DAJ CYNK

Alior Bank uruchomił voicebota infoNina, głosową asystentkę infolinii

Mieszko Zagańczyk

Wydarzenia

Alior Bank uruchomił voicebota infoNina, głosową asystentkę infolinii

Alior Bank uruchomił głosową asystentkę infolinii, która ma usprawnić kontakt z klientami. Bank zapowiada, że kompetencje i umiejętności voicebota będą systematycznie rozwijane, tak aby większość spraw, w tym pozyskiwanie informacji, można było zrealizować zdalnie. 

Alior Bank wprowadził dla swoich klientów voicebota – infoNina. Narzędzie stworzone we współpracy z Alfavox, SentiOne oraz Techmo bazuje na algorytmach sztucznej inteligencji i ma zapewnić klientom jeszcze sprawniejszą obsługę. 

Zobacz: Bank Pocztowy: Optymalizacja procesów i rozwój kompetencji cyfrowych to cele projektu Lady Robot

Jak przekonuje Alior Bank, jego celem jest uproszczenie kontaktu klienta z infolinią w taki sposób, aby nie musiał on wybierać tematów rozmowy przy użyciu klawiatury telefonu. Wprowadzenie wirtualnej asystentki to kolejne działanie Alior Banku dążące do cyfryzacji i wykorzystywania nowoczesnych technologii. Bank zapowiada stały rozwój tego rozwiązania.

Prace nad asystentką głosową ruszyły w Alior Banku na długo przed zagrożeniem epidemiologicznym, jakie niosło za sobą pojawienie się koronawirusa. Niewątpliwie przyspieszył on nasze działania w tym zakresie. W czasie pandemii preferowaną formą kontaktu jest właśnie kanał zdalny. Nasi klienci oczekują, że będzie on tak samo szybki i tak samo pomocny, jak w przypadku spotkania z bankierem w placówce. Jesteśmy przekonani, że voicebot InfoNina odpowie na te oczekiwania

– mówi Mariusz Piturecki, Dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI w Alior Banku.

Wprowadzanie do voicebota nowych funkcji będzie następować stopniowo. Już teraz klienci mogą skorzystać z mechanizmu, dzięki któremu robot głosowy rozpozna intencję rozmówcy i na tej podstawie przekieruje go do odpowiedniego doradcy. 

Alior Bank uruchomił voicebota infoNina, głosową asystentkę infolinii

W kolejnym etapie zostanie dodana funkcja, za sprawą której robot wytłumaczy podstawowe czynności, m.in. jak się zalogować do aplikacji mobilnej, czym charakteryzują się wybrane produkty i usługi bankowe i jakie należy spełnić warunki, aby móc z nich skorzystać.

Zobacz: Aplikacja mobilna Alior Banku trafiła do Huawei AppGallery
Zobacz: Alior Bank prezentuje nowe funkcjonalności w systemie bankowości internetowej BusinessPro

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Alior Bank