DAJ CYNK

PKO BP cyfryzuje KredoBank. Będzie integracja z Diia

Marian Szutiak

Wydarzenia

PKO BP cyfryzuje KredoBank. Będzie integracja z Diia

Ukraiński KredoBank, należący do Grupy Kapitałowej PKO BP, przechodzi cyfrowe zmiany. W tym roku rozbudowane zostaną systemy elektronicznego podpisu i przesyłania dokumentów, identyfikacji klientów oraz zdalnej obsługi z każdego zakątka świata.

Europejczycy coraz częściej w kontaktach z bankami korzystają z elektronicznych kanałów obsługi klienta i aplikacji mobilnych. Trend ten potwierdzają między innymi badania Związku Banków Polskich. Wynika z nich, że Polacy mają już około 40 mln umów bankowości elektronicznej, a 18 mln jest aktywnymi użytkownikami aplikacji mobilnych.

Powyższy trend dotyczy również KredoBanku, należącego do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Bank ten obecnie wdraża rozwiązania oparte o Diia, czyli państwowe przedsięwzięcie tworzące ekosystem cyfrowych usług publicznych Ukrainy. Jej sercem jest aplikacja udostępniająca odpowiednik dokumentów papierowych, a także podpis cyfrowy. Za jej pośrednictwem KredoBank dał pod koniec 2022 roku możliwość otwarcia rachunku osoby fizycznej i jednoosobowego przedsiębiorcy bez papierów i fizycznych podpisów.

Klienci jednym kliknięciem mogą udostępnić bankowi swoje dokumenty identyfikacyjne a następnym, również jednym kliknięciem, podpisać umowę zawarcia rachunku. To rozwiązanie chcemy dalej wykorzystywać do wykonywania większości operacji. Osiągniemy wzrost liczby dokumentów elektronicznych zamiast papierowych. To bardzo wygodne dla klientów, a my ograniczamy papierową dokumentację, którą trudniej jest przenieść i magazynować. Aplikację Diia wykorzystaliśmy zarówno w procesie zdalnego otwierania rachunków w aplikacji mobilnej jak też, co ważne, w oddziale. W lutym 2023 roku już 50% nowych klientów założyło rachunek samodzielnie, a połowa klientów w oddziale złożyła w banku dokumenty cyfrowe zamiast papierowych.

– powiedział Wojciech Tarasiuk, wiceprezes KredoBanku

Kredobank idzie drogą wyznaczoną przez PKO BP i systematycznie zwiększa udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta. W polskim banku liczba rozmów realizowanych przez boty konwersacyjne to przekroczyła już 18 mln. Korzystając z doświadczeń PKO Banku Polskiego Kredobank wdraża własne ułatwienia dla swoich klientów.

W drugiej połowie 2023 r. w Centrum Kontaktowym zamierzamy zapewnić obsługę z dowolnego zakątka świata poprzez Chatbota. Linia kontaktowa 24/7 będzie działała dodatkowo za pośrednictwem komunikatorów Telegram, Messenger i Viber. Naszym celem jest zapewnienie komfortu finansowego dla Ukraińców, którzy wyemigrowali do Polski i innych krajów w związku z wojną w Ukrainie.

– dodał Wojciech Tarasiuk

Kolejne kroki na drodze rozwoju, to cyfrowe rozwiązania dla segmentu MŚP i klientów korporacyjnych, które Kredobank chce wdrożyć jesienią. Obecnie przedsiębiorcy indywidualni mogą posługiwać się Diia w oddziałach banku. Moduł MultiKeys pozwoli im w pełni korzystać z kluczy elektronicznego podpisu cyfrowego, wydanych przez dowolne Centrum Certyfikacji Kluczy, akredytowane w Ukrainie. Kolejne rozwiązanie, które planujemy wdrożyć bank, przyniesie natomiast cyfryzację end to end wszystkich operacji z osobami prawnymi.

Zobacz: mBank jak PKO BP. Ma sposób na naciągaczy
Zobacz: PKO BP zaoszczędzi ci nerwów. Wprowadził cenne ułatwienie
 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Fotokon / Shutterstock.com

Źródło tekstu: PKP Bank Polski