DAJ CYNK

Lidl kontynuuje współpracę. Parę klików i nie tkwisz w kolejce

Piotr Urbaniak

Taryfy, promocje, usługi

Lidl kontynuuje współpracę. Parę klików i nie tkwisz w kolejce

Poczta Polska w 2022 r. będzie kontynuować współpracę z firmą Lidl – poinformowano. Państwowy operator kolejny rok z rzędu zajmie się dostarczaniem towarów nabytych przez internet. Tym samym mamy też potwierdzenie, że sieć nie zamierza rezygnować z e-commerce.

 

Rozwój usług kurierskich przy jednoczesnej ekspansji rynkowej ukierunkowanej na utrzymanie i na pozyskiwanie nowych klientów, stanowią fundamenty strategii Poczty Polskiej na lata 2021–2023 – pisze biuro prasowe Poczty. Jak zapewnia, spółka chce coraz mocniej rywalizować z zagranicznymi podmiotami kurierskimi, a podjęta przez Lidla decyzja o przedłużeniu współpracy jest dowodem satysfakcji klientów.

– Po raz kolejny zostaliśmy obdarzeni zaufaniem jako operator kurierski, który potrafi sprostać wysokim wymaganiom jakościowym wiodących podmiotów na rynku e-commerce – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. I dodaje: – Szczególnie cieszy fakt, iż relacje biznesowe jakie budujemy z naszymi klientami przynoszą wymierne efekty i mają charakter długofalowy. Jest to wyraźny sygnał, iż w wyniku zdecydowanych zmian w zakresie unowocześnienia oferty produktowej, usług i procesów logistycznych, jesteśmy atrakcyjnym partnerem, z którym wielu klientów z branży e-handlu może budować wizję nowoczesnego modelu współpracy.

Poczta archaiczna, ale ambitna

Poczta Polska, korzystając z okazji, przyznaje, że wciąż aż 80 proc. przychodów generuje na usługach nierozwojowych, z obsługą wolumenu listowego na czele. Raptem 20 proc. to usługi perspektywiczne, a więc m.in. przesyłki kurierskie czy ekspresowe. Niemniej jednak, jak zapewnia, zarząd chce tę proporcję odwracać, a analiza trendów rynkowych ma wskazywać na średnioroczne wzrosty rynku przesyłek kurierskich,  ekspresowych i paczek (KEP) na poziomie 15–16 proc., w czym spółka ma upatrywać dogodnych warunków do dalszego rozwoju. 

Co podkreślono, stale rośnie liczba transakcji w kanale online. Zresztą, podobnie jak liczba samych sklepów internetowych. Na poparcie tej tezy przytoczono raport PwC, wedle którego w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość brutto na poziomie 162 mld zł, utrzymując dwucyfrowe tempo corocznego wzrostu. 

W ślad za trendami podążają inwestycję – chwali się Poczta. Jeśli plany zostaną zrealizowane, to w ciągu najbliższych trzech lat spółka przeznaczy 1,2 mld zł na automatyzację, cyfryzację i rozbudowę sieci logistycznej, z czego 400 mln zł do końca roku 2021. 

Poczta zaznacza też, że poziom inwestycji w relacji do przychodów ma przekroczyć dotychczasowe średnie dla innych operatorów pocztowych. W 2019 roku wyniósł tylko 1,2 proc., ale już rok później (w 2020 r.) wzrósł do 3,4 proc. Strategiczne „przyspieszenie” Poczty Polskiej nabiera jednak rozpędu. W latach 2021–2023 poziom inwestycji w relacji do przychodów wyniesie ponoć ok. 5,8 proc. i przewyższy dotychczasowe nakłady ponoszone przez Pocztę Polską. 

Lidl w ostatnim roku fiskalnym uzyskał 23,9 mld zł przychodu. Nie wiemy jednak, jaką ich część wygenerował kanał e-commerce, bo danych cząstkowych dla Polski firma nie raportuje. Przypomnijmy: sieć ma sklep online, w którym dostępne są produkty z oferty non-food, również wyprzedażowe. 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Shutterstock (Philip Lange)

Źródło tekstu: Poczta Polska, oprac. własne