tematach nie rozwiewa Twoich wątpliwości. W przeciwnym wypadku temat może zostać przesunięty do kosza..!
3) Tematy w stylu: "Co jest lepsze? Telefon A, czy B?" - zostaną przesunięte do kosza..!
Pamiętaj, że my pomagamy, ale nie wybieramy za ciebie telefonu!
Jeżeli wybrałeś już dwa modele, to z tych dwóch sam musisz zdecydować co kupujesz.

4) Zakładając temat należy dobrze nadać tytuł tematu, tak aby innym było prościej ocenić o czym on będzie.
5) W treści posta (nie w tytule tematu) należy podać jak najdokładniej następujące informacje:
- wymagania odnośnie telefonu
- preferencje odnośnie marki
- miejsce zakupu: nowy, używany, w sklepie, aukcjach, u operatora?
- kwota przeznaczona na zakup bądź plan taryfowy operatora
- wszystkie telefony brane pod uwagę na początku przez autora
- opcjonalnie: podać jaki telefon(/telefony) użytkownik miał wcześniej i czy był z niego zadowolony.
Czy zapoznałeś(-aś) się regulaminem działu ?
 #951476  autor: Mane
 19 wrz 2017, 22:22
Potrzebna mi faktura na firmę, nie dla konsumenta :) zwrot dotyczy konsumentów, w każdym sklepie internetowym masz to jak byk w regulaminie, niektórzy nawet drukują to na fakturach. Dalszą dyskusję uważam za bezcelową (ustawy o Prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827)), a jeśli nawet ktoś przyjął w przypadku zakupu na firmę, to tylko i wyłącznie dobra wole sklepu, a nie pewnik.

PS: Kupowałeś na osobę prywatną i korzystałeś z rękojmi, która dotyczy tylko i wyłącznie przedsiębiorców? Pomieszanie z poplątaniem, nie wiem czy z Twojej strony czy ze strony sklepu :D
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2017, 22:31 przez Mane, łącznie zmieniany 1 raz.
 #951486  autor: user_delete52
 19 wrz 2017, 23:18
Mane pisze:Potrzebna mi faktura na firmę, nie dla konsumenta :) zwrot dotyczy konsumentów, w każdym sklepie internetowym masz to jak byk w regulaminie, niektórzy nawet drukują to na fakturach. Dalszą dyskusję uważam za bezcelową (ustawy o Prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827)), a jeśli nawet ktoś przyjął w przypadku zakupu na firmę, to tylko i wyłącznie dobra wole sklepu, a nie pewnik.
Nic nie zrozumiałeś z moich postów, prawda? Pozwolę sobie zebrać wszystko co napisałem do kupy i może wtedy ogarniesz. Rękojmia i zwrot w terminie 14 dni dotyczą konsumenta, który kupuje daną rzecz od przedsiębiorcy (czyli firmy, NIE od osoby prywatnej). Aby zwrot (/reklamacja z tytułu rękojmi) został uznany za zasadny, kupujący musi przedstawić dowód zakupu. Cała dyskusja wywiązała się z z tego, że błędnie napisałeś, iż dowodem tym musi być paragon. Ja napisałem, że jest to nieprawda i mam rację. Może to być również faktura. Faktury bowiem nie są czymś ekskluzywnym dla firm. Jako konsument również możesz kupować coś na fakturę. To, że Ty masz zamiar kupować na firmę nijak ma się do sprawy, bo wcześniej o tym nie pisałeś (dla jasności - tak, kupując na firmę, nie przysługuje Ci zwrot towaru w terminie 14 dni). Napisałeś tylko o braku możliwości zwrotu przy kupowaniu na fakturę, prawdopodobnie błędnie zakładając, że jest to jednoznaczne z kupowaniem na firmę. Ja starałem Ci się wytłumaczyć, że nie jest. Jaśniej już nie potrafię :? Nie wiem natomiast o co chodzi z tym przyjmowaniem zwrotu w przypadku zakupu na firmę, nigdzie o niczym takim nie pisałem.
Mane pisze:PS: Kupowałeś na osobę prywatną i korzystałeś z rękojmi, która dotyczy tylko i wyłącznie przedsiębiorców? Pomieszanie z poplątaniem, nie wiem czy z Twojej strony czy ze strony sklepu :D
Skąd wziąłeś takie rewelacje? Jest zupełnie odwrotnie. Zapraszam do zapoznana się z tym, lub dowolnym innym źródłem.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/re ... /rekojmia/
"Rękojmia to podstawa jednej z dwóch możliwych dróg składania reklamacji przez konsumenta."
 #951722  autor: Mane
 20 wrz 2017, 20:55
Cóż zastosowałem skrót myślowy, niepotrzebnie założyłem, że jak ktoś potrzebuje fakturę to wiadomo, że na firmę, jakby problemem ze zwrotem był sam kwit faktury (dla konsumenta), to nie robił bym problemu tylko kupił na paragon :)

Druga sprawa, że często sprzedający wykorzystują fakt sprzedaży na fakturę nawet na osobę nie prowadzącą DG i odmawiają prawa do ustawowego zwrotu, oczywiście niezgodnie z prawem, ale problemy się pojawiają.