DAJ CYNK

Bank Pocztowy zdradza liczby. Polacy uwielbiają tę funkcję

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

Bank Pocztowy pokazał statystyki związane z płatnościami klientów. Okazuje się, że coraz chętniej korzystają oni z Blika.

System płatności Blik został uruchomiony w 2015 roku, zarządzany jest przez spółkę Polski Standard Płatności. Na koniec 2023 roku liczba aktywnych użytkowników Blika wyniosła blisko 15,8 mln osób. Od początku działania systemu wykonano ponad 4,5 mld transakcji wartych 614,4 mld zł. Płatności Blik są również coraz bardziej popularne wśród klientów Banku Pocztowego.

Blik na telefon coraz bardziej popularny w Banku Pocztowym

Blik, czyli polski standard płatniczy umożliwiający szybkie i bezpieczne dokonywanie płatności mobilnych, od 2020 roku cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród klientów Banku Pocztowego. Od czasu wprowadzenia Blika w Banku Pocztowym klienci wykonali prawie 10 milionów tego typu płatności. Kontynuując rozwijanie oferty usług finansowych oraz dostępu do nowoczesnych narzędzi płatniczych, Bank Pocztowy w sierpniu 2023 roku wykonał kolejny krok, wdrażając „Przelew na telefon Blik”. Przez pół roku od pojawienia się funkcji klienci skorzystali z niej ponad 500 000 razy.

- Liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji, takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i będzie wzrastać, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie i przyczynia się do zmiany preferencji konsumenckich. Od 2020 roku, czyli momentu wprowadzenia usługi do oferty Banku, do końca 2023 roku odnotowaliśmy prawie 10 milionów płatności BLIK. Znaczący wzrost liczby transakcji dokonywanych za pomocą BLIKA (od 1,3 mln w 2021 r. do 5 mln w 2023 r.), świadczy o rosnącym zaufaniu klientów do tego wygodnego i bezpiecznego rozwiązania płatniczego. Co więcej, tylko przez pół roku, od sierpnia do grudnia 2023 r., klienci Banku Pocztowego dokonali ponad 3 mln transakcji mobilnych BLIK, z czego 18% stanowiły przelewy na telefon

– informuje Joanna Moskalik, Dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Z pomocą Blika klienci Banku Pocztowego mogą w łatwy sposób np. opłacać rachunki, dokonać płatności online czy płacić w sklepach stacjonarnych, eliminując konieczność posiadania gotówki lub karty płatniczej. Jak szacują eksperci z Banku Pocztowego, średnio 60% wykonywanych transakcji BLIK to transakcje e-commerce, czyli płatności wykonywane na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych sprzedawców.

Zobacz: Rząd zablokuje Polakom majątek. Chodzi o konkretną gr upę 
Zobacz: VeloBank rozdaje pieniądze. Do zgarnięcia 150 zł

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Robson90 / Shutterstock.com

Źródło tekstu: materiały prasowe