DAJ CYNK

Tokenizacja kart Mastercard pozwoli na wygodniejsze zakupy na Amazonie

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Masterkard tokenizacja kart zakupy Amazon

Zakupy na Amazonie mogą być szybsze i wygodniejsze dzięki tokenizacji kart Mastercard. Eliminuje ona konieczność ręcznego wpisywania danych karty płatniczej przy dokonywaniu zapłaty.

Coraz więcej konsumentów zakupy robi online, kupując w ten sposób niemal wszystko, od artykułów spożywczych i jedzenia z dostawą, po artykuły gospodarstwa domowego, odzież czy rozrywkę. Sprzedawcy detaliczni starają się z tego powodu ciągle usprawniać obsługę transakcji w Internecie. W ramach tego typu działań, Mastercard wdroży technologię tokenizacji dla kart płatniczych klientów sieci Amazon, w 12 krajach na terenie Ameryki Północnej i Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Europy. Zastąpienie danych karty konsumenta tak zwanym tokenem, czyli ciągiem cyfr powoduje, że informacje o płatności są unikatowe dla danej transakcji i mogą być używane tylko przez uprawnionego do tego sprzedawcę. Amazon zacznie korzystać z tokenów Mastercard w płatnościach przed końcem 2020 roku.

Zobacz: Badanie Mastercard: Polacy chętnie korzystają z płatności zbliżeniowych
Zobacz: Amazon Pay jest nową metodą płatniczą na platformie Adyen

W 2020 roku przyspieszył wzrost popularności płatności cyfrowych wśród konsumentów, dlatego ważne jest, aby platformy e-commerce zapewniały łatwe i wygodne płatności. Jedną z usług, które się do tego przyczyniają, jest Mastercard Digital Enablement Service (MDES), eliminujący kłopotliwe zarządzanie danymi kart i ograniczający ryzyko porzucenia koszyków.

- Obserwowany przez nas zwrot konsumentów w kierunku cyfrowości w ostatnich miesiącach znacznie przyspieszył. Naszym zadaniem pozostaje budowa infrastruktury i przyjaznego ekosystemu dla zaawansowanych cyfrowo konsumentów oraz myślących przyszłościowo partnerów biznesowych, takich jak Amazon. Nasza współpraca z Amazon, podobnie jak z innymi detalistami, potwierdza zalety naszego sprawdzonego pakietu produktów cyfrowych. Nasze narzędzia usprawniają robienie zakupów i podnoszą wskaźniki pozytywnie zrealizowanych transakcji.

- powiedział Jorn Lambert, wiceprezes ds. rozwiązań cyfrowych w Mastercard

Usługa MDES działa dla kart Mastercard wydawanych przez ponad 2600 instytucji finansowych na całym świecie i jest dostępna u 1200 podmiotów z innych branż wnioskujących o otrzymanie tokenu. Popularność tokenizacji kart zapisanych przez sprzedawców detalicznych szybko rośnie, a Mastercard nieprzerwanie nawiązuje współpracę z kolejnymi, uznanymi, globalnymi markami, takimi jak Amazon. Dzięki nim rozwiązanie jest dostępne na coraz większą skalę. Amazon wdroży tokeny Mastercard w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Francji, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Holandii, Hiszpanii, TurcjiZjednoczonych Emiratach Arabskich.

Zobacz: Ruszają Płatności WhatsApp. Najpierw Brazylia, potem cały świat
Zobacz: Revolut zmienia regulamin. Będzie drożej

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Mastercard