DAJ CYNK

PKO BP z nowościami w aplikacji. Ułatwią Ci kontrolę finansów

Marian Szutiak

Aplikacje

PKO BP z nowościami w aplikacji. Ułatwią Ci kontrolę finansów

PKO Bank Polski rozszerzył możliwości asystenta głosowego w aplikacji IKO. Z jego pomocą można teraz podsumować i przeanalizować swoje płatności kartą u konkretnego, wybranego sprzedawcy. Analiza może dotyczyć również sieci sprzedawców, a także obejmować różne okresy – od jednego miesiąca do roku.

Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań i usług w zakresie zarządzania finansami - mają być proste w zastosowaniu, ułatwiać codzienność, ale także pomóc zaoszczędzić ich czas. Wprowadzając nowe udogodnienia i rozszerzając naszą ofertę, jak w przypadku Asystenta głosowego w IKO, chcemy budować pozytywne doświadczenia wśród klientów i być przede wszystkim partnerem wspierającym ich na co dzień w różnych sytuacjach.

– powiedziała Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim

Od września ubiegłego roku za pomocą asystenta głosowego w IKO, klienci mogą sprawdzić, ile wydają na zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy czy wypłaty z bankomatów.

Teraz ta funkcja została rozszerzona, więc klienci mogą przeanalizować płatności kartą jeszcze dokładniej – wystarczy, że zapytają ile wydali w konkretnym czasie, na przykład przez ostatnie 6 miesięcy u wskazanego sprzedawcy. Klient może zobaczyć wydatki u każdego sprzedawcy, u którego zapłacił kartą. To bardzo przydatne w obecnych czasach rozwiązanie, które pomaga w zarządzaniu budżetem domowym i ułatwia planowanie przyszłych wydatków.

– powiedział Dawid Kin, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim

Zobacz: Klienci PKO BP pokochali tę funkcję. Też korzystasz?
Zobacz: PKO BP robi przewrót. Skorzystają też klienci innych banków

Jak przeprowadzić analizę wydatków kartą?

Przeprowadzenie analizy wydatków kartą płatniczą u danego sprzedawcy jest bardzo proste. Wystarczy w tym celu zapytać asystenta „ile wydałem na stacji X w ostatnim roku?” albo napisać „pokaż wydatki w Y w ostatnich 3 miesiącach”. Użytkownik IKO musi podać asystentowi nazwę albo markę: sieci handlowej, cukierni, stacji paliw, restauracji lub innego sprzedawcy. Może zrobić to w jednym zdaniu lub zacząć od prostego „ile wydaję” i odpowiadać na pytania asystenta.

Analiza obecnie uwzględnia wydatki dokonane za pomocą kart płatniczych (debetowych i kredytowych), nie obejmuje przelewów wykonanych z konta oraz płatności w obcej walucie. W przyszłości będzie można przeanalizować za pomocą asystenta głosowego IKO kategorie i podkategorie wydatków, czyli sprawdzić i porównać ile pieniędzy użytkownik przeznaczył na przykład na paliwo, artykuły spożywcze czy zakup odzieży. Bank planuje też rozszerzenie tej funkcji o kolejne typy transakcji, takie jak przelewy, a także możliwość zobaczenia pełnej, szczegółowej listy operacji z danego sklepu oraz analizę i porównanie wydatków u kilku sprzedawców.

Z asystentem głosowym w IKO użytkownicy aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego mogą rozmawiać już od ponad półtora roku. Od momentu uruchomienia przeprowadził on już ponad 1,4 mln rozmów z klientami, obecnie jest to około 90 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 2,8 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 300 i będzie ich sukcesywnie przybywać. Jak informuje PKO BP, asystent ma już ponad pół miliona unikalnych użytkowników.

Zobacz: mPay pozwala płacić za przejazd autostradą A1
Zobacz: Safe Stay wspiera uchodźców z Ukrainy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: PKO Bank Polski

Źródło tekstu: PKO Bank Polski