DAJ CYNK

Twisto wprowadza TapiX i pozwala lepiej monitorować wydatki

Mieszko Zagańczyk

Płatności bezgotówkowe

Twisto wprowadza TapiX i pozwala lepiej monitorować wydatki

Twisto to fintech, który umożliwia klientom m.in. odroczenie płatności za wybrany produkt. Dzięki wdrożeniu funkcji TapiX użytkownicy aplikacji Twisto mogą dodatkowo przejrzeć swoje wydatki i sprawdzić, gdzie został dokonany zakup. 

Twisto oferuje klientom możliwość zakupu towaru, a następnie zarządzanie daną płatnością np. odroczenie lub podział na raty do 12 miesięcy. Wystarczy się zarejestrować, aby dzięki aplikacji połączonej z kartą zapłacić za towar nawet do 45 dni później, bez dodatkowych opłat. Osoby niezarejestrowane mogą przesuwać płatność o 30 dni w e-sklepach, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności.

TapiX to oparta na chmurze, działająca w strukturze REST API usługa, która przekształca surowe dane transakcyjne z kart w znaczące informacje zawierające nazwę i logo sklepu, adres z GPS oraz kategoryzację firm. Dostawcą usługi TapiX jest czeska firma Dateio.

Zobacz: Comperia.pl wprowadza płatności odroczone Twisto. Wkrótce będą też dostępne w e-sklepach

Działała to tak, że klient, dokonując płatności kartą w punkcie sprzedaży, wysyła informację do banku o tym, że transakcja została przeprowadzona. Następnie bank wywołuje TapiX REST API z zapytaniem o lokalizację płatności, poprawną nazwę sprzedawcy, logo sprzedawcy, adres URL i Google Place ID. Na koniec klient może przejrzeć w aplikacji bankowej dokładną historię transakcji, których dokonał. TapiX sprawdza się też przy realizowaniu płatności, identyfikując np. comiesięczne subskrypcje za takie usługi, jak Netflix czy Spotify.  

Dzięki TapiX fintech ma pełniejszy wgląd do danych transakcyjnych klientów, dzięki czemu może zaoferować im bardziej przyjazny sposób monitorowania wydatków. Na przykład, w szczegółach transakcji widać logo i nazwę sprzedawcy. Dodatkowo klienci mogą sprawdzić, gdzie został dokonany zakup, klikając na mapę w szczegółach transakcji. 

Twisto wprowadza TapiX

Jak przekonuje Twisto, dzięki usłudze TapiX użytkownicy mogą lepiej zarządzać swoimi finansami i lepiej kontrolować to, na co wydają swoje pieniądze. Z kolei użytkownik instytucjonalny, np. bank lub dostawca serwisu płatności, otrzymuje zaawansowaną analitykę danych, dzięki której może lepiej poznać swoich klientów. Zarządzanie danymi w taki sposób pozwala ograniczyć koszty operacyjne, a intuicyjny interfejs użytkownika otwiera szeroki zakres zastosowań dla bankowości internetowej. 

Zobacz: Twisto już nie czeskie, lecz australijskie. Fintech przejęty przez ZIP
Zobacz: Revolut Bank daje kredyty do 50 tysięcy i wydłuża okres bez odsetek

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Twisto, TapiX

Źródło tekstu: Twisto