DAJ CYNK

Bank Pocztowy skorzysta z wideoidentyfikacji przy udzielaniu kredytów

Marian Szutiak

Kredyty

Bank Pocztowy wideoidentyfikacja kredyty

Bank Pocztowy wprowadza nowe ułatwienie dla swoich klientów - kredyt na telefon. Nowi klienci potwierdzą swoją tożsamość za pomocą wideoidentyfikacji już jesienią 2020 roku.

Bank Pocztowy udostępnił swoim klientom możliwość uzyskania dodatkowych środków za pośrednictwem infolinii Banku. W ramach oferty Kredyt on-line klienci mogą się starać nawet o 50 tysięcy złotych finansowania przyznawanego na okres od 3 miesięcy do nawet 5 lat. Co ważne, cały proces może przebiegać zdalnie za pośrednictwem infolinii Banku, bez konieczności dopełniania jakichkolwiek czynności fizycznie – w placówce czy przesyłając jakiekolwiek dokumenty listownie. Decyzja kredytowa wydawana jest w oparciu o oświadczenie Klienta na temat wysokości dochodów.

Zobacz: Bank Pocztowy: Optymalizacja procesów i rozwój kompetencji cyfrowych to cele projektu Lady Robot
Zobacz: Aplikacja mobilna Banku Pocztowego obsługuje Autopay

– W obecnych czasach, w dobie panującej pandemii koronawirusa, bezpieczeństwo jest najważniejsze, to rozumiane jako dbałość o zdrowie, jak i to związane z finansami. Wielu naszych Klientów może rozważać zaciągnięcie kredytu, jednocześnie obawiając się o swoje zdrowie i wybierając, kiedy to możliwe, zdalne kanały komunikacji z Bankiem. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić możliwość uzyskania finansowania, bez wychodzenia z domu na telefon. Dodatkowo, liczymy że w ten sposób uda nam się również dotrzeć do Klientów, którzy nie posiadają bankowości internetowej lub z niej rzadko korzystają. Poza tym, jeszcze w tym roku, nowi Klienci będą mogli uzyskać kredyt za pośrednictwem wideoidentyfikacji.

– powiedziała Aleksandra Rulewska, Dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych z Banku Pocztowego

O Kredyt on-line na telefon klienci Banku Pocztowego starać się mogą za pośrednictwem infolinii. Cały proces pozyskania finansowania prowadzony jest zdalnie. Po pozytywnej weryfikacji tożsamości przez pracownika contact center, Klient składa przez telefon wniosek kredytowy. Cały komplet dokumentów podpisanych przez Bank przesyłany jest na podany przez klienta adres e-mail, a  zawarcie umowy o kredyt odbywa się poprzez kod udostępniony w wiadomości SMS i użycie przycisku „Podpisz”.

Możliwość zdalnego ubiegania się o kredyt w Banku Pocztowym jest obecnie dostępna jedynie dla obecnych klientów Banku. Jesienią tego roku oferta kredytu on-line dostępna będzie również dla nowych klientów, którzy będą mogli za pośrednictwem contact – centre złożyć wniosek kredytowy, a następnie potwierdzić swoją tożsamość poprzez wideoidentyfikację.  Rozwiązanie to polega na załączeniu scanu /zdjęcia dowodu tożsamości oraz nagraniu filmiku swojej twarzy zgodnie z krokami, które wskaże aplikacja. Następnie dane te będą podlegały sprawdzeniu przez system, który zweryfikuje tożsamość klienta.

Zobacz: Bank Millennium: możliwość potwierdzenia dochodu z wykorzystaniem logowania do kolejnych dwóch banków
Zobacz: BanqUP wchodzi na nowe rynki. Z usług będzie można korzystać w 18 krajach Europy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Bank Pocztowy