Witam wszystkich. Zakupiłem telefon LG G5 pochodzący z sieci Plus jednak nie podpisałem żadnej umowy z 1 właścicielem. Po kilku miesiącach telefon po prostu nie chciał się włączyć. Udałem się do najbliższego punktu Plusa i złożyłem telefon na rękojmię. Po tygodniu przyszła ekspertyza z serwisu LG, że w telefonie uszkodzona jest płyta główna oraz przycisk power oraz że usterka nie powstała z mojej winy. Miałem nadzieję że telefon został naprawiony jednak po powrocie do domu telefon nadal nie działał więc wróciłem do salonu, gdyż po rozmowie z konsultantem serwisu LG dowiedziałem się, że przysługuje mi wymiana telefonu na nowy i mam sprawę zakończyć z Plusem. I tutaj zaczęły się schody. Na początku był problem z fakturą zakupu, której nie posiadałem. Jednak gdy już zdobyłem ją od sprzedawcy, moja wizyta w salonie, w którym oddałem telefon na rękojmię zakończyła się tym, że Pani kierownik oznajmiła mi że nie wymieni mi tego telefonu, gdyż musiałaby zapłacić za niego z własnej kieszeni i odesłała mnie do salonu w którym telefon został zakupiony lub do salonu w Warszawie. Salon w Lublinie, który wydał ten telefon oznajmił mi że również nie mogę wymienić telefonu ponieważ nie jestem jego 1 właścicielem i nie przysługuje mi takie prawo a kontaktu z poprzednim właścicielem niestety nie mam. W dodatku nie posiadają informacji o poprzednim właścicielu, gdyż mieli zmianę systemu i dane zostały wykasowane(?). Mając nadzieję że ktoś mi pomoże, udałem się do innego salonu w mieście w którym mieszkam. Tam kierownik powiedział że może mi wymienić telefon, jednak nie może mi zaproponować nic innego jak Huawei P20 lite lub Huawei Mate 10 lite, które w obecnym czasie kosztują około 1200-1300 złotych a na fakturze za telefon jest kwota ponad 2400 złotych. Co robić w takiej sytuacji? Rzecznik Praw Konsumenta? Czy próbować walczyć o inny telefon w salonie, który chce się podjąć wymiany?
Pierwszy właściciel to firma czy osoba fizyczna? Dowód zakupu od Plusa to faktura czy paragon?
Jeśli firma - rękojmia nie dotyczy. Firma oczywiście może dochodzić roszczeń, ale ma dużo trudniej.
Jeśli konsument i kupił na fakturę - to tylko jego obejmuje rękojmia i on może załatwić reklamację lub Ty jako jego pełnomocnik (jeśli się uprzeć, to mniej lub bardziej legalnie da się to zorganizować).
Jeśli konsument i kupił na paragon - rękojmia obejmuje kupującego, a skoro paragon nie zawiera jego danych, to możesz udać, że chodzi o Ciebie.