DAJ CYNK

Masz konto w Pekao? Z tej funkcji będziesz korzystać regularnie

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Masz konto w Pekao? Z tej funkcji będziesz korzystać regularnie

Bank Pekao wprowadza nowy mechanizm, który ma chronić klientów przez spoofingiem, czyli próbami podszywania się pod pracowników banku czy pod numer telefonu infolinii. Podobne rozwiązania działają już w innych bankach.

Podszywanie się pod pracowników banku w ostatnich latach stało się w Polsce prawdziwą plagą. Oszust, dzwoniąc z bramki internetowej lub specjalnej aplikacji, podszywa się pod numer banku i doprowadza ofiarę na przykład do ujawniania poufnych danych dostępowych czy podania kodu BLIK, a w rezultacie utraty pieniędzy.

Bank Pekao wprowadził nowy mechanizm, który ma chronić klientów przed tego typu atakami spoofingowymi – potwierdzenie tożsamości pracownika w aplikacji. Aż dziwne, że tak duży bank dopiero teraz zdecydował się na to rozwiązanie. W PKO taki mechanizm istnieje już blisko dwa lata, później wprowadziły je inne banki. m.in. Millennium czy mBank.

Jak działa weryfikacja pracownika w Pekao?

Klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Podczas rozmowy, kontaktujący się pracownik banku wysyła do klienta powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. 

Po zalogowaniu się klient otrzymuje wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika. Klient może wtedy zażądać podania tych danych, dzięki czemu upewnia się, że rzeczywiście rozmawia z pracownikiem banku. 

Jednocześnie pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wysłanej do niego wizytówki, aby mógł swobodnie kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. 

Dla osiągnięcia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, bank świadomie wykluczył wiadomości SMS jako narzędzie do weryfikacji tożsamości pracownika.

Wiemy, że spoofing jest popularną metodą, jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao, wdrażamy to dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay

 – wyjaśnia Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao.


Bank Pekao wykorzystuje powiadomienia push również w innym zastosowaniu. Klient zainteresowany jakimś produktem dostępnym on-line może zostać do niego szybko przekierowany. Podobnie jak w przypadku wizytówki pracownik banku może wysłać klientowi powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub przekierowanie w serwisie Pekao24, a klient po zalogowaniu szybko dotrze do miejsca, które go interesuje.

Zobacz: Bank Pekao z nowością. Zarobisz 200 zł
Zobacz: Awaria w Pekao. Klienci mieli lawinę problemów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl

Źródło tekstu: Bank Pekao