DAJ CYNK

Blue Media: Black Week najlepszym tygodniem 2020 roku

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Blue Media Black Week 2020 podsumowanie

Ostatni tydzień listopada liczba wykonanych transakcji za pośrednictwem serwisu Blue Media wzrosła o 91,5% w stosunku do czarnego tygodnia sprzed roku (25.11-2.12.2019). Trzy dni z tego okresu znalazły się w gronie pięciu rekordowych dni całego 2020 roku.

W Polsce Black Friday to nie szaleństwo zakupowe jednego dnia, jak w Stanach Zjednoczonych, ale raczej tydzień z promocjami i zniżkami. Ze szczególnie niskich cen polscy konsumenci mogą skorzystać między piątkiem i niedzielą. W tym roku, z racji panujących obostrzeń pandemicznych i zamkniętych galerii handlowych, Black Friday przeniósł się głównie do Internetu. Widać to w statystykach.

Zobacz: W tegoroczny Black Friday i Cyber Monday Polacy wydali BLIKIEM w Internecie prawie miliard złotych
Zobacz: Blue Media cyfryzuje zbiórki na Siepomaga.pl

Według danych Blue Media, operatora płatności internetowych, obsługującego kilkanaście tysięcy sklepów internetowych, tylko w ostatni piątek liczba transakcji, jak i wartość obrotu wzrosła o niemal 100% w porównaniu do innych listopadowych piątków. Z kolei średnia wartość transakcji w ostatni czarny piątek wzrosła rok do roku o 4,2% (ze 191,20 zł do 199,12 zł). Wzrosty zanotowały zarówno mniejsze sklepy działające na platformach SaaS, ale również średnie i duże, zbudowane w oparciu o dedykowane rozwiązania lub środowiska open source. Sklepy, które zanotowały największe wzrosty tego dnia, to te oferujące meble i dodatki do wnętrz.

Poniedziałek (21.11), piątek (27.11 - Black Friday) oraz poniedziałek (30.11 - Cyber Monday) znalazły się kolejno na: piątym, trzecim i czwartym miejscu, jeśli chodzi o największą liczbę transakcji w całym 2020 roku. Poprzednie rekordy padły pod koniec marca, czyli w trakcie wiosennego lockdownu.

Według szacunków Blue Media, grudzień też może być rekordowy w porównaniu do ubiegłego roku, choć niekoniecznie pobije końcówkę listopada.

Zakupy świąteczne zrobimy w tym roku na pewno skromniejsze i w sieci. Mikołaj zamiast przez komin przyjdzie do paczkomatu. Zakładamy, że świąteczny ruch w e-commerce w okresie listopad – grudzień wzrośnie o około 60% rok do roku. Zamiast produktów „namacalnych” częściej wybierzemy dobra cyfrowe w postaci dostępu do platformy, e-voucheru na samodzielny zakup lub zrobimy coś własnymi rękami.

– powiedział Krystian Wesołowski, Head of Sales, Blue Media

Zobacz: Płatności okiem we wrocławskim Mariotcie
Zobacz: Mastercard: nowa usługa "Płać w ratach"

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Blue Media