Ze sklepu w Google Play zniknęła mobilna aplikacja banku Pekao – czyli PeoPay. Coraz bardziej zdezorientowani klienci, którzy nie mieli jeszcze apki lub ją odinstalowali, nie mogą realizować operacji bankowych na swoich smartfonach.
Problem z aplikacją PeoPay pojawił się w weekend i początkowo dotyczył użytkowników, którzy już mieli ją w swoim telefonie. Niektórzy klienci banku mieli problemy z logowaniem się do bankowości mobilnej Pekao. Część użytkowników zdecydowała się na usunięcie aplikacji i zainstalowanie jej od nowa, tymczasem okazało się, że PeoPay w sklepie Google Play już nie ma.
Zobacz: Nowości PeoPay KIDS: logowanie biometrią i prośba dziecka o zasilenie
Bank Pekao nie zamieścił na swojej stronie żadnego ostrzeżenia ani komunikatu, wyjaśniającego tę sytuację, za to odpowiada aktywnie na pytania klientów, zadawane na Facebooku. Wynika z nich, że brak PeoPay w sklepie Google Play to problem przejściowy, a bank pracuje wraz z Google nad jak najszybszym przywróceniem aplikacji do sklepu. Ma to nastąpić jeszcze dziś, ale nie padają żadne konkrety. Najprawdopodobniej chodzi o problemy z certyfikacją aplikacji.
Aplikacja PeoPay jest chwilowo niedostępna w Google Play. Pracujemy nad jak najszybszym jej przywróceniem. Przepraszamy za utrudnienia
– podaje Pekao na Facebooku.
Zdaniem Pekao, obecni użytkownicy PeoPay nie powinni mieć problemów z używaniem aplikacji.
W sklepie Google wciąż dostępne są pozostałe aplikacje Pekao: PeoPay KIDS, PekaoBiznes24, Pekao24Makler i PB24mobile. Z PeoPay mogą też bez problemu korzystać użytkownicy iOS.
Aplikacja PeoPay jest już dostępna w sklepie Google Play. Jak potwierdza Pekao, chwilowy brak wynikał z powodu trwającej certyfikacji Google.
Zobacz: Bank Pekao zaprasza do beta testów aplikacji PeoPay
Zobacz: Bank Pekao udostępnił nową funkcję w PeoPay Kids – kody do gier
Źródło zdjęć: Pekao
Źródło tekstu: wł.