DAJ CYNK

Comperia ze świetnymi wynikami

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Comperia.pl SA właśnie zamknęła trzeci kwartał 2022 roku i ma powody do zadowolenia. Przychody spółki znacznie wzrosły w stosunku do poprzedniego roku, podobnie jak zasięgi Grupy. W tym ostatnim największą zasługę ma portal Telepolis.

Grupa Comperia.pl SA właśnie opublikowała swój kwartalny raport finansowy za trzeci kwartał 2022 roku. Spółka w tym okresie odnotowała przychód niemal 35 milionów złotych, co jest zauważalnym wzrostem w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Mowa tu o wzroście przychodów na poziomie 22% i EBITDA o 29%.

Grupa może pochwalić się tym, że udało jej się zrealizować założone cele zarówno w segmencie reklamy efektywnościowej, jak i dystrybucji ubezpieczeń. Głównym segmentem operacyjnym spółki jest reklama efektywnościowa, gdzie zanotowała wzrost EBITDA na poziomie 24%. Przedstawiciele firmy wyjaśniają, że na poprawę jej wyników wpłynęła strategia spółki polegająca na dywersyfikacji źródeł przychodów.

Analiza sytuacji makroekonomicznej, rosnące stopy procentowe, odwrócenie trendu na rynku kredytów gotówkowych (przez rosnące stopy procentowe wywołujące negatywne nastroje wśród konsumentów), spowodowały koncentrację sprzedaży na innych produktach oferowanych przez naszych partnerów. Większym zainteresowaniem klientów cieszyły się produkty antyinflacyjne: inwestycyjne oraz oszczędnościowe. Obrana strategia – elastycznej współpracy z wieloma partnerami oferującymi różne produkty – pozwala nam nie tylko przystosować się do aktualnych trendów rynkowych, ale również generować wzrosty w trudnych dla firm czasach.

- komentuje Szymon Fiecek, prezes zarządu Comperia.pl SA,

Swoją rolę w osiągnięciu dobrych wyników finansowych przez grupę Comperia.pl SA odegrał portal Telepolis, który przynosi spółce przychody z reklam i współprac z partnerami. Serwis od początku 2022 roku nie wypada poza top3 największych portali technologicznych w Polsce. Przez ostatnie trzy miesiące z rzędu TELEPOLIS.PL utrzymał w kategorii Nauka i Technologia pierwsze miejsce, z 5,6 mln Realnych Użytkowników w październiku.

W ostatnim czasie spółka postawiła na rozwój Comfino.pl, znanego narzędzia płatniczego. Klienci korzystający z Comfino.pl dostają dostęp do wygodnych opcji w zakresie finansów, takich jak płatność odroczona, raty czy kredyt. W tym roku do grona partnerów świadczących usługi finansowe za pośrednictwem Comfino, takich jak Alior Bank, InBank, Twisto, Brutto.pl, dołączył Santander Consumer Bank a samo narzędzie zostało wdrożone już w 200 sklepach internetowych.

Zobacz: Revolut idzie jak burza. Polacy rzucili się na jego usługi
Zobacz: Polacy polubili płatności spojrzeniem i chętnie z nich korzystają

TELEPOLIS.PL jest częścią Grupy Comperia.pl S.A.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Materiały prasowe

Źródło tekstu: Materiały prasowe oprac. własne