DAJ CYNK

PKO BP z nowością. Wystarczy zadać jedno pytanie

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

oddział PKO

Bank PKO pochwalił się nowym udogodnieniem dla klientów. Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą teraz szczegółowo przeanalizować wydatki za pomocą Asystenta głosowego IKO. Podpowiadamy, jak z tego skorzystać.

Nowe rozwiązanie w PKO BP pozwala zlecić voicebotowi analizę swoich płatności kartą z podziałem na 6 kategorii i 29 podkategorii. Dzięki temu klienci banku mogą dokładnie sprawdzić, na co i ile wydawali pieniędzy w czasie, o który zapytają.

Klienci PKO BP, korzystający z analizy wydatków za pomocą Asystenta głosowego IKO, zyskali teraz możliwość podsumowania szczegółowo swoich płatności kartą, w podziale na kategorie takie jak: „Zakupy”, „Usługi”, „Rozrywka”, „Transport”, „Podróże”, „Zdrowie i uroda” oraz uzyskania jeszcze bardziej precyzyjnych informacji w podziale na 29 podkategorii

O co i jak zapytać Asystenta głosowego IKO?

Przykładowo, aby zobaczyć wydatki, które należą do kategorii „Zakupy”, wystarczy zapytać „Ile wydaję na zakupy?” lub bardziej szczegółowo np.: „Ile wydaję na żywność?”, „Ile wydaję na ubrania?”, „Ile wydaję na zakupy w Internecie?” (podkategorie: „Produkty spożywcze”, „Odzież i obuwie”, „Zakupy internetowe”, „Elektronika”, „Dom i ogród”, „Prasa i książki”).

Kwoty wydatków w poszczególnych kategoriach i podkategoriach są prezentowane graficznie – w postaci wykresów oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.

aplikacja IKO

Użytkownik IKO, aby zobaczyć analizę płatności według kategorii, powinien zapytać Asystenta głosowego np. „Ile wydałem?”, wybrać opcję „Analiza płatności kartą z podziałem na kategorie” i rodzaj analizy „Ogólna”, a następnie podać okres, za jaki chce zobaczyć analizę wydatków, np. „poprzedni miesiąc”.

Po wyświetleniu wyników może też zmienić dane, klikając w przycisk „Zmień założenia analizy”, który jest pod wykresem lub mówiąc np.: „Zmień okres”.

Z kolei, aby zobaczyć bardziej szczegółową analizę płatności według podkategorii, użytkownik IKO po zadaniu pytania o wydatki i wybraniu opcji „Analiza płatności kartą” jako rodzaj analizy powinien wybrać „Szczegółowa” i podać okres np. „6 miesięcy”, po wyświetleniu wyników także może zmienić założenia analizy. Może też zapytać Asystenta jednym zdaniem np.: „Ile wydałam na paliwo w ostatnich 3 miesiącach?”.

Wkrótce będzie milion użytkowników voicebota PKO

Asystent głosowy działa w aplikacji IKO od ponad dwóch lat. Od momentu uruchomienia do końca 2022 roku przeprowadził już 2,5 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też prawie 5 mln wypowiedzi użytkowników. Asystent ma 920 tys. unikalnych użytkowników.

Przy pomocy Asystenta głosowego można także m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta, przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie. PKO zapowiada nowe funkcje.

Zobacz: PKO BP może zamknąć ci konto. Zaoferuje nowe
Zobacz: PKO Bank Polski ma sposób na przyspieszenie procesu kredytowego

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: PKO BP