DAJ CYNK

Aplikacja Santander mobile otrzymała funkcję, która szybko wywołała furorę

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Aplikacja Santander mobile otrzymała funkcję, która szybko wywołała furorę

Santander Bank Polska wprowadził w swojej aplikacji mobilnej usługę Moje cele, które ułatwia planowanie finansów osobistych. Rozwiązanie to wkrótce po starcie okazało się dużym sukcesem. 

Santander Bank Polska wprowadził nową funkcję bez większego rozgłosu niecałe dwa miesiące temu. Okazało się, że klienci dobrze ją przyjęło. Obecnie już ponad 100 tys. klientów banku Santander w pełni mobilnie odkłada pieniądze z usługą Moje Cele. Aż 19% z nich oszczędza na wakacje, 13% na samochód, a 12% na dom i remont. To najczęściej wybierane cele.

Po niecałych 2 miesiącach od wdrożenia widzimy, że klienci nie tylko wysoko oceniają nasz moduł, ale także korzystają z niego aktywnie, oszczędzając na wakacje, śluby, specjalistyczne kursy, szkolenia lub studia, czy sprzęty, leczenie

– przekonuje Dawid Lach, Product Owner odpowiedzialny za narzędzie Moje Cele z Santander Bank Polska. 

Jak wyjaśnia bank, Moje cele powstały po konsultacjach z klientami, którzy wskazali, co jest dla nich ważne i czego potrzebują, żeby odkładanie pieniędzy było dla wygodniejsze. Najważniejsza jest dla nich elastyczność narzędzia do oszczędzania oraz motywacja.

Moduł Moje cele w Santander mobile wspiera klientów, gdy chcą uporządkować swoje finanse i szybko widzieć, jakie wydatki ich czekają. W module zastosowaliśmy mechanizmy motywujące do systematycznego odkładania pieniędzy, współpracując z doświadczonymi trenerami fitness, bo oszczędzanie to dla wielu ludzi bieg z przeszkodami. Moje cele to także wizualizacja ich stylu życia, dlatego umożliwiliśmy korzystanie z emoji, co nie jest standardem dla bankowości

– mów Dawid Lach.

Aby skorzystać z usługi, wystarczy otworzyć aplikację mobilną i na głównym ekranie, pod widokiem stanu konta, kliknąć Moje cele. Następnie określić, na co chcemy odłożyć pieniądze – można założyć do 10 celów. W kolejnym kroku wystarczy dopasować metody oszczędzania do swoich możliwości – regularne wpłaty automatyczne, wpłaty własne lub odkładanie końcówek z zaokrąglonych do pełnej złotówki transakcji kartą. 

Przy każdym celu można wybrać wiele metod. System podpowie też, kiedy osiągniemy cel. W każdej chwili cel można zmienić, skrócić lub wydłużyć czas oszczędzania

Narzędzie wspiera klientów w wytrwałości, motywuje ich do realizacji celów oraz uczy, jak stworzyć poduszkę finansową, czy daje porady dotyczące oszczędzania. Motywacje wspiera widoczny pasek postępu i gratuluje sukcesu, gdy osiągnięty zostanie cel.

Zobacz: Santander Bank wprowadził karty z wycięciem i wypukłością. Po co?
Zobacz: Santander mobile – nowa wersja aplikacji z autoryzacją biometryczną

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Santander Bank Polska

Źródło tekstu: Santander Bank Polska