DAJ CYNK

PKO BP alarmuje. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Prawo, finanse, statystyki

PKO BP alarmuje. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

Masz konto w banku PKO BP? Właśnie został wymierzony w Ciebie atak! Uważaj na fałszywe wiadomości e-mail, przez które możesz stracić pieniądze.

Klienci PKO BP stali się celem nowego ataku, który może finalnie doprowadzić do ujawnienia wrażliwych danych, a tym samym utraty pieniędzy. Przed jego skutkami ostrzega sam bank.

Atak wymierzony w klientów PKO BP

O co chodzi? Przestępcy po raz kolejny próbują podszywać się pod PKO BP. Do klientów rozsyłają wiadomości e-mail, które wyglądają jak wysłane przez bank. W nich znajduje się informacja o przesłanym w załączniku wyciągu okresowym.

Rzecz w tym, że we wspomnianym załączniku znajduje się plik .RAR, który — po rozpakowaniu — infekuje urządzenie złośliwym oprogramowaniem. W ten sposób atakujący mogą uzyskać dostęp do wrażliwych danych. Stąd już o krok od utraty pieniędzy zgromadzonych na koncie.

Bank PKO BP zaprezentował, jak wygląda przykładowa, fałszywa wiadomość e-mail:

PKO BP fałszywy, niebezpieczny e-mail

Tego typu ataki nie są niczym nowym. Jednak przez cały czas należy być ostrożnym. Wystarczy chwila nieuwagi, aby otworzyć podejrzany załącznik i zainfekować czy to komputer, czy też smartfona. Dlatego przez cały czas o tym przypominamy, abyście mieli się na baczności!

Zobacz: PKO BP zmienia sposób logowania. Oto co musisz wiedzieć

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Robson90 / Shutterstock.com

Źródło tekstu: PKO BP, oprac. własne