DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Wszystko, co dotyczy awarii w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #488089  autor: Kryniczanin
 10 lip 2011, 10:03
Co z tym zrobić?


Mam nadzieję że ktoś z działu technicznego T-Mobile to przeczyta i będzie potrafił wyciągnąć odpowiednie wnioski z podanego na tacy problemu techicznego.

Od prawie tygodnia jestem odcięty od normalnej komunikacjie telefonicznej z winy sieci a dział techniczny T-Mobile wysyła mnie do serwisu z telefonem!!!

Zacznijmy od początku.

Na wstępie napiszę że będzie tutaj trochę informacji technicznych gdyż mam troszkę pojęcia o telefonii komórkowej.

Mieszkam na skraju dwóch stacji bazowych dających dobry zasię w 99% jest to stacja T-Mobile Mochnaczka Wyżna (gm. Krynica Zdrój - GSM 900 EDGE maszt własny firmy) a w pozostałym procencie Tylicz (gm. Krynica Zdrój GSM 900/1800 UMTS 2100 - lokalizacja Góra Horb maszt TP Emitel)
Na początku tygodnia zauważyłem u mnie jak i wszystkich telefonach w rodzinie (1 abonament głosowy, 1 blueconnect, 1 x MixEra, 2 x Tak Tak Fon) problemy techniczne sieci T-Mobile (Mieszkam w takim miejscu że T-Mobile nie ma konkurencji pod względem zasięgu). Problemy te wyglądały następująco tylko i wyłącznie na sieci 2G:
-Łączenie się z internetem ale nie otwieranie żadnej strony
-Niezwykle długi czas wybrania numeru o ile się w ogóle udaje - dość często pojawia się komunikat "błąd połączenia" na telefonach Nokia a na Sony Ericssonach"Brak Dostępu do Sieci",jak się uda nawiązać połączenie to jakość jest normalna,
-Brak przychodzących połączeń - komunikat "abonent czasowo niedostępny" mimo pełnego zasięgu
-Brak transmisji wychodzącej i przychodzącej SMS i MMS
-Nie działające kody USSD
-Na części telefonów (Nokia) trzeba ręcznie wybierać T-Mobile bo normalnie telefon nie chcę się zalogować.
Poziom zasięgu ze stacji Mochnaczka Wyżna 3-5 kresek, poziom sygnału ze stacji Tylicz gdzie niegdzie 1-5 kresek ale w mało kiedy zalogowanie się do tej stacji - czasami 1-2 kreski 3G przy oknie.

Byłem tym bardzo zdziwiony więc zadzwoniłem do BOA zgłościć problem został ona przyjęty.

Następnego dnia podczas wizyty w Krynicy Zdroju korzystałem z tamtejszych stacji (Góra Parkowa GSM 900/1800, UMTS 2100), ul. Piękna (GSM 900), Jaworzyna (GSM 900) nie było najmniejszych problemów z usługami wszystko działa, (Głos, Data, SMS,MMS) tak samo nie było problemów w Tyliczu (GSM 900/1800, UMTS) - NIE BYŁO NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW!

Przyjechałem do domu i cierpliwie czekałem szukając miejsca gdzie telefon na "stałe" siedzi w Tyliczu ale z bardzo mizernymi wynikami - czasem na siłę logowałem się do 3G Tylicz i nie było żadnych problemów problemów-telefon musiał stać na otwartym oknie! W ten sposób też korzystam z Blueconnecta pozwalając Samsungowi U700 na korzystanie tylko i wyłącznie z UMTS! Momentami logowałem się także do Słowackiego T-Mobile chociaż sms-y do mnie mogły przychodzić.

Przeczekałem kilka dni i nic - dokonałem następnych zgłoszeń i cisza pod koniec tygodnia dostałem sms "Że problem jest rozwiązywany" po tym przypomniałem sobie że gdzieś leży stara ponad dziesięcioletnia Nokia 6150 z uaktywnionym Netmonitorem. W iście ekspresowym tempie przypomniałem sobie jak "wymusza się korzystanie" z konkretnego kanału i włożyłem swoją kartę, oraz wymusiłem korzystanie z kanału 19 (GSM 900 Tylicz) i od wtedy rozmowy sms działają. Testowo wymusiłem korzystanie także z kanału 23 (GSM 900 Mochnaczka Wyżna) i telefon ciągle zalogowywuje się w stacji i wylogowywuje, połączenia ani sms nie działają. Mam namiastkę telefonu ale bez internetu i mms w telefonie za który płacę!!!!

Wczoraj będąc ponownie w Tyliczu i Krynicy ponownie testowałem - żadnych problemów na 2G i 3G z tamtejszych stacji. Udałem się do sklepu Dealerskiego T-Mobile i pytałem się czy coś wiedzą dostałem odpowiedź że mieli zgłoszenia od klientów ale nic nie wiedzą kiedy naprawią.

Ale kulminacja pokazu "nowej jakośći T-Mobile' nastąpiła dzisiaj rano po zalogowaniu się mojego abonamentu do stacji w Tyliczu (codziennie sprawdzam po kilka razy czy coś się zmieniło)
dostałem sms od T-Mobile "Sprawdziliśmy zgłoszony problem z zasięgiem nie wykrywając błędu po stronie sieci. Proponujemy sprawdzenie sprzętu w serwisie. Dziękujemy za zgłoszenie."

Nie wytrzymałem zadzwoniłem do BOA nie krzyczałem ale byłem wyrażnie zdenerwowany na konsultanta - takie bajeczki mogą sobie opowiadać o godzinie 19. Jeszcze raz zgłosiłem problem mniej więcej podając co tu napisałem.

Reasumując problem był sprawdzany na następujących telefonach:
Sony Ericsson W995
Sony Ericsson C902
Sony Ericsson Naite
Sony Ericsson Yari
Nokia 6220 Classic
Nokia 2330
Nokia 2710
Samsung SGH-U700
Nokia 6150 z lat 90 i ten telefon jedyny po zabawie z netmonitorem jest w stanie normalnie działać!

Netmonitor wykazał że kanał 19 - Tylicz działa bez zarzutów a kanał 23 Mochnaczka Wyżna nie działa.
Wszystkie usługi na wszystkich telefonach w innych lokalizacjach działają.
I na sam koniec sprawdziłem kartę Cyfrowy Polsat (Roaming z T-Mobile i Orange PL) i to samo na T-Mobile co wyżej opisałem a na Orange PL z wyżej wymienionymi telefonami ma najmniejszych problemów w mojej lokalizacji.

Dalej występują problemy co opisałem wyżej

Ustawienia we wszystkich telefonach mam poprawne.



Mam jedynie namistkę połączeń i sms na Nokia 6150. No Ewentualnie Nokia 6220 classic i tylko i wyłącznie 3G z dwoma - 3 kreskami przy otwartym oknie w jednym pokoju.

Dodatkowo mam do zapłaty fakturę termin mija we wtorek i mam zamiar udać się jutro do salonu T-Mobile w Nowym Sączu z pismem bazowanym na tym poście i nie płacić rachunku do czasu kiedy nie będę miał normalnego dostępu do telefonu a bajeczki o oddaniu telefonu do serwisu mnie nie bawią.

Dla porównania około rok temu podczas czerwcowej powodzi zgłosiłem problem z UMTS 2100 Tylicz - nie działała transmisja danych i w ciągu 2-3 dni wszystko wróciło do normy a do końca okresu rozliczeniowego miałem ekstra GB chyba 5 z tego co pamiętam a tu teraz porównanie po zmianie marki - dramatyczne obniżenie jakości i te opowieści o serwisie!


Mam nadzieję że ktoś z działu technicznego to przeczyta i zajmie się tym problemem bo nie mam zamiaru do końca życia używać telefoniku Nokia 6150.

Mam małe pytanie do Szanownych Forumowiczów - czy zgłośić sprawę do UKE?


Wcześniej zrezygnowałem z głównego nr w Play ze względu na dużo gorszy zasięg Play, Plus...Oj teraz tego bardzo żałuję gdyż z Play bez problemu korzystam dzwoniąc np. do BOA T-Mobile.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 10:50 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.

 #488096  autor: mkowalski
 10 lip 2011, 10:39
Po pierwsze, jak najszybciej złóż oficjalną reklamację zamiast ciągłych zgłoszeń technicznych. Jako swoje żądania (bo takie muszą się znaleźć) podaj obniżenie kwoty abonamentu proporcjonalnie do okresu, w którym nie mogłeś korzystać z usług telekomunikacyjnych. Zażądaj też zwrotu kosztów połączeń wykonanych do Biura Obsługi, bo problem jest ewidentnie z ich winy.

Dla ułatwienia reklamację możesz złożyć poprzez e-mail, w treści podając swoje dane (w tym numer telefonu i hasło abonenckie).

Odnośnie płacenia rachunku - wydaje mi się, że jednak musisz go zapłacić zgodnie z terminem, a po rozpatrzeniu reklamacji zostanie dokonana ewentualna korekta.

 #488099  autor: Kryniczanin
 10 lip 2011, 10:58
mkowalski,

Czy mogę napisać jedną zbiorową reklamację podam wszystkie numery z wszystkimi hasłami czy każda musi być napisana oddzielnie? Abonentem wszystkich numerów jestem ja - cała rodzina jest na mnie.

 #488102  autor: Orfi
 10 lip 2011, 11:12
Możesz tak zrobić pod warunkiem, że te wszystkie numery są na jednym koncie abonenckim. W innym przypadku napisz oddzielne pisma reklamacyjne dla każdego konta abonenckiego. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia od opłacenia rachunku, chyba, że jest to kwota sporna wtedy do momentu rozpatrzenia reklamacji nie musisz jej opłacać.

Orfi

 #488104  autor: Kryniczanin
 10 lip 2011, 11:26
Więc będę musiał napisać 4 identyczne maile :D

Dodatkowo teraz zauważyłem takie coś ja dzwonię z Play do T-Mobile wyskakuje "abonent czasowo niedostępny" przy pełnym zasięgu i po 2-3 sekundach na Play przychodzi info że już dostępny ale na T-Mobile nic nie przychodzi o próbie połączenia.

[ Dodano: 2011-07-10, 11:58 ]
Dostałem kolejnego zaległego SMS-a od T-Mobile

"T-Mobile. Sprawdziliśmy zgłoszony przez Ciebie problem nie wykrywając błędu po stronie sieci. W podanej lokalizacji nie ma sieci 3G możliwe korzystanie sieci GSM/GPRS/EDGE dziękujemy za zgłoszenie"

 #488116  autor: rogmaniek
 10 lip 2011, 13:01
Kryniczanin., to mamy tę jakość Teuer Mobile :smt042 A tak poważnie, to dziwi mnie takie podejście PTC, że nic z tą kwestią nie robią.
Kryniczanin. pisze:Ale kulminacja pokazu "nowej jakośći T-Mobile'
Pytanie, co się zmieniło na korzyść, po rebranding'u?! Ale to raczej pytanie retoryczne...
Kryniczanin. pisze:Dodatkowo teraz zauważyłem takie coś ja dzwonię z Play do T-Mobile wyskakuje "abonent czasowo niedostępny" przy pełnym zasięgu
Kwestia opisywana na forum. Rzadko, ale też tak miałem, że mimo pełnego zasięgu, mój numer nie był osiągalny. Chociaż bardziej mnie denerwowało, jak przy słabym zasięgu, bardzo często połączenie przychodzące nie dochodziło do skutku. Pisałem o tym już nie raz. Dla przykładu, w przypadku Polkomtela, to nawet przy jednej kresce zasięgu, praktycznie zawsze system realizował połączenia przychodzące.

To powodzenia życzę, w "walce" z opieszałością PTC. Cóż, widocznie kasa na rebranding, jest obecnie priorytetem, niż sprawnie i wszędzie działająca sieć PTC.

POZdrawiam*

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #488123  autor: Kryniczanin
 10 lip 2011, 13:46
rogmaniek,

Wysłałem reklamację jak na razie do Abonamentu głosowego i Blueconnect potem napisze reklamację co do mixów.

Reklamację bazowałem na swoim poście opisującym problem - mam nadzieję że zajmie się tym ktoś ktoś kto potraktuje to poważnie i nie wymyślą jakiś głupich pytań skąd wiem takie rzeczy jak np. lokalizacje stacji, kanały

Co do braku przychodzących na 1 kresce to mniejsza z tym - ja niem mam przychodzących przy pełnym zasięgu! Wychodzące z wielkim trudem, brak sms,mms w obie strony...

 #488323  autor: rogmaniek
 11 lip 2011, 11:59
Kryniczanin. pisze:Reklamację bazowałem na swoim poście opisującym problem - mam nadzieję że zajmie się tym ktoś ktoś kto potraktuje to poważnie i nie wymyślą jakiś głupich pytań skąd wiem takie rzeczy jak np. lokalizacje stacji, kanały
Może konsultant, który zajmie się tym zgłoszeniem, widząc, że jednak masz pojęcie o sieci komórkowej, podejdzie poważenie do sprawy, oby. I przekaże, tę kwestię, komu trzeba :smt047
Kryniczanin. pisze:Co do braku przychodzących na 1 kresce to mniejsza z tym - ja niem mam przychodzących przy pełnym zasięgu! Wychodzące z wielkim trudem, brak sms,mms w obie strony
Jasne, rozumiem. Ale wcześniej podałem/przypomniałem tylko, że konfiguracja sieci PTC mogłaby być lepsza, skoro w Polkomtelu można. Chyba, jak ktoś pisał pod jednym z artykułów, że ten zasięg "widmo" (jak to nazywam), spowodowany jest czymś innym. Może kosztem wysokiej jakości rozmowy (może nawet najwyższej z "W3"), połączenia przychodzące przy słabym zasięgu, nie są realizowane :smt012 Ale to tylko mogę się domyślać...

POZdrawiam*

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #488412  autor: Kryniczanin
 11 lip 2011, 17:34
Około godziny 16:30 zaczęło wszystko działać...Równy tydzień z łącznością w stylu 3 świata... I no gdzie ci technicy co wysyłali mnie do serwisu z telefonami?

Zostały mi do napisania 3 reklamacje. Ale przy przedłużaniu umów będę pamiętał o tym tygodniu z 3 świata.

[ Dodano: 2011-11-30, 11:39 ]
I znowu to samo! Dokładnie to samo co w pierwszym poście nawet 5 miesięcy nie pochodziła ta stacja jak trzeba! Od dzisiejszego poranka znów wszystko jak w comebacku.

[ Dodano: 2012-12-10, 17:39 ]
I znów od wczoraj rana do dzisiaj popołudnia to samo. T-Mobile skutecznie mnie wyleczyło już z tej sieci. Wolę męczyć się z Play ale w wypadku jakiegoś padu mieć wybór 3 sieci.