DAJ CYNK

W Polsce przybywa sklepów internetowych, jest ich o ponad 20 procent więcej niż rok temu. Sporo jednak upadło

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

W Polsce przybywa sklepów internetowych, jest ich o ponad 20 procent więcej  niż rok temu. Sporo jednak upadło

W 2020 r. w Polsce zarejestrowano prawie 12 tys. nowych sklepów internetowych, a ich liczba na początku stycznia 2021 wynosiła w sumie blisko 44,5 tys. - o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Okazuje się jednak, że pandemiczne ograniczenia nie zawsze pomogły e-sklepom.  

Najnowsze dane z naszego rynku wykazały, że obecność w Internecie nie jest automatyczną gwarancją sukcesu. W ciągu 2020 r. 5,6 tys. sklepów internetowych zawiesiło działalność, z czego na rynek wróciło tylko 1,2 tys

Zobacz: Już w lutym zadebiutuje Allegro Biznes, nowa platforma handlowa dla firm

Sklepy stacjonarne przygrywają z pandemią

Ograniczenia wprowadzone w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19 spowodowały wzmożenie ruchu w sklepach internetowych. Według raportu ExpertSender „Zakupy online w Polsce 2020” 80 proc. Polaków z dostępem do Internetu robi tą drogą zakupy, z czego 50 proc. wydaje na nie ponad 300 zł miesięcznie.

Jednocześnie od kilku lat systematycznie spada liczba sklepów stacjonarnych. Jak wynika z danych agencji badawczej Bisnode A Dun & Bradstreet Company w 2020 rok polscy przedsiębiorcy zawiesili blisko 19 tys. działalności związanych z detaliczną sprzedażą prowadzoną w sklepach, co stanowi ponad 7 proc. wszystkich sklepów stacjonarnych na rynku. 

Coraz więcej sklepów internetowych

Tylko w pierwszych dwóch tygodniach 2021 roku Polacy zamrozili działalność kolejnych 1,3 tys. sklepów stacjonarnych. Największy odsetek zawieszonych działalności dotyczy sprzedawców owoców i warzyw – aż 14 proc. ze wszystkich działających na rynku sklepów. W obecnej niepewnej sytuacji e-handel pozostaje szansą na stabilność i zachowanie ciągłości funkcjonowania. 

Zobacz: Huawei wprowadza nowy interfejs do sklepu AppGallery

Coraz więcej sklepów internetowych

W 2020 r. liczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła w sumie o 7,8 proc. - zarejestrowano 11,8 tys. nowych sklepów, ale ponad 5,6 tys. zawiesiło działalność, z czego 1,2 tys. wróciło na rynek, a ponad 4 tys. zostało wykreślonych z rejestru. Na początku stycznia w Polsce było zarejestrowanych prawie 44,5 tys. sklepów internetowycho 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. 

Niektórzy pewnie myślą, że sprzedawanie przez Internet to bardzo prosta sprawa.  Wystarczy założyć sklep z użyciem któregoś z darmowych narzędzi, ewentualnie dodać jeszcze konto w mediach społecznościowych i gotowe. Ale to nieprawda. Konkurencja w Internecie jest ogromna i szybko rośnie, a potencjalni i obecni klienci są dosłownie bombardowani ofertami różnych marek we wszystkich kanałach komunikacji 

– tłumaczy Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Jak przekonuje Krzysztof Jarecki, najważniejszą rzeczą jest trafienie z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej. Sprzedawcy muszą ustalić, do kogo chcą trafić, gdzie tego kogoś znaleźć i jak skutecznie przyciągnąć jego uwagę. Kluczem do tego jest rzetelna analiza informacji o odbiorcach.

Zobacz: Tylko 20 proc. sklepów internetowych dostosowało się do nowych przepisów
Zobacz: Jak oszczędzać na zakupach w amerykańskich sklepach online?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: ExpertSender, Pixabay

Źródło tekstu: ExpertSender