DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 1 z 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
 #716062  autor: Kryniczanin
 09 maja 2014, 16:32
W moim regionie testowane na 10 kartach Play nie loguje się do Orange a u was?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2014, 13:46 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.

 #716074  autor: DanielR
 09 maja 2014, 16:58
U mnie się loguje (na karcie VM, z której właśnie korzystam).

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)

 #716090  autor: armator11
 09 maja 2014, 18:41
U mnie pomogło zgłoszenie. Za to miałem wrażenie, że poprzez brak możliwości logowania do Orange tel nie chciał logować się do Networks tylko wybierał Plusa. Myślę ze to taki skutek uboczny.

 #716091  autor: remi89
 09 maja 2014, 18:42
U mnie również jest problem z logowaniem do Orange, ale zgłoszenie już poleciało. PS. Czy adres do Obsługi Klienta (ok.pomocplay.pl) jest dostępny?

P@weŁ

 #716093  autor: Ruben
 09 maja 2014, 18:51
Sprawdziłem 5 kart i na 3 nie można się logować a na 2 można.
Trzeba zgłoszenie wysłać.

 #716103  autor: Artur051
 09 maja 2014, 19:21
Też zauważyłem brak możliwości zalogowania do Orange....
Oprócz zgłoszenia o tym poprosiłem o zmianę priorytetów na 1) T-Mo 2) Orange 3) Plus.

Plus na ostatnim przez Aero2... .

Ciekawe co odpiszą ;)

 #716158  autor: Kryniczanin
 10 maja 2014, 07:50
Treść mojej reklamacji
Dotyczy wyłączenia przez Państwa możliwości logowania się do sieci Orange

W dniu 09.05.2014 zauważyłem że zablokowali mi państo dostęp do roamingu w sieci Orange PL. Nikt mnie nie pytał o zdanie . Zawarłem aneks na korzystanie z usług sieci Play z swoją bardzo słabą infrastrukturą jak i na korzystanie z TRZECH partnerów roamingowych czyli T_Mobile PL, Plus, Orange PL.

To że Orange ma najniższy priorytet wśród partnerów roamingowych i ma dośc podobny zasięg jak T-_mobile w związku z projektem Networks mnie nie interesuje. Jako klient który przedłużał umowę na dostęp do TRZECH PARTNERÓW ROAMINGOWYCH domagam się dostępu do tylu samu czyli TRZECH partnerów. Nie DWÓCH, Nie JEDNEGO a TRZECH. Jak Państwu to nie odpowiada proszę rozwiązać umowę ze mną z PAŃSTWA WINY - brak możliwości zapewnienia zasięgu. Brak dostępu do sieci. Jako świadomy klient mogę mieć kaprys na stałe zalogowania się do sieci Orange zwłaszcza że nawet po konsolidacji w ramach projektu Networks u mnie Orange ma do 10db lepszy zasięg od T-Mobile z tej samej stacji.

Drodzy Państwo 16 kwietnia zawarłem aneks nie myślałem że zaczniecie traktować mnie jak kogoś kto podpisał "cyrograf" i można z nim zrobić co się chce. Aneks mam do dnia 19.12.2015 do tego dnia bo doskonale wiem, iż państwa umowa roamingowa z Plusem wygasa 31.12.2015 o czym pisał choćby pan Gruszka.

Zabranie choćby jednego operatora dla mnie CAŁKOWICIE DYSKWALIFIKUJE OFERTĘ PLAY.

Domagam się oczywiście rekompensaty za Państwa skandaliczne postępowanie. Rabat w wysokości 25% na abonament za miesiąc maj (już zapłacony) w wypadku braku rozwiązania mojej sprawy do końca okresu rozliczeniowego (19 maj) rabat na następny okres w tej samej kwocie. A wyliczenie jest proste jedna sieć zniknęła obniżka 25%.

Szanowni Państwo jestem Państwa klientem od 2007 roku (karta) i 2009 (abonament) myślałem że nasze relacje po tylu przejściach będą normalne jednak niestety znów się zawodzę.

Liczę na to że Państwo zreflektują się i naprawią swój błąd

 #716163  autor: Sahim
 10 maja 2014, 09:14
U mnie karta VM loguje się do Orange a numery: oryginalny i przeniesiony do Play nie mają takiej możliwości. Reklamacji nie będę pisał bo raczej nie korzystam z roamingu Orange.

 #716171  autor: Młody..
 10 maja 2014, 10:08
U mnie , na mojej karcie Play , także padł Orange. Zgłoszenie już poszło.

 #716184  autor: Krystian_4G
 10 maja 2014, 10:57
To jest ewidentnie po cichu robiona blokada systemowa jestem juz po zgloszeniu odblokowany ale jesli cala moja rodzina plejowcow ma tak walczyc przez bok to gratuluje pomyslu. Roaming krajowy powinien byc zarzadzany z poziomu Play 24 wedle zyczenia klienta przynajmniej po czesci. Jesli niewiadomo o co chodzi tochodzi o pienieniadze

Krystian

 #716191  autor: GSM_Maniak
 10 maja 2014, 11:41
ponieważ problem się eskaluje - porządkujemy sprawy z możliwością wykorzystania przez klientów Play sieci partnerów roamingowych w roamingu krajowym. Jak dowiadujemy się ze źródła zbliżonego do operatora, w ostatnim czasie nastąpiła aktualizacja OTA kart SIM. W tych przypadkach, w których aktualizacja się powiodła - karty zachowują się wedle obecnych priorytetów, które wiążą się z optymalizacją kosztów działalności P4. Oczywiście, nowe SIMy mają identyczne ustawienia z tymi zaktualizowanymi. I tak:
a) operatorem wiodącym w roamingu krajowym jest T-Mobile
b) w różnych obszarach kraju, w zależności od nasycenia przez operatora własną infrastrukturą - zablokowano możliwość logowania się kart SIM w roamingu krajowym bądź do sieci Orange bądź do sieci Plus
c) wedle informacji, którą otrzymaliśmy, w przeważającej większości blokada dotyczy możliwości logowania się do sieci Orange, z racji tego, że a'priori przyjęto założenie, iż jest to zdublowany zasięg T-Mobile
d) to, że karta SIM posiada możliwość korzystania z sieci roamingowej, nie znaczy, że w tzw. trybie automatycznym terminal wykorzysta wszystkie komórki partnera roamingowego. Może się okazać, iż analiza ruchu wskazała konieczność użycia tylko dwóch sektorów z danej stacji, pominięcia innej i wykorzystanie tylko jednego sektora kolejnej. Jak zaznaczono na wstępie - decydują względy ekonomiczne, ze wskazaniem zachowania jakości dostępu do sieci przez klienta "nie gorszego niż ..."
e) wskazania dla konsultantów są - wedle nieoficjalnych źródeł - takie, iż wszystko da się naprawić przez odpowiednie zgłoszenie klienta do BOK informacji o blokadzie roamingu, z życzeniem, aby ową blokadę zdjęto. Dla przykładu: klient sporo porusza się po kraju i taka blokada uniemożliwia mu normalne korzystanie z usług. Jednak co bardziej rozmowni i otwarci na uczciwość względem klienta potwierdzają blokadę, która była wdrożona systemowo
f) reasumując, blokada jest nałożona systemowo, zapadła oficjalna decyzja w tej sprawie, lecz z jakiegoś powodu - Play kolejny raz z wielką pompą potrafi pokazywać rzeczy niepoważne, zloty swoich fanów, etc. - natomiast kompletnie odłogiem leży tzw. komunikacja korporacyjna, której jednym z elementów jest rzetelne informowanie klienta o potencjalnych kłopotach, przy jednoczesnym zapewnieniu, że w ramach zachowań proklienckich - wszystko może być tak sparametryzowane, aby klientowi dyskomfortu nie czynić. Takim zachowaniem, podczas nieoficjalnych rozmów z nami - są zażenowani nawet sami pracownicy Play
Tak się jakoś dzieje, że oprócz informacji z cyklu bieżących, poruszamy również tematy dla operatorów niewygodne, w tym - niestety - kolejny raz ten, który świadczy o braku umiejętności budowania wizerunku przez najmłodszego infrastrukturalnego operatora, przy jednoczesnym wypieraniu się faktów oczywistych. Tak było m.in. z siłowym trzymaniem klienta w sieci macierzystej wbrew jakości sygnału w tej sieci, przy jednoczesnym optymalnym poziomie sygnału w sieci partnera roamingowego, tak było również w momencie, kiedy pisaliśmy o celowym, systemowym wyrzucaniu z sieci klientów, zalogowanych w sieci Polkomtela w trybie ręcznym, czy o selektywnym traktowaniu przez P4 zasobów sieci partnerów roamingowych lub w momencie, kiedy pisaliśmy o tym, iż P4 tak naprawdę nie jest zainteresowany tym, aby rzetelnie przyjrzeć się kłopotom klientów w momencie, kiedy ich karty SIM próbują logowac się do sieci Aero2, mimo tego, że nie mogą z niej korzystać, a przez to - nie raz klient pozostaje czasowo poza zasięgiem, tracąc wielokrotnie cenne połączenia lub wiadomości, które nie doszły na czas. Dziś - do tej gamy tematów dołącza problem systemowej blokady roamingu. Głównie w Orange. Warto w tym miejscu zadać pytanie, czy nie lepiej i dojrzalej byłoby po prostu wysłać obszarowy SMS do zalogowanych do sieci klientów o treści: "Drogi kliencie. Staramy się dbać o jakość świadczonych przez nas usług, ale dbamy również o poziom naszych przychodów. Uznając rozwiązanie za optymalne - rozpoczynamy systemową blokadę logowania kart SIM do innych sieci w roamingu krajowym, aniżeli tych, które na Twoim obszarze gwarantują poprawną jakość usług. Jeśli uznasz, że łączny roaming w T-Mobile, Orange i Plus nadal Ci jest potrzebny - prosimy o kontakt pod numer 790500500. Pozdrawiamy - Play ". Poniekąd, podobną metodę stosuje T-Mobile, informując klientów o tym, iż na danym obszarze wystąpią utrudnienia z dostępem do sieci ze względu na jej modernizację. Tak naprawdę - nic trudnego, tylko - jak zaznaczono - do tego trzeba dorosnąć. Jak widać, P4 wciąż z ową dorosłością ma poważny problem
żródło: gsm.biz.pl

 #716195  autor: mariusz.dytko
 10 maja 2014, 11:51
No pięknie Play działa...
Mam przykład na swoim telefonie. Usilnie "trzyma się" sieci macierzystej, przy jej braku telefon pozostaje bez żadnego zasięgu. Dwukrotnie sprawę już zgłaszałem. Wyminiłem też kartę SIM. Pomimo zapewnień, że teraz ma być dobrze - jest tak samo...

Było - Nokia 1610 (1997r.), Nokia 5110, Nokia 3210, Nokia 3410, Nokia 6100, Nokia 6030, Nokia 6310i, SE K750i, SE K800i, Samsung Wave GT-S8500, Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy SIII LTE, Meizu MX4. Jest Nokia 6310i, Xiaomi Redmi Note 4 (snapdragon).

 #716207  autor: Andrzej24
 10 maja 2014, 12:37
GSM_Maniak pisze:
c) wedle informacji, którą otrzymaliśmy, w przeważającej większości blokada dotyczy możliwości logowania się do sieci Orange, z racji tego, że a'priori przyjęto założenie, iż jest to zdublowany zasięg T-Mobile
żródło: gsm.biz.pl
Teoria teorią a praktyka jest taka, że u mnie na T w jednym miejscu rwie rozmowę i nie można rozmawiać a na Orange działa lepiej. Teraz ze znajomą już sobie nie porozmawiam bo znowu ją wrzuci na T jak przy zmianie priorytetów. Przełączyłem jej priorytety to teraz wyłączyli możliwość logowania się do Orange. Play jest niepoważny. Powtórzę się. Teoria teorią a w praktyce propagacja fal jest tak nieprzewidywalna, ze nigdy T i Orange nie będą działać identycznie. Różnica częstotliwości o parę megaherców robi dużą różnicę zwłaszcza w górach.
Dodam tylko, ze u mnie też zablokowali Orange

 #716208  autor: DanielR
 10 maja 2014, 12:43
To już wiemy dlaczego niektórzy, w tym ja na jednym z numerów, nie mogą zalogować się do Plusa...

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)

 #716220  autor: Flash999
 10 maja 2014, 13:26
Mi też zablokowali Orange (nie będę zgłaszał bo nie korzystam z ich usług). Może niedługo koniec roamingu Orange i dlatego powoli blokują karty (to taki czarny scenariusz).

Stacje bazowe w województwie podlaskim

 #716273  autor: Kryniczanin
 10 maja 2014, 15:51
Flash999 pisze:Może niedługo koniec roamingu Orange i dlatego powoli blokują karty (to taki czarny scenariusz).
Plus jest do końca przyszłego roku. Gruszka w 2010 opowiadał. Ja mam umowę z głównym nr do 19.12.2015

Nie ma roamingu W3 całej w Play? Mnie też tam nie ma. Jedyna rzecz która trzyma dodatkowo.

 #716275  autor: Halset
 10 maja 2014, 16:03
Andrzej24 pisze:Teoria teorią a praktyka jest taka, że u mnie na T w jednym miejscu rwie rozmowę i nie można rozmawiać a na Orange działa lepiej.
Sprawdź to na kartach macierzystych a nie na Play w roamingu. To tak jakbyś jechał z pełnym bakiem lub o kropelce.

Co do tematu....dramat! :smt011

 #716277  autor: Kryniczanin
 10 maja 2014, 16:12
Play widocznie zazdrościł Aero2 i Grupie ZSŻ Captchy i zaczął sam je stosować przy zgłoszeniach na Play 24.

Jaki jest tego cel?

http://forumplay.pl/showthread.php/1429 ... post147621

 #716286  autor: Pablo-1986
 10 maja 2014, 17:10
W Poznaniu to samo- zarówno na Fresh-u jak i w abonamencie.

Dobry humor podstawą dnia.
  • Strona 1 z 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9