DAJ CYNK

Mastercard i BillTech ułatwią Polakom cykliczne opłacanie rachunków

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Mastercard BillTech cykliczne opłacanie rachunków

Mastercard współpracuje z fintechem BillTech nad rozwiązaniem, które umożliwi polskim konsumentom dokonywanie wygodnych płatności oraz zarządzanie rachunkami za pośrednictwem bankowości mobilnej.

Narzędzie stworzone przez fintech BillTech i wspierane przez firmę Mastercard pozwoli polskim konsumentom na łatwe pilnowanie i opłacanie swoich rachunków czy regulowanie opłat za czynsz lub edukację w jednym miejscu. Rozwiązanie wdrożono już u ponad 45 wystawców faktur masowych w Polsce. BillTech i Mastercard pracują teraz nad implementacją rozwiązania w bankach oraz u pozostałych wystawców faktur.

Zobacz: Rosjanie latają na wycieczki tylko po nowe karty Visa i Mastercard
Zobacz: Loteria Visa: kup telefon Xiaomi i wygraj nawet 10 tysięcy złotych

To rozwiązanie może być odpowiedzią na codzienne wyzwania finansowe milionów Polaków. Konsumenci otrzymują rachunki za pośrednictwem wielu kanałów, jak również korzystają z platform dostawców, które często wymagają logowania. To pochłania dużo czasu, rodzi dezorientację i może powodować odkładanie płatności „na później”. W konsekwencji może prowadzić do niedotrzymywania terminów i braku kontroli nad budżetem domowym. Dzięki współpracy z BillTech i wykorzystaniu naszej strategii multirail, opracowaliśmy rozwiązanie, które usprawni płacenie rachunków i ułatwi codzienne życie Polaków.

– powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny Mastercard Europe w Polsce, Czechach i Słowacji

Dla coraz większej liczby banków problematyczną kwestią jest lojalność klientów. Konsumenci częściej skłaniają się ku usługom konkurencyjnych neobanków, fintechów albo korzystają z rozwiązań kilku instytucji jednocześnie. Pojawienie się nowych sposobów i kanałów płatności u wystawców faktur sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na opłacenie faktury bezpośrednio u dostawcy usługi. Z tego powodu konsumenci rzadziej logują się do bankowości elektronicznej, a banki tracą korzyści wynikające z cyklicznego powracania swoich klientów.

BillTech baner

Po stronie wystawców faktur wyzwaniem są obecnie kanały dystrybucji faktur (poczta tradycyjna lub internetowa) i fakt, że oferowane rozwiązania płatnicze nie motywują klientów do terminowych płatności. Jednym z głównych powodów nieopłacania rachunków na czas jest między innymi zapominanie o zobowiązaniu. Ten problem rozwiązać można przez częstsze i bardziej efektywne przypomnienia, które konsument otrzymuje bezpośrednio z aplikacji banku.

Nasze rozwiązanie przynosi korzyści wszystkim trzem stronom zaangażowanym w proces płatności rachunków: bankom, wystawcom faktur i konsumentom. Wystawcy faktur mogą się spodziewać m.in. szybszej ściągalności należności, ze wzrostem efektywności sięgającym 25%, niższych kosztów windykacji i utrzymania call center, w którym 35% połączeń przychodzących związanych jest z pytaniem o płatność lub fakturę. Banki zyskują kolejny punkt styku z konsumentem i zapewnienie, że będzie on wracał cyklicznie. Konsumenci natomiast mogą wszystkie, powtarzane każdego miesiąca rachunki znaleźć w jednym miejscu i łatwo je opłacić.

– podsumował Jędrzej Małolepszy z BillTech

Zobacz: Revolut znika z rynku. Odpowiadamy, co się stanie z klientami
Zobacz: Rozliczyłeś PIT? Uważaj, w tym roku można się naciąć

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: PixieMe / Shutterstock.com, Mastercard

Źródło tekstu: Mastercard