DAJ CYNK

200 tys. klientów fintechu Revolut wyjechało latem za granicę

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

200 tys. polskich klientów fintechu Revolut wyjechało latem za granicę

Mimo pandemii i związanych z tym obostrzeń, klienci Revoluta nie zrezygnowali z wakacyjnych planów. Latem za granicę wyjechało blisko 200 tysięcy polskich klientów fintechu. 

Revolut udostępnił najnowszą edycję Revolut Money Report podsumowującą wpływ pandemii na tegoroczne wakacje (31 maja - 31 sierpnia). Z analizy wynika, że Polacy nie wyjeżdżali na urlopy w maju i niezbyt tłumnie w czerwcu. Średnia tygodniowa wartość wydatków na noclegi w apartamentach i Airbnb z pomocą Revoluta przebiła poziom zeszłoroczny dopiero 2 lipca, a w przypadku opłat za hotele 20 lipca. Dzięki polskim klientom fintechu, którzy nie dali za wygraną i wybrali się na urlop, wielu usługodawców w lipcu i sierpniu odrabiało straty.

Ponad 190 tysięcy z ponad miliona polskich klientów Revoluta w okresie czerwiec-sierpień wyjechało za granicę (-8% r/r) wydając w tym czasie 390 milionów zł (-14% r/r). Wybór w tym sezonie najczęściej padał na Chorwację, która zdetronizowała Włochy. Urlop nad Adriatykiem spędziło blisko 40 tysięcy klientów Revoluta z Polski (+53% r/r), którzy wydali na ten cel ponad 80 milionów zł (+72% r/r). Wielu wybrało dojazd własny i pobyt w Airbnb zamiast hotelu.

Zobacz: Karta płatnicza Samsunga już dostępna w Korei Płd.

Straciły kraje, gdzie pandemia dała się szczególnie we znaki. Włochy (odwiedzający -35% r/r, wydatki -33% r/r) spadły w rankingu na drugie miejsce. Hiszpanię (-32% r/r, -27% r/r) na miejscu trzecim pod względem popularności zmieniła Grecja (+16% r/r, +53% r/r) przyjmując 16 tysięcy klientów Revoluta z Polski. W sumie, na urlop w czterech najpopularniejszych krajach turystycznych 86 tysięcy klientów Revolut z Polski (-0,5% r/r) wydało 164 miliony zł (+15% r/r).

Zobacz: Revolut wprowadził Group Bills, rachunki grupowe do zarządzania wspólnymi wydatkami

Omijali pociągi i muzea

Wraz ze zmianą kierunków podróży przetasowaniu uległy wydatki na transport, noclegi i usługi towarzyszące. Polscy turyści z kartą Revolut omijali pociągi (klienci -53% r/r, wydatki na osobę -14% r/r), autokary i autobusy (-51% r/r, -24% r/r), rzadziej korzystali też z agencji podróży (-30% r/r, -26% r/r). Woleli sprawdzić auto w serwisie (klienci +8% r/r), nalać do pełna na stacji paliw (+18% r/r) i opłacając autostrady (+24% r/r) dotrzeć na miejsce samemu.

Największy spadek liczby polskich klientów i wydatków za pomocą Revolut notowały muzea i wystawy (klienci -42% r/r, wydatki na osobę -26% r/r), sieci fast food (-28% r/r, -17% r/r) oraz sklepy z biżuterią i zegarkami (-18% r/r, -18% r/r). Polscy turyści zamiast w restauracji, kawiarni i barze (-16% r/r, -1% r/r), zwiększyli wydatki spożywcze (+8% r/r, +26% r/r). Wraz z boomem na Chorwację i Grecję wzrosła liczba klientów wynajmujących łodzie i jachty (+17% r/r, +45% r/r), wydali oni większe kwoty w marinach (-9% r/r, +33% r/r).

Zobacz: Revolut udostępnił w Polsce szybkie przelewy w euro – SEPA Instant
Zobacz: Revolut wprowadza nową funkcję Prezenty

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Pixabay

Źródło tekstu: Revolut