DAJ CYNK

mBank ma pilny komunikat. Lepiej dodaj ten numer do kontaktów

Marian Szutiak

Bezpieczeństwo

mBank ma pilny komunikat. Lepiej dodaj ten numer do kontaktów

Cyberprzestępcy nie ustają w próbach wyłudzenia pieniędzy od klientów banków. Nowa fala oszustw wykorzystuje fałszywe pisma z KNF, by uwiarygodnić swoją tożsamość i nakłonić ofiary do przekazania poufnych danych lub wykonania przelewu. mBank ostrzega i radzi, jak się bronić przed tym przekrętem.

Schemat działania przestępców wygląda następująco. Oszuści podszywają się pod pracowników mBanku i informują o rzekomym zagrożeniu na koncie, na przykład nieautoryzowanej próbie logowania. Następnie wywierają presję czasu, twierdząc, że konieczne jest szybkie działanie, aby zabezpieczyć środki. W celu wzbudzenia zaufania, podają się za partnerów KNF i wysyłają fałszywe pismo potwierdzające współpracę. Nakłaniają do instalacji fałszywej aplikacji lub podjęcia innych działań, które w rzeczywistości umożliwiają im dostęp do konta lub kradzież danych. Ostatecznym celem oszustów jest prośba o przelew lub kod BLIK.

Jak się chronić?

mBank przypomina o zasadach bezpieczeństwa i podkreśla, że pracownicy banku nigdy nie poproszą o podanie poufnych danych, takich jak:

  • kody BLIK,
  • dane do logowania,
  • hasła jednorazowe.

Nie daj się okraść!

Aby się zabezpieczyć przed tego typu oszustwami, warto się zastosować do kilku poniższych zasad:

  • Nigdy nie podawaj poufnych kodów BLIK i nie zlecaj przelewów na prośbę osoby dzwoniącej, która podaje się za pracownika banku.
  • Nie podawaj w rozmowie telefonicznej swoich danych do logowania.
  • Nie instaluj aplikacji zdalnego dostępu, jeśli ktoś prosi Cię o to podczas rozmowy telefonicznej.
  • Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do wiarygodności Twojego rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj z bankiem.

Prawdziwy pracownik mBanku przy każdej rozmowie telefonicznej wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Tym powiadomieniem potwierdzisz swoją tożsamość. Oszuści nie mają możliwości wysłania takiego komunikatu.

Jeżeli przydarzyła Ci się sytuacja podobna do opisanej powyżej, poinformuj o tym mBank, dzwoniąc pod numer 42 6 300 800.

Zobacz: mBank dostanie pozew. Cinkciarz idzie na wojnę
Zobacz: mBank z awarią. Pieniądze "wyparowały" z kont klientów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Anna Kopeć / Telepolis.pl

Źródło tekstu: mBank