DAJ CYNK

Mastercard i Caritas uruchamiają datkomaty w dziesięciu lokalizacjach w całej Polsce

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Mastercard Caritas datkomaty 10 lokalizacji w Polsce

Mastercard i Caritas Polska do końca października 2020 roku zainstalują pierwsze jedenaście datkomatów w dziesięciu lokalizacjach w całej Polsce. Urządzenia pozwolą dokonywanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas przy pomocy płatności zbliżeniowej. 

Pomysłodawcą projektu jest Mastercard, natomiast partnerami wdrożenia są firmy Polskie ePłatności, jako agent rozliczeniowy, oraz Mago S.A., integrator rozwiązań dla sektora handlu, w tym dostawca rozwiązań samoobsługowych. Inicjatywę wsparły także PKP S.A. oraz Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL), udostępniając miejsce dla datkomatów w obiektach obsługi pasażerów w największych polskich miastach.

Zobacz: Caritas Łączy - nowy operator wirtualny na polskim rynku
Zobacz: TransferWise rozszerza współpracę z Mastercard

Datkomaty to wyposażone w ekran dotykowy, samoobsługowe automaty umożliwiające przekazywanie zbliżeniowo bezgotówkowych donacji. Na ekranie darczyńcy mogą wybrać jedną z kwot donacji lub wpisać własną. Urządzenia te mają pozwolić Caritas efektywniej gromadzić środki w ramach prowadzonych zbiórek, a darczyńców zachęcą do okazywania dobroczynności.

Pierwszych jedenaście urządzeń zostanie zainstalowanych w takich miejscach jak: Lotnisko Chopina w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, Parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie. Lokalizacje te cieszą się dużą popularnością, również wśród turystów, dlatego w datkomatach będą dostępne cztery opcje językowe: polska, angielska, francuska oraz niemiecka. W najbliższej przyszłości datkomaty pojawią się także na innych popularnych lotniskach, dworcach kolejowych oraz w często odwiedzanych obiektach sakralnych.

Donatorzy będą mogli wpłacać pieniądze na jeden z kilku celów wyznaczonych przez Caritas. Tematy zbiórek są związane z bieżącymi potrzebami na całym świecie i na początek będą to cztery akcje: Rodzina Rodzinie (dla poszkodowanych w konfliktach zbrojnych), Na pomoc Bejrutowi (dla poszkodowanych w wyniku wybuchu chemikaliów w lokalnym porcie), Pomoc Wenezueli (dla cierpiących głód) oraz Program Skrzydła (pomoc polskim dzieciom w zaspokajaniu potrzeb umożliwiających edukację na odpowiednim poziomie), a także cele statutowe Caritas Polska. Datkomaty są zarządzane zdalnie, dzięki czemu Caritas może w każdej chwili dodać nową zbiórkę, jeśli będzie wymagała tego sytuacja w kraju lub na świecie.

Caritas datkomat zblizenie

– Polacy są bardzo otwarci na innowacje technologiczne w płatnościach, a już ponad 91% płatności kartami odbywa się zbliżeniowo. Ta forma płatności w czasie trwającej pandemii jest postrzegana jako bezpieczniejsza i bardziej higieniczna niż gotówka, stąd też datkomaty odpowiadają na potrzeby konsumentów, którzy mogą w wygodny, bezgotówkowy sposób wesprzeć wybraną charytatywną zbiórkę. Nasz wspólny projekt to też kolejny dobry przykład, w jaki sposób technologia może służyć dobroczynności, a jednocześnie zachęca do pomagania, które jest bezcenne i daje mnóstwo satysfakcji.

– powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

– Caritas Polska łączy tradycyjną naukę Kościoła z nowoczesnymi sposobami komunikacji i pozyskiwania darczyńców, dzięki którym możemy nieść pomoc jeszcze większej liczbie potrzebujących. Datkomaty pokazują, że podążamy z duchem czasu. Urządzenia te sprawiają, że pomaganie będzie jeszcze łatwiejsze i dostępne na wyciągnięcie ręki.

– powiedział ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska

– Polskie ePłatności (PeP) specjalizują się w procesowaniu płatności bezgotówkowych i nowatorskich usługach realizowanych w tym obszarze. Udział w projekcie datkomatów ma dla nas szczególne znaczenie i jest wyrazem naszego wsparcia dla akcji społecznych. Jest to innowacyjność w zakresie płatności bezgotówkowych wdrożona w obszarze, jakim jest działalność charytatywna. Dedykowane urządzenia, wyposażone w samoobsługowe terminale od PeP, pozwalają przekazywać datki na rzecz wybranej akcji dobroczynnej przy użyciu kart płatniczych. Połączenie tych elementów pozwoliło na realizację wyjątkowego dla nas przedsięwzięcia, w które zaangażowaliśmy własne zaplecze technologiczne i zespół doświadczonych pracowników.

– powiedział Grzegorz Łapiński, Wiceprezes PeP

Projekt datkomatów jest kolejną wspólną inicjatywą realizowaną przez Mastercard i Caritas. W ubiegłym roku Bank Pocztowy zaczął wydawać specjalną kartę płatniczą z logo Caritas. Jej posiadacze automatycznie dołączają do programu Mastercard Bezcenne Chwile, w ramach którego za każdą transakcję kartą zbierane są punkty, wymieniane następnie na cegiełki dobroczynne Caritas. Ponadto do końca tego roku trwa atrakcyjna promocja dla posiadaczy nowych kart, w ramach której użytkownicy programu otrzymują na start punkty o wartości 215 zł, które mogą przeznaczyć na cele charytatywne.

Zobacz: Klienci Poczty Polskiej wybierają płatności bezgotówkowe
Zobacz: Revolut Business ma już 500 tysięcy kont firmowych, wprowadza tryb ciemny i nowe usługi dla przedsiębiorców

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: informacja prasowa