Naczytałem się o problemach z Heyah 01 ale dla mojego głównego nr wszystko przebiegło sprawnie.
W mojej okolicy sensowny zasięg ma NetWork (TM+Orange) i Play, Plus to tragedia. Jednak Play i Orange odpadają cenowo. Mam na szczęście tel. bez tego pseudo 5G i wystarcza mi ok. kilkunastu GB/mies. w smartfonie, więc wybór Heyah 01 był oczywisty przy zadowoleniu z sieci TM.
Moje przenosiny z TM do Heyah 01, może się przyda opis procesu jaki przeszedłem:
- Na wszelki wypadek zmieniłem nr przypisany do banku i innych miejsc na mój drugi zapasowy, widząc jakie akcje potrafią odchodzić, po przeczytaniu tego wątku na forum.
- Rozpocząłem w dzień roboczy ok. godziny 12:15 przenoszenie swojego głównego nr z T-mobile Go na kartę do Heyah 01 pakiet 19,99 zł subskrypcja głosowa na 30 dni.
- Zarejestrowałem konto na stronie Heyah 01 i wybrałem promocję pierwszy miesiąc za 1 zł. Dodałem dane karty Visa z Nest Banku i na mail otrzymałem potwierdzenie płatności 1 zł z godz. 12:19.
- Po pewnym czasie zniknął zasięg z karty SIM.
- Zainstalowałem aplikację Moja Heyah przez wifi. Podpięta karta była już widoczna w apce.
- Sprawdziłem na czacie T-Mobile ok. godz. 13 t-mobile.pl/c/kontakt czy na pewno widzą to w systemie. Proces był w toku i przenoszenie według konsultantki miało potrwać około godziny.
- Ok. godz. 15 sprawdziłem w apce i był już dostęp do numeru w aplikacji Moja Heyah, czyli przeniesienie numeru z TM zajęło ok. 2 godz. od jego wyłączenia. Uruchomiłem ponownie telefon jak zalecają i karta zalogowała się już do sieci. Tel widzi ją jako T-Mobile. Przyszły smsy z Heyah z wysokością limitów w roamingu, itp.
- Sprawdziłem i działa bez problemu VoLTE oraz LTE, zasięg i prędkości bez zmian z tych samych nadajników NetWorks (T-Mobile + Orange).
- Wyłączyłem pocztę głosową: ##002#
Na czacie T-Mobile:
- Limit na połączenia, SMSy, MMSy międzynarodowe i w roamingu - zmieniony z 250 zł na 0 zł.
- Limit Wydatków na Usługi Premium – zmieniony z domyślnego 35 zł na 0 zł
- Limit dodatkowych wydatków na transmisję danych w Roamingu z 289 do 0 zł
- SMS głosowy na nr stacjonarny – Nie da się wyłączyć jak twierdzi konsultant
- Aktywny darmowy SMS powiadamiający o próbie połączenia – Usługa: Kto Tam?
Dostałem odpowiedź, że w przypadku kradzieży/zgubienia karty sim mogę uzyskać duplikat z numerem Heyah 01 w punktach T-Mobile.