DAJ CYNK

[Aktualizacja] Poczta Polska zmienia zasady pracy w związku z koronawirusem

Anna Rymsza

Wydarzenia

Poczta Polska

Poczta Polska także dopasowuje się do zaleceń rządu w zakresie zapobiegania i zwalczania choroby COVID-19 i ogłoszeniem stanu epidemicznego. Placówki pocztowe nie zostaną zamknięte, ale ich praca będzie ograniczona.

Poczta Polska stanowi ważne ogniwo w łańcuchu obrony Polaków przed koronawirusem. To logistyczny kręgosłup kraju, zatrudniający ponad 80 tys. osób (stan na styczeń 2020). Poczta Polska zapewnia, że jest w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i innymi organizacjami, dbającymi o bezpieczeństwo i zdrowie publiczne. 

Zmiany godzin pracy placówek pocztowych

Od poniedziałku 16 marca zmieniły się godziny pracy placówek pocztowych. W dni robocze placówki będą działać tylko 6 godzin dziennie. Wybrane placówki będą pracować w godzinach 14:00 do 20:00. Placówki zwykle czynne w soboty będą pracować przez trzy godziny w sobotę, dołączą do nich niektóre placówki, które normalnie w soboty nie pracują. Godziny pracy swojego najbliższego oddziału znajdziesz na stronie Poczty Polskiej. W chwili pisania artykułu czas pracy placówek był zaplanowany do końca marca. Oto przykładowe godziny pracy jednej z placówek:

Poczta Polska, godziny pracy

Placówki całodobowe także pracują krócej. Będą czynne przez 7 dni w tygodniu, od 8:00 do 20:00. Nieczynne będą wszystkie punkty obsługi klienta w galeriach handlowych.

Warto przypomnieć, że sporo spraw można załatwić online, łącznie z kupieniem znaczków pocztowych i wysyłaniem zeskanowanych listów za pośrednictwem usługi Envelo. To dobry moment, żeby się nią zainteresować.

Zobacz: Tesco zmienia zasady robienia zakupów przez internet, ogranicza kontakt z kurierami
Zobacz: ZUS i Urzędy Skarbowe zmieniają sposób pracy z powodu koronawirusa

Tylko jeden klient przy okienku

Podobnie jak w wielu innych miejscach, w placówkach pocztowych należy zachować odpowiednią odległość od innych osób. Przy okienku może przebywać tylko jedna osoba. W placówkach wprowadzone zostały już strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta – osoby obsługiwane proszone są o pozostanie za wyznaczoną granicą, chyba że zajdzie potrzeba przekazania pracownikowi poczty dokumentów. Stojąc w kolejce, należy zachować odległość około 1,5 metra od innych osób. Wszystkie informacje zostały umieszczone na drzwiach placówek pocztowych.

Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowych i emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną i pobierających te świadczenia zostaną wdrożone szczególne procedury. Poczta Polska opracowuje je z pomocą Głównego Inspektora Sanitarnego. 

Od poniedziałku 16 marca 2020 roku zawieszony został transport lotniczy. W związku z tym Poczta Polska wstrzymała przyjmowanie przesyłek międzynarodowych.

Płyny dezynfekcyjne, rękawiczki oraz dodatkowe środki ochrony osobistej dla pracowników zostały już zakupione i rozdysponowane w ciągu minionego weekendu. Pracownicy mający kontakt z klientami zaczęli pracę w poniedziałek dobrze przygotowani.

Aktualizacja: Przesyłki międzynarodowe do niektórych krajów zostały przywrócone

17 marca Poczta Polska poinformowała, że przywrócona została obsługa przesyłek międzynarodowych do wybranych krajów w ograniczonym zakresie:

  • Niemcy – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne) oraz GLOBAL Expres,
  • Czechy i Słowacja – listy (priorytetowe i ekonomiczne), paczki (priorytetowe i ekonomiczne),
  • Ukraina – listy (ekonomiczne), list polecone (priorytetowe), paczki (ekonomiczne) oraz Paczka UKRAINA PLUS,
  • Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Holandia – listy ekonomiczne oraz paczki ekonomiczne,
  • Meksyk (drogą morską) – listy ekonomiczne,
  • USA i Kanada (drogą morską) – listy (ekonomiczne) oraz paczki (ekonomiczne).

Dla pozostałych krajów ograniczenia obowiązują bez zmian.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Poczta Polska

Źródło tekstu: Poczta Polska