DAJ CYNK

Przyszedł taki SMS? Nie klikaj. To nowe oszustwo

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Bezpieczeństwo

Oszuści ponownie biorą na cel klientów Poczty Polskiej. W ostatnim czasie wielu Polaków mogło być adresatami podejrzanych wiadomości SMS.

Nie da się ukryć tego, że oszuści stale czyhają na nieuważne osoby. Dla zwiększenia swojej wiarygodności najczęściej podszywają się pod znane podmioty państwowe i finansowe. Ciężko o bardziej znaną w naszym kraju instytucję niż Poczta Polska. Dlatego też tak często cyberprzestępcy wykorzystują jej wizerunek.

Pułapka na klientów Poczty Polskiej

W najnowszą pułapkę cyberprzestępców łatwo wpaść, bo każdy Polak może stać się odbiorcą przesyłki nadanej przez Pocztę Polską. Bardzo często instytucja ta pośredniczy w dostarczaniu ważnych dokumentów, w tym sądowych. Oszuści wykorzystują wizerunek przedsiębiorstwa, by dobrać się do danych osobowych i danych kart płatniczych.

O całej sytuacji poinformował CSIRT, czyli zespół działający przy Komisji Nadzoru Finansowego. Oszuści mają wysyłać masowo wiadomości SMS, z których nieświadomi odbiorcy dowiadują się, że paczka wysłana do nich za pośrednictwem Poczty Polskiej została wstrzymana i konieczna jest aktualizacja danych osobowych. Rzekomo mamy na to jedynie 24 godziny.

W treści wiadomości znajduje się oczywiście link do "zaktualizowania" danych. W rzeczywistości przenosi nas on do fałszywej strony z formularzem. Oszuści chcą wymusić na swoich ofiarach podanie danych osobowych i danych karty płatniczej.

Zobacz: Polacy w potrzasku. Chodzi o klientów Credit Agricole
Zobacz: Kontrole pieniędzy Polaków trwają. Pana Karola dopadli przez pomyłkę (aktualizacja2)

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Mieszko Zagańczyk)

Źródło tekstu: CSIRT KNF