"Czy jak kupuję telefon poza Waszą siecią salonów to może się okazać, że on działa nieco gorzej w sieci niż telefon z Waszym oprogramowaniem?
W telefonach z naszej oferty zadbaliśmy o to, by oprogramowanie było zoptymalizowane pod kątem działania w naszej sieci. Choć w teorii wszystkie elementy powinny funkcjonować bez zarzutu, bo są tworzone w ramach zestandaryzowanych technologii to jednak nie zawsze tak jest. Zdarzają się błędy w oprogramowaniu, które mogą spowodować niestabilne działanie usług lub ograniczają możliwości telefonu. To powód, dla którego często aktualizacja oprogramowania na urządzeniach sprzedanych przez operatora jest lekko opóźniona w stosunku do tego z wolnego rynku – często pierwsza jego wersja nie przechodzi naszej walidacji. Przykładami takich usług są VoLTE czy VoWiFi, które nie zawsze działają w pełni poprawnie w urządzeniach z wolnego rynku."
https://gsmonline.pl/artykuly/wywiad-ma ... e-polska-1