Pod koniec maja aplikacja IKO banku PKO BP wzbogacona została o funkcję asystenta głosowego. Wtedy mogli z niej skorzystać posiadacze smartfonów z Androidem, dziś rozwiązanie to debiutuje także dla systemu iOS.
Zobacz: Pchnij hajs! W aplikacji PKO działa asystent głosowy
Dostępny już dla wszystkich użytkowników asystent głosowy w aplikacji IKO wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, które mają interpretować pytania i polecenia klienta, a następnie podsuwać mu odpowiedzi lub realizować zadania. Bank szczególnie zachwala to, że asystent komunikuje się w języku naturalnym, a więc rozumie słowa i wyrażenia potoczne, rozpoznają aż 90 tysięcy zwrotów. Dzięki temu jest w stanie wykonać ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę.
Zobacz: Klienci indywidualni PKO BP mogą korzystać z usługi wideodoradcy
Przy pomocy asystenta można m.in.:
Bank obiecuje, że takich funkcji asystenta będzie stopniowo przybywać.
Zobacz: Konto na selfie założysz również w PKO Banku Polskim
Asystent rozumie polski język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji. 90 tysięcy zwrotów użytych do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji w praktyce oznacza, że np. sprawdzenie stanu konta można zlecić na ponad 2 tysiące sposobów. Można więc wydać na przykład takie polecenia głosowe:
Jak przekonuje PKO BP, system wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać, to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki”– zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.
Zobacz: Revolut udostępnił w Polsce szybkie przelewy w euro – SEPA Instant
Zobacz: Allegro uruchamia płatności Allegro Pay
Źródło tekstu: PKO BP