DAJ CYNK

Mastercard rozszerza program Engage, pozwalający oferować w pełni cyfrowe karty płatnicze

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Mastercard Engage w pełni cyfrowe karty płatnicze

Mastercard poinformował o rozszerzeniu platformy Engage o sieć wykwalifikowanych partnerów technologicznych. Pozwoli to bankom i fintechom sprawniej wdrażać rozwiązania Digital First, czyli w pełni cyfrową obsługę płatności za pomocą wirtualnych kart płatniczych, z których można korzystać i zarządzać nimi bez konieczności posiadania fizycznej karty w jej tradycyjnej, plastikowej formie.

Platforma Mastercard Engage obejmuje sieć partnerów technologicznych, którzy między innymi dostarczają różne komponenty i możliwości integracji rozwiązań Digital First. Jedną z firm należących do tej sieci jest Verestro, jedna z zaledwie dwóch firm na świecie, które są w pełni gotowości dostarczyć klientowi kompleksowo rozwiązania Digital First w modelu end-to-end. Ten pochodzący z Polski fintech świadczy swoje usługi już na czterech kontynentach, specjalizując się w rozwijaniu, integracji i zarządzaniu API dla banków i partnerów fintech, obejmujących na przykład płatności NFC, HCE, QR i person-to-person, rozwiązań lojalnościowych, czy kart wirtualnych, a także zarządzania kartami i wydatkami. W 2020 roku Mastercard zdecydował się na inwestycję bezpośrednią w Verestro, aby dodatkowo przyspieszyć międzynarodowy rozwój firmy.

Zobacz: Samsung i Mastercard pracują nad kartą z czytnikiem linii papilarnych
Zobacz: Mastercard Bezcenne Babcie: nowe technologie pomagają łączyć pokolenia w czasie pandemii

Oferowanie niezawodnych, cyfrowych rozwiązań płatniczych jest możliwe dzięki wykorzystaniu kompleksowych platform API. Jako partner Mastercard Engage pomagamy bankom i fintechom w szybkim i łatwym wprowadzeniu oferty wirtualnych kart płatniczych wraz z towarzyszącymi im cyfrowymi usługami.

powiedział Krzysztof Drzyzga, dyrektor generalny Verestro

Szybsze wdrożenia dzięki sprawdzonym partnerom

Do sieci partnerów Mastercard Engage, oprócz Verestro, należą też takie firmy, jak Signzy (obsługująca cyfrowy onboarding i błyskawiczne usługi eKYC), Provenir (umożliwiająca podejmowanie decyzji dotyczących ryzyka w czasie rzeczywistym), dostawcy platform przetwarzających płatności, tacy jak Galileoi2c i Marqeta, a także Thales, który zapewnia kompleksowe wsparcie wdrożeń rozwiązań Digital First.

Poszerzamy platformę Mastercard Engage w kluczowym momencie, ponieważ dziś wiele banków i fintechów chce sprostać zapotrzebowaniu ich klientów na cyfrowe usługi finansowe, ale we własnym zakresie nie są w stanie tego zrobić odpowiednio szybko. Dlatego budujemy sieć wykwalifikowanych partnerów, którzy mogą im pomóc we wprowadzaniu w pełni cyfrowych usług opartych o wirtualne karty płatnicze.

– powiedział Andrea Scerch, prezes Mastercard ds. produktów konsumenckich dla wydawców kart

Cyfrowość przede wszystkim

Digital First to program Mastercarda, który został stworzony, by pomagać wydawcom w oferowaniu wirtualnych kart płatniczych. Funkcjonują one wyłącznie w cyfrowej formie, a dzięki wykorzystaniu technologii tokenizacji Mastercard można je zapisywać w smartfonach lub smartwatch, bądź w cyfrowych portfelach. Wirtualna karta ma wiele zalet, na przykład możliwość natychmiastowego korzystania z niej, bez konieczności czekania na dostarczenie plastikowego odpowiednika, a także łatwy dostęp do danych karty czy opcji zarządzania nią z poziomu serwisu transakcyjnego online lub aplikacji mobilnej. Wirtualne karty pozwalają też ograniczyć zużycie plastiku, co chroni środowisko naturalne dzięki mniejszym emisjom gazów cieplarnianych i mniejszej ilości odpadów.

Przykładem wydawcy, który oferuje swoim klientom wirtualne karty Mastercard, jest Twisto. Ten działający na polskim rynku fintech był pierwszym w Europie Środkowej, który uzyskał od Mastercard certyfikat Digital First. Twisto zobowiązało się także, że do końca 2024 roku całkiem wycofa się z oferowania plastikowych kart płatniczych.

Zobacz: Twisto z certyfikatem Digital First od Mastercard. Wirtualnej karcie nie będzie musiał towarzyszyć jej plastikowy odpowiednik
Zobacz: MPK Wrocław wprowadza płatności okiem PayEye

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Mastercard