DAJ CYNK

W tegoroczny Black Friday i Cyber Monday Polacy wydali BLIKIEM w Internecie prawie miliard złotych

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

BLIK Black Friday i Cyber Monday 2020 prawie miliard złotych

Podczas czterech dni, które obejmowały wydarzenia Black Friday i Cyber Monday, Polacy chętnie sięgali po BLIKA, wykonując z jego pomocą ponad 7,3 mln transakcji o łącznej wartości niemal 2,2 mld zł. Najwięcej było zakupów w Internecie - 6,4 mln transakcji o wartości 884 mln zł.

Internetowy BLIK Friday

Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM w Internecie – było ich łącznie 1,9 miliona. To prawie dwa razy więcej niż tego samego dnia rok temu, kiedy użytkownicy w sieci płacili nieco ponad milion razy. 27 listopada tego roku użytkownicy zrobili w sieci zakupy za 300 mln zł (rok wcześniej było to 147 mln). Kolejne dwa dni były również zakupowo intensywne. W sobotę odnotowano 1,2 mln transakcji, a w niedzielę aż 1,5 mln. Poniedziałek, czyli Cyber Monday, przyniósł kolejny wzrost płatności w sieci – było ich 1,6 mln, o wartości 228 mln zł.

Zobacz: BLIK podsumowuje 3Q2020: 6 milionów aktywnych użytkowników 110 mln transakcji o wartości prawie 15 mld zł
Zobacz: Konto Apple ID można teraz doładować BLIKIEM

Dla handlu to bardzo dobra wiadomość, że z roku na rok popularność zakupowych świąt, wokół których organizowane są liczne akcje marketingowe, rośnie. Widzimy, że liczba transakcji oraz ich wartość w tym okresie jest prawie dwa razy większa niż rok wcześniej i aż 4 razy większa niż w 2018 roku. Tylko w cztery dni użytkownicy BLIKA wydali na zakupy blisko miliard zł, dla porównania – w całym trzecim kwartale wartość transakcji w sieci i tradycyjnych terminalach wyniosła 9 mld.

– powiedział Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

W tym roku sprzedawcom udało się także wykorzystać potencjał wydarzenia Cyber Monday, który w poprzednich latach nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem polskich klientów. Liczba transakcji w sieci wzrosła z 879 tys. rok temu do 1,6 mln ,a więc o 90%, a wartość zakupów w sieci w poniedziałek 30 listopada wzrosła ze 106 do 228 mln zł.

Tradycyjny handel również urósł mimo pandemii

W czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano prawie 500 tys. transakcji – rok temu było to 280 tys. transakcji. Wartość zakupów wyniosła 31,5 mln wobec niecałych 16 mln zł w 2019 roku.

Przez ostatnie pół roku popularność zakupów w Internecie bardzo wzrosła, nieraz po prostu zastąpiła handel stacjonarny. Dziś, kiedy galerie handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe są znów otwarte, Polacy coraz chętniej płacą w nich BLIKIEM. Potwierdzeniem tego jest fakt, że od Black Friday do Cyber Monday odnotowaliśmy nie tylko wzrost transakcji w terminalnych, ale także spadek, rok do roku, liczby wypłat gotówki z bankomatów. W 2019 roku w te 4 dni było to 282 tys. transakcji, w tym roku – 263 tys. Chociaż wartość tych wypłat była nieco wyższa niż rok temu. Ten trend widzimy jednak od początku pandemii – użytkownicy rzadziej wypłacają pieniądze z bankomatów, jednak wybierają wyższe kwoty.

– skomentował Dariusz Mazurkiewicz

Od początku roku użytkownicy BLIKA zrealizowali już blisko 300 mln transakcji. Na koniec września z BLIKA aktywnie korzystało 6 mln osób, czyli ponad pół miliona więcej niż kwartał wcześniej. Łączna wartość zrealizowanych transakcji w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku przekroczyła 38 mld zł. Choć wciąż królują zakupy w Internecie, to wyraźnie rośnie popularność przelewów na numer telefonu BLIK.

Zobacz: Twisto wprowadza usługę „Podziel na 3”, czyli 3 raty z opłatą 0 zł
Zobacz: 250 zł na start – rachunki firmowe Alior Banku z nową promocją

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności