DAJ CYNK

BLIK z największym zaufaniem Polaków. Inni nie mają nawet podjazdu

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

Badania rynku jednoznacznie pokazują, że BLIK zagnieździł się już głęboko w świadomości Polaków. Markę rozpoznaje aż 95% krajanów. 

W ostatnim czasie zostały udostępnione wyniki badania rynku przeprowadzonego przez KANTAR. Tym razem agencja badawcza wzięła na tapet metody płatności bezgotówkowej. W pierwszym półroczu za pośrednictwem BLIKa zrealizowano aż 540 milionów transakcji. Inne firmy w Polsce nie mają do nich nawet podejścia.

BLIK najbardziej rozpoznawalna metoda płatnicza

BLIK to najbardziej rozpoznawalna marka płatności bezgotówkowych w Polsce i najchętniej wybierany sposób przy realizacji tego rodzaju transakcji. Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 roku znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75%, a znajomość wspomagana aż 95%.

Jak się okazuje, Polacy nie tylko doskonale zdają sobie sprawę z istnienia BLIKa, lecz również bardzo chętnie korzystają z tej metody płatności. Badanie KANTAR potwierdziło, że co drugi uczestnik badania wskazuje BLIK jako swój pierwszy wybór przy transakcjach bezgotówkowych. Ośmiu na dziesięciu respondentów potwierdza, że skorzystało z tej metody chociaż raz. 

Polacy chętnie korzystają z BLIKa i najwidoczniej są zadowoleni z tej metody płatności bezgotówkowych, gdyż ochoczo poleciliby ją innym. Wskaźnik NPS BLIKa, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, w drugim kwartale tego roku wyniósł aż 66 punktów. Średni wynik NPS dla branży finansowej to 34 punkty. Najwyższy wynik NPS BLIK odnotował w grupie wiekowej 18-24 lat - wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie aż 75 punktów.

Zobacz: Bank Pocztowy. Coraz więcej osób zakłada konto przez Internet
Zobacz: Polacy lubią płacić bezgotówkowo

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock

Źródło tekstu: Materiały prasowe oprac. własne