DAJ CYNK

Masz uwagi do PeoPay? Twoją ocenę „przeczyta” sztuczna inteligencja

Anna Rymsza (Xyrcon)

Aplikacje

Pekao testuje automatyczną analizę ocen PeoPay

Jeszcze nie dziś i pewnie nie jutro, ale na pewno się tego doczekamy. Bank Pekao S.A. szuka sposobu na szybką analizę komentarzy i uwag w Google Play i App Store, zostawianych przez użytkowników aplikacji PeoPay.

Celem jest oczywiście szybkie reagowanie na potrzeby klientów i efektywna praca nad aplikacją PeoPay. To także sposób, by znacznie szybciej wykrywać awarie – sztuczna inteligencja błyskawicznie wychwyci taki trend w komentarzach. Ponadto analiza danych zebranych z komentarzy pozwoli lepiej planować aktualizacje i działania promocyjne, a w takich zadaniach sztuczna inteligencja jest niezastąpiona.

Bank Pekao stawia na startupy

Bank Pekao przeprowadził już pilotaż dwóch rozwiązań, wykorzystujących sztuczną inteligencję do analizy komentarzy. Rozwiązania dostarczyły firmy AI Busters i SentiOne. Zostały wybrane spośród ofert 24 startupów i firm, które zgłosiły się w otwartym naborze. Laboratorium Innowacji działające w Banku Pekao S.A. przygotowało dla nich nie lada wyzwanie.

automatyczna analiza opinii o aplikacji PeoPay

Zobacz: Bank Pekao zapłaci Ci 250 zł. Zobacz, co trzeba zrobić

Rozwiązania wybrane do pilotażu miały za zadanie zrozumieć i rozpoznać komentarze klientów i musiały to robić mimo błędów językowych. Z tym nawet ludzie miewają problem… Modele sztucznej inteligencji miały następnie kategoryzować komentarze pod kątem sentymentu i poruszanego tematu. Model ma więc odróżniać pochwały od krytyki interfejsu i zgłoszenia awarii logowania od problemów z płatnościami oraz sugestie nowych funkcji od zwykłego narzekania.

Firmy otrzymały bazę ponad 70 tys. komentarzy historycznych, na których uczyły modele sztucznej inteligencji. Następnie systemy AI Busters i SentiOne analizowały komentarze w czasie rzeczywistym. Test trwał kilka miesięcy i bank właśnie poinformował o jego zakończeniu.

Specjaliści z Laboratorium Innowacji opracowują plany rozwojowe, by jak najlepiej wykorzystywać analizę opinii klientów pod kątem doświadczeń użytkownika i rozwoju oferty banku. Domyślamy się więc, że modele SI stanęły na wysokości zadania, a wiara w startupy znów przynosi owoce.

Zobacz: PeoPay pozwoli na zakup biletów komunikacji oraz umożliwi opłaty parkingowe

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Bank Pekao

Źródło tekstu: Bank Pekao