DAJ CYNK

Bank Pocztowy wprowadza biometryczne karty płatnicze

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Bank Pocztowy biometryczne karty płatnicze

Pierwsi instytucjonalni klienci Banku Pocztowego złożyli już wnioski o wydanie pierwszej w Polsce biometrycznej karty płatniczej, w której weryfikacja następuje za pomocą odcisku palca posiadacza. pr4ojekt powstał dzięki współpracy banku z firmami Fiserv Polska, Mastercard oraz Thales.

Najnowsze badania pokazują, że płatności karta stanowią 62% wszystkich transakcji wykonywanych w Polsce. Nie powinno więc nikogo dziwić, że ten środek płatniczy jest wciąż ulepszany, a doskonałym tego przykładem jest biometryczna karta płatnicza, wprowadzona do oferty Banku Pocztowego.

Zobacz: Opaska Xiaomi za darmochę od Banku Pocztowego! Tylko jeden warunek
Zobacz: Poczta Polska podnosi ceny

Thales jako dostawca nowych technologii to partner godny zaufania, co jest szczególnie ważne w tak wrażliwej dziedzinie jak usługi płatnicze i ochrona danych. Cieszymy się, że ta współpraca pozwala nam osiągać kolejne etapy na drodze cyfryzacji w bankowości, umożliwiając Klientom korzystanie z rozwiązań wygodnych i nowoczesnych, a jednocześnie bezpiecznych. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację projektu, by z karty biometrycznej mogli korzystać także indywidualni klienci Banku Pocztowego.

– powiedział Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT

W nowej karcie wykorzystano rozwiązania biometryczne firmy Thales, która zwraca szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Z tego powodu realizacja transakcji bezgotówkowych z zastosowaniem uwierzytelniania biometrycznego ma zapewniać jego bardzo wysoki poziom.

Ten rodzaj uwierzytelniania uniemożliwia wykorzystanie karty przez osobę trzecią – w przypadku kradzieży czy zgubienia karty staje się ona bezużyteczna. Jednocześnie bezstykowa transakcja jest wygodna, pozwala zachować konieczny w pandemicznej rzeczywistości dystans społeczny, a brak konieczności wpisywania kodu PIN ogranicza kontakt użytkownika z potencjalnymi wirusami. Należy również podkreślić, że zapisany wzorzec biometryczny palca użytkownika pozostaje wyłącznie na karcie i nie jest przesyłany do systemów bankowych, terminala POS czy bankomatu, co gwarantuje posiadaczowi pełną prywatność.

Nowy produkt, przewidziany obecnie w ofercie dla klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego, w styczniu 2022 roku zostanie skierowany również do małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Stanowi on alternatywę szczególnie wygodną dla posiadaczy kont biznesowych. Sposób zawierania transakcji za pomocą biometrycznej karty debetowej przypomina płatność mobilną, jednak bez konieczności rejestrowania karty na przykład w aplikacji mobilnej. Ponadto karta biometryczna EMV nigdy się nie rozładuje. Energię za każdym razem pobiera z terminala POS i nie potrzebuje baterii.

Bank Pocztowy karta biometryczna

Oferowana Klientom Banku Pocztowego karta biometryczna Mastercard ma na awersie specjalny czytnik linii papilarnych, spełniający bardziej rygorystyczne normy niż czytniki odcisków palca powszechnie wykorzystywane w smartfonach – jest to pierwsza karta posiadająca homologację przez laboratoria niezależne oraz akredytowane przy Mastercard. Przed realizacją transakcji posiadacz karty musi przyłożyć palec do czytnika. Jeśli wzorzec biometryczny jest zgodny z tym zapisanym uprzednio, dioda na karcie zapala się na zielono i płatność zostaje zrealizowana. Natomiast gdy karty chce użyć osoba niepowołana, środki właściciela konta są bezpieczne: dioda na karcie zapala się na czerwono, a transakcja zostaje odrzucona.

Dzięki udanej i szeroko zakrojonej współpracy z naszymi partnerami ten ambitny projekt zakończył się sukcesem i dziś Bank Pocztowy może zaoferować polskim klientom pierwszą kartę biometryczną EMV. Na polskim rynku płatności bezgotówkowych jest to wydarzenie przełomowe. Dotychczas w Europie z tego nowoczesnego rozwiązania mogli korzystać wyłącznie klienci francuscy. Bank Pocztowy, dbając o swoich Klientów, postawił na innowacyjność i wygodę. Jestem przekonana, że posiadacze nowej karty docenią bezpieczeństwo i szybkość dokonywania transakcji, co przyczyni się do dalszej cyfryzacji rynku.

– powiedziała Agata Kontrym-Woś, członek Zarządu Thales DIS Polska odpowiadająca za obszar sprzedaży Banking & Payment Services

Zobacz: Paysafecash teraz we wszystkich Żabkach
Zobacz: BLIK już dostępny w Citi Handlowym

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Bank Pocztowy

Źródło tekstu: Bank Pocztowy