DAJ CYNK

Badanie Mastercard: Polacy chętnie korzystają z płatności zbliżeniowych

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Mastercard badanie płatności zbliżeniowe Polska

90 płatności bezgotówkowych w Polsce realizowanych jest zbliżeniowo - wynika z danych firmy Mastercard. Dodatkowo, 68% polskich konsumentów pozytywnie ocenia podniesienie limitu płatności zbliżeniowych bez konieczności podawania PIN-u z 50 zł do 100 zł.

Polacy od lat są zwolennikami płatności zbliżeniowych. W pierwszym kwartale tego roku 90% płatności kartami Mastercard w Polsce zrealizowanych zostało zbliżeniowo, podczas gdy w Europie udział ten wyniósł 78%. Potrzeba dbania o higienę i zdrowie sprawia, że Polacy chętniej wybierają zakupy online, a w sklepach stacjonarnych – płatności zbliżeniowe. Niemal wszyscy badani (90%), zgadzają się, że są one bardziej higieniczne, a 85% uważa, że to bezpieczniejsza metoda płatności niż gotówka. Dla 70% spośród nich to pierwszy wybór przy płaceniu za zakupy w czasie epidemii Covid-19, a 54% przyznaje, że to aktualna sytuacja zachęciła ich do częstszego płacenia zbliżeniowo. 89% badanych twierdzi, że będzie nadal korzystać z płatności bezdotykowych, nawet po zakończeniu pandemii.

Zobacz: Twisto z certyfikatem Digital First od Mastercard. Wirtualnej karcie nie będzie musiał towarzyszyć jej plastikowy odpowiednik
Zobacz: Mastercard formalnie udziałowcem operatora systemu BLIK. Będą płatności zbliżeniowe

Poza kwestią bezpieczeństwa, konsumenci cenią płatności zbliżeniowe także za wygodę i szybkość. Miejscami, w których konsumenci korzystają z nich najczęściej, są sklepy spożywcze (98%), apteki (81%) i inne sklepy detaliczne (46%). Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, Mastercard niedawno podwyższył limit transakcji zbliżeniowych bez konieczności podawania kodu PIN w 42 krajach. W Polsce podniesienie limitu z 50 zł do 100 zł pozytywie ocenia 68% użytkowników kart.

– Polscy konsumenci z dużym entuzjazmem podchodzą do płatności zbliżeniowych. Umożliwiając podniesienie limitu płatności bez PIN, Mastercard pomaga im zadbać o zdrowie w czasie pandemii, ale też dodatkowo zwiększa ich wygodę w czasie zakupów. Już wszystkie terminale płatnicze w Polsce obsługują technologię zbliżeniową. Dzięki temu konsumenci mogą dziś powszechnie korzystać z tej bezpiecznej formy płatności bezgotówkowych, która nie wymaga podawania z rąk do rąk nie tylko gotówki, ale również karty płatniczej.

– powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

Wśród polskich konsumentów najpopularniejszą metodą płatności zbliżeniowych pozostaje wciąż użycie plastikowej karty debetowej lub kredytowej (96%). 36% ankietowanych deklaruje korzystanie z płatności telefonem, a 2% z urządzeń z kategorii "elektronika noszona", takich jak inteligentny zegarek czy opaska fitness. 4 na 5 (82%) polskich konsumentów deklaruje, że zmieniło kartę, której używa najczęściej, aby mieć możliwość płacenia zbliżeniowo. Z kolei 95% badanych uważa, że przestawienie się na płatności zbliżeniowe jest łatwe.

Zobacz: Twisto w Polsce: pół roku i 70 tys. aktywnych klientów
Zobacz: Revolut Junior już jest w Polsce: aplikacja i specjalna karta

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Mastercard