DAJ CYNK

Asystent głosowy w aplikacji IKO banku PKO BP dostępny już na iOS

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Asystent głosowy w aplikacji IKO banku PKO BP dostępny już na iOS

Pod koniec maja aplikacja IKO banku PKO BP wzbogacona została o funkcję asystenta głosowego. Wtedy mogli z niej skorzystać posiadacze smartfonów z Androidem, dziś rozwiązanie to debiutuje także dla systemu iOS.

Zobacz: Pchnij hajs! W aplikacji PKO działa asystent głosowy

Dostępny już dla wszystkich użytkowników asystent głosowy w aplikacji IKO wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, które mają interpretować pytania i polecenia klienta, a następnie podsuwać mu odpowiedzi lub realizować zadania. Bank szczególnie zachwala to, że asystent komunikuje się w języku naturalnym, a więc rozumie słowa i wyrażenia potoczne, rozpoznają aż 90 tysięcy zwrotów.  Dzięki temu jest w stanie wykonać ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę.

Zobacz: Klienci indywidualni PKO BP mogą korzystać z usługi wideodoradcy

Przy pomocy asystenta można m.in.:

  • zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
  • zrobić przelew na telefon,
  • sprawdzić stan konta,
  • przeszukać historię konta,
  • doładować telefon,
  • zapłacić BLIKIEM.

Bank obiecuje, że takich funkcji asystenta będzie stopniowo przybywać.

Zobacz: Konto na selfie założysz również w PKO Banku Polskim

Można się z nim dogadać na tysiące sposobów

Asystent rozumie polski język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji. 90 tysięcy zwrotów użytych do jego uczenia za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji w praktyce oznacza, że np. sprawdzenie stanu konta można zlecić na ponad 2 tysiące sposobów. Można więc wydać na przykład takie polecenia głosowe:

  • by wykonać przelew: przelej 100 zł do Janka,
  • by wyszukać transakcje w historii, filtrując je według kwoty, daty i typu: pokaż mi przelewy z ubiegłego miesiąca,
  • by użyć kodu BLIK: podaj mi kod BLIK,
  • by doładować telefon na kartę: doładuj telefon Szymona za 50 zł,
  • by sprawdzić stan konta: ile mam kasy na koncie?

Jak przekonuje PKO BP, system wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie wykonać, to przenosi użytkownika do miejsca w IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie. Na przykład, gdy użytkownik powie: „chyba zgubiłem kartę” – asystent przeniesie go do ekranu, na którym może ją zastrzec; „chcę kupić 100 euro” – przekieruje do bankowego Kantoru internetowego; „potrzebuję więcej gotówki”– zaproponuje przejście do wniosku o pożyczkę gotówkową.

Zobacz: Revolut udostępnił w Polsce szybkie przelewy w euro – SEPA Instant
Zobacz: Allegro uruchamia płatności Allegro Pay

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PKO BP