DAJ CYNK

Bank Pekao pracuje nad „Selfie 2.0”, co usprawni proces zdalnego otwierania rachunków

Marian Szutiak

Konta

Bank Pekao konto na selfie 2.0

Bank Peako S.A. rozszerza możliwość otwierania rachunków za pomocą selfie i pracuje nad nową wersją swojej aplikacji. W projekcie o roboczej nazwie Selfie 2.0 dane będą pobierane z warstwy elektronicznej dowodu osobistego.

Pekao umożliwia otwieranie kont bankowych na selfie. Rozwiązanie to jest doceniane przez klientów banku, którzy założyli w ten sposób ponad 55 tysięcy kont. Proces jest wciąż rozwijany, a obecnie trwają prace nad jego nową wersją. Selfie 2.0 jest projektem rzucającym świeże spojrzenie na proces zdalnego zakładania konta, który został od zera zaprojektowany w natywnej wersji aplikacji PeoPay na platformy Android i iOS.

Zobacz: Bank Pekao kupuje akcje Krajowego Integratora Płatności i wkracza na rynek e-commerce
Zobacz: Google Pay dostępny dla klientów Banku Pekao

Nowością jest możliwość wykorzystania do procesu weryfikacji tożsamości osoby, najnowszego dowodu osobistego z tzw. warstwą elektroniczną (wszystkie dowody wydawane od marca 2019). Wystarczy, że właściciel smartfonu z aktywną funkcją NFC zbliży dokument do urządzenia, a dostępne w warstwie elektronicznej dane właściciela dowodu, zostaną bezpiecznie odczytane i przekazane do banku. Dzięki temu proces weryfikacji tożsamości jest jeszcze szybszy i prostszy w obsłudze. W pierwszym etapie nową aplikację dostaną użytkownicy z systemami Android.

– powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Odczyt danych z elektronicznego dowodu osobistego jest przygotowywany wspólnie ze startupem Identt, z którym Bank Pekao już wcześniej współpracował przy wdrożeniu zdalnej weryfikacji tożsamości. Praca nad projektem odbywała się całkowicie zdalnie, już po rozpoczęciu wiosennego lockdownu.

Musimy przyznać, że przygotowanie rozwiązania umożliwiającego potwierdzenie tożsamości z wykorzystaniem elektronicznej warstwy było ogromnym wyzwaniem. Realizacja tak złożonego projektu była możliwa dzięki partnerskiej współpracy z Bankiem Pekao. Odpowiednie podejście do rozwiązania pozwala na obsługę wszystkich osób, które posiadają dowód osobisty wydany po marcu 2019, nawet jeżeli nie aktywowały warstwy elektronicznej. Możemy powiedzieć, że jest to jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku, zapewniających wysoki poziom pewności, co do tożsamości klienta. Cieszymy się, że współpraca z bankiem zaowocowała wypracowaniem tak zaawansowanego rozwiązania.

– powiedział Jan Szajda, CEO Identt

Bank Pekao zdecydował się na przygotowanie aplikacji na wersję mobilnie natywną, co powinno znacząco przyspieszyć jej działanie i poprawić komfort użytkowania. W aplikacji zmieniono nie tylko wygląd, ale przede wszystkim mechanizmy do rozpoznawania wizerunku twarzy, czy odczytu zdjęcia z dowodu osobistego.

Zobacz: W Polsce przybywa sklepów internetowych, jest ich o ponad 20 procent więcej niż rok temu. Sporo jednak upadło
Zobacz: W tym kraju kopanie kryptowalut powoduje przerwy w dostawie prądu

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bank Pekao