DAJ CYNK

Santander mobile – nowa wersja aplikacji z autoryzacją biometryczną

Mieszko Zagańczyk

Aplikacje

Santander mobile – nowa wersja aplikacji z autoryzacją biometryczną

Santander Bank udostępnił nową wersję swojej aplikacji mobilnej z biometryczną autoryzacją. Od teraz transakcje można potwierdzać za pomocą czytnika linii papilarnych na telefonach z systemem Android lub Touch ID oraz Face ID na telefonach z iOS. To rozwiązanie pozwala jeszcze szybciej autoryzować transakcje.

Dotychczas, aby w aplikacji Santander Bank potwierdzić płatność internetową, trzeba było podczas autoryzacji wpisać PIN. W nowej wersji aplikacji użytkownicy otrzymali znacznie szybsze i wygodniejsze rozwiązanie – wprowadzono  możliwość potwierdzania płatności biometrią (odciskiem palca lub Face ID). Nie trzeba wpisywać PIN-u do mobilnej autoryzacji – w zamian wystarczy odcisk palca lub potwierdzenie twarzą.

W ciągu ostatniego roku znacząco wzrosła liczba klientów, którzy korzystają ze zdalnej obsługi – zarówno w Santander internet, jak i w Santander mobile. Nasi klienci w  I kwartale tego roku wykonali w aplikacji ponad 37 mln transakcji, o 53% więcej niż przed rokiem. Systematycznie wprowadzamy kolejne udogodnienia i poszerzamy dostępne usługi. Ostatnio umożliwiliśmy realizację przelewów z innych banków w ramach Santander open

 – mówi Piotr Hibner z Santander digital.

Od teraz klienci używający mobilnej autoryzacji mają możliwość potwierdzać transakcje internetowe (w tym zakupy kartami) do kwoty 10 tys. zł przy pomocy odcisku palca lub wizerunku twarzy w swoich telefonach.

Zobacz: Internetowe Konto Pacjenta już w aplikacji na Androida. Pobierz mojeIKP z Google Play

Jak włączyć biometrię w Santander mobile?

Aby włączyć biometrię w mobilnej autoryzacji, trzeba zalogować się do aplikacji Santander mobile i wybrać opcję Ustawienia > Mobilna autoryzacja > Biometria w mobilnej autoryzacji. Ze względów bezpieczeństwa Bank może czasem dodatkowo poprosić użytkownika o podanie PIN-u do mobilnej autoryzacji.

W aplikacji Santander mobile można nie tylko realizować przelewy, ale także założyć konto online na zdjęcie, na przelew, przez wideorozmowę lub kuriera. Klienci mogą kupować bilety komunikacji miejskiej lub na wydarzenia kulturalne, opłacać parkingi, zamawiać taksówki lub kupować kwiaty. Dostępny jest też Kantor Santander oraz ubezpieczenia turystyczne i OC/AC. Można także połączyć się z doradcą w języku migowym. Z aplikacji korzysta 1,7 mln klientów.

Zobacz: PKO BP: aplikacja IKO otrzymuje tryb ciemny
Zobacz: Limit P24NOW to nowa metoda płatności wprowadzana przez Santander Consumer Bank i Przelewy24

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Santander Bank