DAJ CYNK

Bank Pocztowy z ważną nowością. Wiemy, kiedy z niej skorzystasz

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

Bank Pocztowy nowość mojeID 1Q2023

Bank Pocztowy szykuje się do wdrożenia usługi mojeID. Klienci banku mają z niej skorzystać od pierwszego kwartału 2023 roku.

Bank Pocztowy zdecydował się na wprowadzenie w swojej bankowości internetowej Pocztowy24 narzędzia mojeID. Umożliwia ono zdalną realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały potwierdzenia danych osobiście. Korzystając z usług publicznych (np. administracja państwowa) lub prywatnych (np. ubezpieczyciele), klient Banku Pocztowego będzie miał możliwość wnioskowania i potwierdzania tożsamości w oparciu o dane przechowywane w bankowości internetowej, bez konieczności osobistej wizyty w placówce. Projekt opracowała Krajowa Izba Rozliczeniowa, a rozwiązanie wykorzystywane jest zarówno w usługach komercyjnych, jak i publicznych.

Zobacz: Rewolucja Banku Pocztowego. Karty z nowym zabezpieczeniem
Zobacz: Bank Pocztowy ma nową stronę. Skorzystają młodzi i niepełnosprawni

Szerokie kompetencje w ramach Grupy Poczty Polskiej pozwalają nam na wspólną realizację projektów, które istotnie wpływają na wzrost naszej rynkowej konkurencyjności i wygody Klientów – jak w przypadku rozwiązania „mojeID”, ale także wcześniej zaimplementowanych do oferty Banku Pocztowego usług „e-Awizo” czy „Polecony do skrzynki”.

– powiedział Jakub Słupiński, Prezes Zarządu Banku Pocztowego

MojeID to nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które już niedługo zaoferujemy naszym Klientom. Narzędzie to  umożliwi zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług świadczonych przez urzędy, obejmujących m.in. Internetowe Konto Pacjenta, obsługę deklaracji podatkowych , czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Dzięki tej usłudze nasi Klienci nie będą musieli udawać się do placówki ubezpieczyciela czy firmy telekomunikacyjnej by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Rozwiązanie przygotowane przez PPUC pozwoli na integrację pomiędzy bankowością internetową Banku Pocztowego a usługami mojeID dostarczanymi przez KIR.

– powiedział Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiedzialny za Obszar Biznesu i Informatyki

Takie rozwiązanie pozwala na w pełni zdalne potwierdzanie tożsamości w oparciu o dane pochodzące z zaufanego źródła, jakim są podmioty określane jako „dostawcy tożsamości” – a więc przede wszystkim banki, które dysponują zweryfikowanymi informacjami na temat użytkownika oraz kompleksowo chronią te dane w systemach bankowości internetowej.

– dodał Robert Malicki, Prezes Zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe

MojeID to przede wszystkim gwarancja bezpieczeństwa weryfikacji tożsamości. Przekazywanie informacji zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie banku, co pozwala zobaczyć, jakich danych wymaga usługodawca i zdecydować, czy ostatecznie użytkownik chce je udostępnić. Po wyrażeniu zgody weryfikacja odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych, za co odpowiada KIR.

Poza bezpieczeństwem użytkowania, korzyści płynące z tego rozwiązania to również wygoda i oszczędność czasu. Za pomocą kilku kliknięć mojeID pozwala na weryfikację tożsamości w dowolnym czasie, bez konieczności wychodzenia z domu.

Na rynku usługa mojeID wykorzystywana jest już między innymi w telekomunikacji, ochronie zdrowia, usługach finansowych, ubezpieczeniach, energetyce, kulturze oraz w administracji publicznej. Rozwiązanie to dostępne jest już dla ponad 18 mln użytkowników bankowości elektronicznej. W 2021 roku mojeID wyróżnione zostało Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą Digital Excellence Award w kategorii Digital Strategic Perspective.

Zobacz: ING Bank Śląski z ważną nowością. Chodzi o podpisywanie dokumentów
Zobacz: Revolut z kolejną nowością. Polacy na to czekali

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Bank Pocztowy

Źródło tekstu: Bank Pocztowy